Leukste stukje kleinvuurwerk uit NL

Status
Niet open voor verdere reacties.

magnolia

VWC lid
als je naar be gaat , kun je je zelf staat arm kopen aan de meest uiteen lopende hebbedingetjes .
ons aan bod hier in nederland is afgelopen tijd behoorlijk gegroeit .
en daarom wou ik van jullie weten wat voor jullie het leukste stukje
klein vuurwerk is van nederlandse bodem

Grond bloem knal van GBV (zijn niet door de CE keuring gekomen). En singleshots vindt ik persoonlijk. Vindt ik de leukste stukjes kleinvuurwerk.

Crackling balls inderdaad, geweldige dingen..

babypijltjes ook heel vermakelijk.. kan er rustig met 200 in me hand 1 voor 1 in een buis doen en de lucht in schieten

Grondbloem knal, nog nooit gehad, hopelijk dit jaar wel lijken me leuke dingen!

ook de gil pijlen van wolf (even naam kwijt) die lijken me echt super! hopelijk ook dit jaar voor het eerst.

Voor goed kwalitatief klein vuurwerk moet je toch echt bij Lesli wezen. Ik zal even een kort lijstje opnoemen wat aan te raden is.

- Red devil, de beste crackling ball die je kan krijgen. Deze ploft niet simpel weg open, maar geeft een echt crackling boeketje. Kost haast niks en is zeker leuk om de dag mee door te komen.

- Assorted fountain. Kost iets meer dan een euro en zijn echt mooi en leuk om de vooravond mee door te komen. De 1 duurt iets langer dan de ander. Effect hoogte is ook gewoon te doen.

- Hobbit, de betere versie van de Happiness. Deze geeft wel een goede fluit en een grote crackling mine. De enige van Nederland die nog een beetje richting de oude Happiness presteren.

- Kick, klein crackling fonteintje. Knettert lekker hard en is leuk om 1 of 2 in de vooravond af te steken. Advies prijs is 0,95 , dus lekker goedkoop.

- New lady 2000, een variant op de Magic whip. Hij is misschien niet zo lang als de Magic whip ( 1 meter en 10 meter ) , maar hij knettert wel een stuk beter. Hij knettert lekker goed door en is zeker harder dan menig ratelbanden. Ook zeer geschikt om door te lonten!

- Babypijl fluit, heeft een lekkere felle fluit. De stokjes zijn ook van betere kwaliteit, deze zijn tenminste rond en niet van die houtsplinter stokjes.

Dit kost misschien iets meer dan de gemiddelde kleinvuurwerkjes, maar is zeker wel meer de moeite waard.

filmpjes volgen binnenkort!

Baby pijltjes: gewoon 10 recht op in de sneeuw en dan pyrotorch met grote vlam erop.
Als er geen sneeuw is: dingetjes in het water is ook altijd leuk! oude pan met water vullen, en alles kan er in! Let er wel op dat je niet nat wordt :)

De assorted fonteinen zijn voor mij de absolute nr1 van het klein vuurwerk!
zowel die van Lesli als Van wolf vind ik bijde even goed!
Heerlijk voor in de ochtend middag avond en voor door het jaar heen... omdat ze weinig tot geen geluid maken!

Voor goed kwalitatief klein vuurwerk moet je toch echt bij Lesli wezen. Ik zal even een kort lijstje opnoemen wat aan te raden is.mee eens:)

- New lady 2000, een variant op de Magic whip. Hij is misschien niet zo lang als de Magic whip ( 1 meter en 10 meter ) , maar hij knettert wel een stuk beter. Hij knettert lekker goed door en is zeker harder dan menig ratelbanden. Ook zeer geschikt om door te lonten!
deze ken ik helemaal niet?? zijn ze nieuw of zo?

- Babypijl fluit, heeft een lekkere felle fluit. De stokjes zijn ook van betere kwaliteit, deze zijn tenminste rond en niet van die houtsplinter stokjes. ik ga toch elk jaar voor de baby pijl knal, simpel we g omdat deze maar 0,99 kosten, en de fluit even uit mijn hooft.. ehh.. 2,49 geloof ik:p, en, de knal van babypijl knal vind ik ook gewoon goed,
bij mij zat er trouwens dit jaar ook gwn fluit bij de knal:bonk:

Dit kost misschien iets meer dan de gemiddelde kleinvuurwerkjes, maar is zeker wel meer de moeite waard.

filmpjes volgen binnenkort!

tom

..................(10 tekens:p)

Crackling balls inderdaad, geweldige dingen..

