Wij zaten lekker rustig, prima plek om te kijken hoewel het een stukje verder was dan op de plek waar het feest wordt gevierd. Konden de shells prima zien, maar ik ben toch benieuwd of ze nou gebruik maakten van blokken. Het leek er niet op, het tempo van het schieten van de shells was namelijk behoorlijk hoog en werden telkens met salvo's geschoten.
Toch vond ik de show niet bijzonder, op het begin was het even shell voor shell, maar daarna hele rekken tegelijk. Het is wel leuk natuurlijk, maar het is meer shells pompen in een zeer korte tijd dan dat het een show was, ik weet de aantallen niet, maar het waren heel wat shells in die kleine 7 minuten tijd. Wij weten dus niet of er blokken gebruikt zijn, wellicht dus dat er wel degelijk sprake was van een echte show, maar dat zullen andere films dan wel duidelijk maken.
Finale was ook apart, salutes gingen tussendoor e.d., ik weet niet of alles nou volgens planning de lucht in is gegaan.
Zoals gezegd zaten er echt mooie effecten tussen, aan de kwaliteit van de shells lag het dan ook zeker niet, mooie crossettes, ringen, peony's met palm pistils (zeer goed), willows, prachtig ronde 200mm, vooral de laatste, de multicolour peony, was mooi, en een zeer mooi effect was de crackling willow, een langdurige en harde crackling, prachtig.
Film is
hier te vinden.