Lesli testavond voor seizoen 2011-2012!

Mattenfreak

Administrator
Forumleiding
Gisteren, 11 oktober 2010, was het weer een unieke dag voor ons.
Na een geslaagde testavond eerder dit jaar (zie hier), werden wij wederom uitgenodigd om de testavond bij te wonen voor de producten voor het jaar 2011! :D

Wij hebben hier uiteraard gehoor aan gegeven, een unieke kans en daarom waren wij gisteren vertegenwoordigd met 4 personen, te weten; Mike (ik :p), Wesley (omepje), Marco (ylke) en Fred (moontan).
Na een lange rit, want de files waren weer volop aanwezig, kwamen wij aan, net over de grens in Duitsland bij de afsteeklocatie. Daar werden wij direct verwelkomd door de heren van Lesli en intussen werden op het veld de producten op volgorde van nummer uitgestald.

Al kletsend liepen wij richting de producten, want ondanks dat er geen label omheen zat, wilden we wel een goede indruk van de cake opdoen gelet op de shapes, tube-grootte, vorm van de cakes, aantal schoten etc.
Daar ontvingen wij ook van Jasper Groeneveld een schietlijst met daarop de nodige informatie per product waaronder ook een grove berekening van de adviesprijs voor consumenten, belangrijk bij het beoordelen.

In totaal werden er 58 artikelen getoond, waaronder Romeinse Kaarsen, Cakes en vuurpijlen. Enkele cakes waren voor de Duitse markt bedoeld, maar dit waren er in totaal 8, dus er waren nog 50 producten over die getest werden voor de Nederlandse markt.

De opmerkingen die in maart gegeven waren, zijn absoluut meegenomen in de nieuwe producten en daar waren wij natuurlijk érg blij mee! De opmerking "ik mis de fluit" hebben wij gisteravond absoluut niet kunnen maken, want die was meermalig aanwezig en daarbij zaten absolute toppers!

Wij hebben ons geweldig vermaakt, natuurlijk was lang niet alles top, maar er zaten ook geweldige producten bij waarbij wij echt hebben staan juichen! :D Over het algemeen was de kwaliteit zeker goed te noemen, is er goed gewerkt met combinaties van hoogtes en zitten er nieuwe effecten bij die wij absoluut hopen terug te zien volgend jaar. :rolleyes::p

Na de demo kregen wij een heerlijk etentje aangeboden! Eerst even wat te drinken besteld, geproost, eten besteld en tijdens het wachten op het gerecht, nam Jasper even het woord voor evaluatie. Stuk voor stuk werden de producten aangehaald, met het opsteken van de hand keurde je het product af gelet op effect, prijs en kwaliteit.
We zaten met een man of 14 aan tafel en iedereen deed mee, leuk is dan ook dat je smaakverschil herkent. Hierop kwam ook een enkele keer een korte discussie over wat er dan juist minder goed was en waarom anderen dat wél goed vonden. Lekker interactief en duidelijk dat iedereen goed had opgelet, want de meningen werden goed onderbouwd.
Na alle 58 producten behandeld te hebben, was het duidelijk dat er een deel weggestreept kon worden, maar dat er ook een aantal producten door iedereen als topper waren beoordeeld.

Inmiddels waren de gerechten ook klaar om geserveerd te worden en tijdens het eten werden er nog leuke verhalen en nieuwtjes verteld. Een gezellig etentje na een geslaagde demo, het was werkelijk heerlijk en vooral genoeg, want die Duitsers hebben nogal grote porties vlees haha. :p:D

Tot slot hebben afscheid genomen van iedereen en hebben wij buiten nog even staan napraten met Jan Nijkamp en Patrick Pleyte over o.a. hun verleden bij Lesli met leuke anekdotes over de werkzaamheden zoals het inpakken van Meterpakketten heel wat jaren terug. :D
Vervolgens ook van hun afscheid genomen en naar huis gereden, want we hadden nog een leuke afstand voor de boeg. :p

Wij willen Lesli Vuurwerk wederom bedanken voor deze unieke avond met een leuk gezelschap, gezellige gesprekken, heerlijk etentje en natuurlijk de demo zelf met bijbehorende interactieve evaluatie! Wij hebben een paar echte toppers gezien en wij zijn dan ook al erg benieuwd wat wij volgend jaar met een label eromheen zullen tegen komen bij Lesli! :D

Goed en mooi verslag Mike en heel leuk om te lezen dat Lesli aan de slag is geweest met de opmerkingen en deze in de verschillende cakes hebben laten verwerken. Ik neem aan dat als er al fimpjes zijn gemaakt deze natuurlijk nog niet op het forum mogen worden geplaatst, maar ben wel zeer benieuwd, zeker als jullie daar hebben staan schreeuwen van enthousiasme :)

