Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
De folder ligt gewoon in de winkels bij de uitgang![]()
Waarom kan een LIDL wel een vuurwerkbril voor 99cent verkopen en de meeste dealers rond de 3 euro vragen?
Dat is een hele goede vraag, misschien dat de Lidl bril van mindere kwaliteit is of dat zij op zo'n bril weinig winstmarge hebben staan ?
Ik ben benieuwd naar de kwaliteit, denk dat dit wel snor zit. Winstmarge zou eigenlijk geen reden moeten zijn in mijn ogen
Dat is een hele goede vraag, misschien dat de Lidl bril van mindere kwaliteit is of dat zij op zo'n bril weinig winstmarge hebben staan ?
Dat is heel simpel :
1. Lidl heeft niet de kosten van bunkers , extra personeel,keuringen etc.
2. Men wil en hoeft geen winst te maken op deze artikelen.
Het gaat niet om die bril of die grondbloemen, daar mag gewoon geld bij.
Het gaat erom dat jij naast een bril van 0,99ct een pak melk, krop sla en 2 blikjes cola koopt.
Zo werken supermarkten nu eenmaal als aldi en lidl.
Voor vuurwerkwinkels ligt dit naturlijk heel anders.
Met alle respect, maar hier geloof ik dus geen reet van. Je maakt mij niet wijs dat een plastic vuurwerkbrilletje niet voor een euro de deur uit kan. Wat betreft je 2de argument kun je dat zelf ook op de vuurwerkwinkel betrekken, lees: "men wil en hoeft geen winst te maken op deze artikelen". Je zou ook kunnen zeggen dat een vuurwerkshop zijn geld niet hoeft te verdienen aan een brilletje, het gaat erom dat jij naast een bril van 99 cent ook paar dikke cakes, 2 pakken vuurpijlen en een meterpakketje koopt.
Lidl kan deze vuurwerkbrillen wel voor 99cent per stuk verkopen omdat ze ze in grote partijen inkopen en dan is de inkoopprijs laag en kunnen ze bij elk lidl filiaal (300+) die vuurwerkbrillen verkopen.
![]()
Afgelopen zaterdag nog geen vuurwerk gespot bij de lidl trouwens.
Kijkt niemand nog naar de scans die ik heb gemaakt? Er staat duidelijk "Vanaf maandag 8 december"![]()