Leveringen 1.4G Pro Xplosion

Zoals de prijzen waren waar ik en anderen in de voorverkoop actie's het hebben gescoord is het leuk en goed spul.
Voor de nu gevraagde prijzen zou ook ik het laten staan als een ander merk beter presteerd en de zelfde effecten in een doos heeft zitten.
Zo simpel werkt het ,prijzen bepalen voor een groot deel of iemand iets aanschaft en kan je een ander merk met betere prestaties voor het zelfde geld of minder krijgen,dan word dat gekozen.

Heb je je bril wel op vandaag? De 1.3 variant is beduidend anders

Ik kijk bij dit soort opmerkingen altijd even naar wanneer iemand lid is geworden. In dit geval 15 november 2025. Dat zegt op zichzelf niet alles, maar vaak kies ik ervoor zulke reacties te negeren.

Uitzonderingen maak ik graag voor mensen die oprecht om advies vragen, bijvoorbeeld vaders of anderen die hulp zoeken. Dat is altijd welkom en juist leuk, omdat ik het fijn vind om mensen te helpen bij het maken van een goede keuze voor vuurwerk. En ik denk ook dat dat bijdraagt aan de positiviteit voor vuurwerk en de liefhebbers hier op het forum :-)

Dat stukkie vanaf 50s is wel heel droevig. Als je deze samen met de color hypnose om 00:00 afsteekt is het zo 00:30. Ik denk dat ik er verstandig aangedaan heb om een keer niet op de hypetrain te springen.
Gelukkig alleen op de hype trein gestapt van de Pyroclasm & Exclusive Funky Town. Valt mee dus 😅

Ik vond m echt meevallen,ja de versie van over de grens had beter geweest,maar alsnog met veel plezier bekeken en afgestoken voor wat ik ervoor betaald heb. 🥳

Dat stukkie vanaf 50s is wel heel droevig. Als je deze samen met de color hypnose om 00:00 afsteekt is het zo 00:30. Ik denk dat ik er verstandig aangedaan heb om een keer niet op de hypetrain te springen.

Ja ik vind dat Riakeo effect (hier dan met twee balletjes ipv 1) ook echt zinloos tijdverdrijf. Ineens gaat de actie en de grootsheid eruit en zit er een langdurig moment met niks interessants. Wij hebben niks van ProXplosion gekocht en gingen voor die prijs liever voor producten die zich al bewezen hebben.

Ik zal het hier nog maareens zeggen, (en met respect voor ieders mening) maar ik zit met verbazing de reacties te lezen. Deze blokken deden het allemaal, zonder uitzondering, geweldig. Enorme spreiding, helder, goed uitgewerkt, harde burst. Niet alleen bij ons trouwens, ook bij klanten die net als wij voor ca. 4-5k in de straat hadden staan en dus wel wat vergelijkingsmateriaal hadden.

Ik zal het hier nog maareens zeggen, maar ik zit met verbazing de reacties te lezen. Deze blokken deden het allemaal, zonder uitzondering, geweldig. Enorme spreiding, helder, goed uitgewerkt, harde burst. Niet alleen bij ons trouwens, ook bij klanten die net als wij voor ca. 4-5k in de straat hadden staan en dus wel wat vergelijkingsmateriaal hadden.

Wel de 1.4G gehaald?

We verkochten ze.

Daar zal de positviteit dan aan liggen. Laat staan als je nog 'Vuurwerk Toppers' dealer bent... dan begrijp ik wel dat je deze blokken als positief hebt ervaren.

Hier de mening vanuit een liefhebber met een budget van €4000+: deze blokken waren ontzettend slecht in 1.4G! Wisselende kwaliteit in hetzelfde blok, slordige effecten waar ik veel bombettes de vulling niet op orde was. Burst is dan een voldoende... maar ook niet meer dan dat. Niet te spreken over de vertragingen en pauzes.

Ik had er goede hoop in! De fabriek had potentie na de 1.3G varianten, maar aan wie deze  drama gelegen heeft? In ieder geval geen kwaliteitscontrole vanuit Cafferata. Of misleiding van... ons.

Dit merk komt er niet nog een keer in. Niet in 1.4G. Ik zei het al eerder: besteed je geld aan Riakeo! Qua prijsklasse zitten ze op hetzelfde niveau. Qua kwaliteitsniveau ligt in 1.4G ligt Riakeo 100 lichtjaar verder. Wolff was overigens ook ontzettend goed. Hoor ook veel positiviteit over Rubro, maar zelf niet in de collectie gehad.

Alleen de Shatterstorm van Pro-Xplosion was mooi in 1.4G. Die zou ik wel een tweede keer willen hebben.