babypijltjes ook heel vermakelijk.. kan er rustig met 200 in me hand 1 voor 1 in een buis doen en de lucht in schieten

Grondbloem knal, nog nooit gehad, hopelijk dit jaar wel lijken me leuke dingen!

ook de gil pijlen van wolf (even naam kwijt) die lijken me echt super! hopelijk ook dit jaar voor het eerst.

naam is cruze rockets:)(als ik het zo goed typ:p, wat waarschijnlijk niet zo is:p)

grond bloem met knal, moet je eens geprobeert hebben, als ik jou was, zou ik de ground bloom flower w/ report nemen, van zena, die knalt erg hard,
als er geen zena in de buurt is, zou ik ook voor die twisti bang dingen van beko gaan:)

tom

Laatst bewerkt door een moderator:
sowieso de binkies van marijn, maar de extreme bang rockets vind ik persoonlijk ook super vette dingetjes.

Niels

welke gaan harder? Die van Beko of die van Zena? Wil dat graag weten want dit jaar gaan die van GBV eruit.

naam is cruze rockets:)(als ik het zo goed typ:p, wat waarschijnlijk niet zo is:p)

grond bloem met knal, moet je eens geprobeert hebben, als ik jou was, zou ik de ground bloom flower w/ report nemen, van zena, die knalt erg hard,
als er geen zena in de buurt is, zou ik ook voor die twisti bang dingen van beko gaan:)

tom

Laatst bewerkt door een moderator:
tom

..................(10 tekens:p)

De new lady is zeker niet nieuw, en is naar mijn weten al zeker 4/5 jaar in het assortiment. Alleen zijn ze sinds 2 jaar bij veel dealers eruit gegaan. Bij mijn dealer was hij zelfs raar genoeg vorig jaar weer terug gekomen.

Dit zijn echt leuke dingetjes, kostte toen 1euro maar nu 1,50 ofso. Doen het zeker beter dan de magic whip.

en het zijn dus gewoon crackling linten, of iets in die richting?!

nou ja, klinkt leuk,
heb bij een bestelling bij de bunker(zena, baarle) ook een crackling lint ding gekregen, en dat heb ik dus een week of 3 geleden afgestoken, was een leuk ding:)

welke gaan harder? Die van Beko of die van Zena? Wil dat graag weten want dit jaar gaan die van GBV eruit.

die van zena, heb ik zelf nog nooit geprobeerdt, daar komt dit jaar verandering in:), maar van veel klasgenootjes heb ik wel goede resultaten gehoordt, al zijn zij geen VW freaken zoals ons, dus alles gaat volgens hun hard, maar dan nog!
de beko dingen heb ik wel ervaring mee gehad, en die vond ik zelf erg lekker gaan!

En om niet te vergeten een product dat iedereen kent:

Flashing demon / Flashing diamond / Disco flash

Een leuk klein vuurwerkje dat lekker flitst ( zilver ) en soms zelfs in meerdere kleuren en crackling.

En om niet te vergeten een product dat iedereen kent:

Flashing demon / Flashing diamond / Disco flash

Een leuk klein vuurwerkje dat lekker flitst ( zilver ) en soms zelfs in meerdere kleuren en crackling.

Erg leuk ding, wel verschrikkelijk irritant als jij 'm niet aansteekt en die flitsen even niet wil hebben.

De babypijltjes ben ik zelf voorbij merkte ik de afgelopen 2 jaar. Grondbloemen daarentegen vind ik nog steeds super dingen. Zeker met crackling kunnen deze mij zeker de hele dag bekoren.

Bijtjes vind ik kwalitatief niet goed genoeg om echt leuk te zijn. Te vaak stijgen ze niet goed op, wat gevaar kan opleveren.

Single shots blijven ook altijd leuk!

Waar ik ook fan van ben, zijn die kleine pijlen, die wel effect hebben, maar eigelijk geen burst.
Zijn vaak ook lekker goedkoop! The bag en the pack zijn voorbeelden.

Grondbloemen (al dan niet met knal), staan in het echte kleine werk bij mij echt op de nummer 1 plaats! Wat een leuke dingen blijven dat. Ook lekker veel rook, dus lekker motiverend om even een pakje door te stoken achter elkaar.
Daar achter komen de Crackling Balls, die al jaren ondervertegenwoordigd zijn in mijn collectie.

Iets groter staan de fonteintjes a la Assorted Fontains (of een klein pakketje van een paar euro), Gilpijlen (Silver Thunder/ Cruise Rocket) en de single shots (Asian Thunder/ Rebel)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan