Wij kunnen dit beter objectief houden en niet persoonlijk maken, bij onze eigen mening blijven en elkaars mening respecteren.
Ik had meerdere boxen en cakes van Pro Xplosion, ik durf wel te zeggen dat ik op basis hiervan mijn objectieve mening kan geven.
Laat ik voorop stellen dat de ideeën van de boxen goed waren, (bijzondere) effecten die je niet elke dag ziet en daarnaast zagen de boxen er keurig afgewerkt uit (met mooie labels).
Gezien de 1.3 varianten lagen de verwachtingen hoog en was er vertrouwen in de 1.4 varianten. Vele hadden hier al voor gewaarschuwd dat de 1.4 variant minder burst zou bevatten en dat dit wel eens anders uit kon pakken.. maar toch eigenwijs en lichtelijk enthousiast de keuze gemaakt om meerdere boxen/cakes te bestellen.
Voor mij persoonlijk heb ik ook zeker goede dingen gezien, maar vielen de producten over het algemeen tegen. De normale consument zou dit niet zo snel opvallen en dit sneller gewoon prima vuurwerk vinden.
Laten we ook niet vergeten dat de boxen gemiddeld €150/€160,00 kosten in de freak en later in het jaar zelfs €190/€200,00 (premium prijzen dus).. daarnaast zijn we wellicht ook wel verwend met zo’n topmerk als Riakeo, waar wij onze verwachting wellicht toch op aanpassen.
Op basis van wat ik gezien heb, heb ik voor mij zelf wat opgesomd:
Positief:
-Mooie kleuren
-Bijzondere effecten (en sommige effecten goed uitgewerkt).
-Verschillende schietrichtingen
Wat kon beter?
-De uitwerking van sommige effecten, voornamelijk in goud en crackling (deze waren echt ondermaats voor een premium merk).
-De burst liet te wensen over, waar sommige merken een prima burst uit een kooiloos product kunnen halen, was deze burst echt ondermaats voor een premium merk.
-Het tempo was anders dan de productfilmpjes, op de filmpjes waren het producten die qua snelheid makkelijk mee konden na 0:00 uur, in werkelijkheid waren de producten een stuk trager.
-De vertragingen tussen de cakes in een compound waren onnodig lang en zorgde bij mijzelf voor wat ergernis.
-Tot slot bij de Dynamite ontbraken de palmen, het was uiteindelijk een goed product, maar het is erg slordig dat hier in een keer een ander effect in zit en dan kom ik er weer op: voor een premium merk.
Wat uiteindelijke mijn persoonlijke conclusie/mening is: een premium merk, met een premium prijs dient op een kritische manier beoordeeld te worden, de producten hebben niet voldoende gepresteerd en de kwaliteit was wisselend. Wel was het idee goed en zaten er bijzondere effecten bij. Al met al heeft mij dit doen besluiten om (mocht de kans zich voordoen) geen 1.4 producten meer te kopen van Pro Xplosion en voor een ander (premium) merk te gaan die zich wel bewezen heeft.