Tja, je beweert dus nu eigenlijk dat wij een gekleurd beeld geven en dat Vuurwerktoppers dealers sowieso niet betrouwbaar zijn. Redelijk beledigend. Ten eerste zijn we geen vuurwerktoppers dealer, ten tweede zijn we niet van gisteren. Laat ik zeggen dat we wel wat gewend zijn. Als er een paar liefhebber zijn dan zijn wij het wel. Over je budget hoef je niet te pochen. Zegt me niks. Met alle respect, maar jouw bewering slaat dus als k*t op Dirk.

Wij hadden ze allemaal staan en ik baseer me op wat wij zagen en dat was erg goed. Luisterend naar de omstanders kom ik ook niet tot een andere conclusie. Ook niet als ik de reactie van een maat hoor die al 30 jaar de gekste dingen afsteekt. Nogmaals wij zijn geen Vuurwertoppers dealer, maar ik weiger ook mee te lopen in het veelal anti Cafferata sentiment wat ik vaak lijk te bespeuren. Net als dat gejammer over Rubro altijd. Ik vind het allemaal best als mensen vooral hun favorieten merk steeds naar voren willen schuiven, zoals jij in bijna elk topic met Riakeo loopt te leuren, maar ga geen dingen over ons denken te mogen beweren waar je geen enkele weet van hebt.

Laatst bewerkt:
Wij kunnen dit beter objectief houden en niet persoonlijk maken, bij onze eigen mening blijven en elkaars mening respecteren.

Ik had meerdere boxen en cakes van Pro Xplosion, ik durf wel te zeggen dat ik op basis hiervan mijn objectieve mening kan geven.

Laat ik voorop stellen dat de ideeën van de boxen goed waren, (bijzondere) effecten die je niet elke dag ziet en daarnaast zagen de boxen er keurig afgewerkt uit (met mooie labels).

Gezien de 1.3 varianten lagen de verwachtingen hoog en was er vertrouwen in de 1.4 varianten. Vele hadden hier al voor gewaarschuwd dat de 1.4 variant minder burst zou bevatten en dat dit wel eens anders uit kon pakken.. maar toch eigenwijs en lichtelijk enthousiast de keuze gemaakt om meerdere boxen/cakes te bestellen.

Voor mij persoonlijk heb ik ook zeker goede dingen gezien, maar vielen de producten over het algemeen tegen. De normale consument zou dit niet zo snel opvallen en dit sneller gewoon prima vuurwerk vinden.

Laten we ook niet vergeten dat de boxen gemiddeld €150/€160,00 kosten in de freak en later in het jaar zelfs €190/€200,00 (premium prijzen dus).. daarnaast zijn we wellicht ook wel verwend met zo’n topmerk als Riakeo, waar wij onze verwachting wellicht toch op aanpassen.

Op basis van wat ik gezien heb, heb ik voor mij zelf wat opgesomd:

Positief:
-Mooie kleuren
-Bijzondere effecten (en sommige effecten goed uitgewerkt).
-Verschillende schietrichtingen

Wat kon beter?
-De uitwerking van sommige effecten, voornamelijk in goud en crackling (deze waren echt ondermaats voor een premium merk).
-De burst liet te wensen over, waar sommige merken een prima burst uit een kooiloos product kunnen halen, was deze burst echt ondermaats voor een premium merk.
-Het tempo was anders dan de productfilmpjes, op de filmpjes waren het producten die qua snelheid makkelijk mee konden na 0:00 uur, in werkelijkheid waren de producten een stuk trager.
-De vertragingen tussen de cakes in een compound waren onnodig lang en zorgde bij mijzelf voor wat ergernis.
-Tot slot bij de Dynamite ontbraken de palmen, het was uiteindelijk een goed product, maar het is erg slordig dat hier in een keer een ander effect in zit en dan kom ik er weer op: voor een premium merk.

Wat uiteindelijke mijn persoonlijke conclusie/mening is: een premium merk, met een premium prijs dient op een kritische manier beoordeeld te worden, de producten hebben niet voldoende gepresteerd en de kwaliteit was wisselend. Wel was het idee goed en zaten er bijzondere effecten bij. Al met al heeft mij dit doen besluiten om (mocht de kans zich voordoen) geen 1.4 producten meer te kopen van Pro Xplosion en voor een ander (premium) merk te gaan die zich wel bewezen heeft.

Ik kan alleen de Dynamite 1.4g beoordelen en deze staat in de top 3 van geschoten cakes tijdens mijn oud en nieuw dit jaar.

Wellicht waren de omstandigheden op het moment van afsteken ook perfect, maar de spreiding/het effect was erg goed. Het is natuurlijk jammer dat de dikke palmen er niet inzaten zoals op de "productie" video.

Maar desalniettemin een prima product. Wel voor maximaal 35-40 euro en niet 50 euro wat ik ervoor betaald had (magoed had hem ook erg laat aangeschaft...).

Ik was wel blij dat ik hem uiteindelijk heb gekocht en zelf heb kunnen ervaren in de straat.

Cupido van riakeo was wat mij betreft de beste cake. Dynamite en Snowblind op de tweede plek (beide even goed op basis van mijn ervaringen).

Back
Bovenaan