Laatst bewerkt:
Echt leuk om te horen/lezen dat Lesli de liefhebber mee laat beslissen in de keuze en effecten van producten voor aankomend jaar en ook serieus luister naar de input die geven wordt. Zo te zien hebben jullie het heel leuk gehad daar in Duitsland. Discussies betreffende producten is natuurlijk altijd goed en denk dat zulk soort testdemo's daar een uitermate geschikte gelegenheid voor zijn. Ben benieuwd naar wat er volgend jaar op de markt gaat komen.:bye:

Bedankt voor het verslag,zo te lezen weer een leuke avond gehad. Maar toch blijf ik valse hoop hebben,en hoop ik eens in de verre toekomts,dat er zo,n avond voor de consumenten wordt gehouden.Dat klinkt mischien een beetje spottend,maar je moet het zien als iets wat ik eerlijk en oprecht zou vinden. Want uiteindelijk zijn wij diegene,die om 00:00 vreugdevol de straat op gaan,en met een glimlach staan te genieten.

Laatst bewerkt:
Jullie hebben een leuke avond achter de rug, dat weet ik wel zeker na het lezen van het leuke verslag van deze avond! Inderdaad heel erg tof en slim van Lesli om de liefhebber erbij te betrekken qua keuzes. Daar zouden meer importeurs hun voordeel mee moeten en kunnen doen! Bedankt Lesli voor deze mooie mogelijkheid!

Het was inderdaad een perfecte avond.
Zeer mooie en nieuwe producten gezien.
Candels die echt zeer goed waren, mooie pijlen en prachtige cakes.
Ja, ik sta nu al te wachten voor volgend jaar om deze prachtige cakes in mn collectie te zetten.

Ik wil Lesli hierbij ook nogmaals van harte bedanken voor de geweldige avond.

Even een hersenspinsel die ik ,na mijn gedachte, niet kan plaatsen, julle worden uitgenodigd voor een avond met producten voor 2011.
Ik neem aan dat al deze producten worden opgenomen in de collectie van 2011?
Deze conclusie/gedachte basseer ik uit het gegeven dat ieder product voor de nederlandse markt eerst goedgekeurd wordt in china door TNO en dan pas mag worden verscheept naar nederland.
De prijs voor zo'n keuring per product is niet misselijk, dus ik kan me niet voorstellen dat producten die hier op de plank liggen na een testavond in nederland niet worden opgenomen in de collectie.
Zeg het maar als ik het verkeerd zie of iets over het hoofd zie?

Voor zover ik weet, is het toegestaan om samples zonder keurmerk te importeren, maar dan hebben we het dus over een beperkte oplage (misschien wel 1).

Daarbij is het niet zo dat ieder product een eigen keuring krijgt, dit is allemaal in groepen (families) verdeeld, per groep is er een selecte keuring waarmee een hele groep goedgekeurd is.

Dat klinkt net zo krom als het is natuurlijk haha, maar uiteindelijk zullen we er zeker wel naartoe gaan dat ieder product afzonderlijk wordt getest, logisch. :wink:

Het goedkeuren per familie heeft alleen betrekking op de CE keuring,waarbij je er zelf voorkunt kezen om een familie onder een CE nummer te keuren met het risico dat de hele familie wordt afgekeurd als er een verkeerd familielid tussenzit.
we zijn immers goed n het over een kam scheren in NL.
Mij hebben ze altijd verteld dat TNO altijd naar china gaat en daar de testen doet voor ieder product/testbatch.
Zonder goedkeuring ( lees groffe betaling) mag er geen enkel product naar NL toe!! jaja

TNO doet de CE-keuring en het is momenteel zo dat als je een nieuw product invoert in een reeds bestaande familie waar je een certificaat voor hebt, je die CE-code er aan mag hangen. En ja, zo raar als het klinkt, 1 of 5 artikelen testen en er een familie met 25 artikelen voor goedkeuren, werkt dus zo... :wink: Uiteraard kunnen ze hier alsnog een steekproef houden, belangrijk dus dat je producten gewoon veilig zijn.

Hoe zit het dan tegenwoordig met de zgn. verpakkingstest?
Destijds moest je ongeveer 3 kartons klaarmaken ( in Chna) en dan werden deze in de brand gestoken en werden er metingen gedaan voor bv het wegspringen van effecten.
Dan hebben we het nog niet over chemische samenstellingen die vooraf moeten worden aangeleverd e.d.

Mike: je hebt een heel erg mooi en goed verslag geschreven van het avondje Lesli gisterenavond. Exacte weergave van hoe het gisteren verlopen is.

Ik weet nog wel dat ik en Mike samen jaren geleden begonnen met onze trips naar de importeurs in de poging om informatie los te krijgen. In het begin was het best wel onwennig want wat kwamen die vuurwerkliefhebbers in godsnaam doen en welke informatie geven we ze wel en niet mee.

Er is de afgelopen tijd heel erg veel veranderd. Importeurs zien ons graag komen en willen maar al te graag informatie kwijt, in de loop van de jaren is er ook een enorme vertrouwensband ontstaan en dan loopt alles veel soepeler.

Maar zo,n avond als gisteren (mijn 2e keer bij Lesli) is wel uniek en ongelooflijk. Dat vuurwerkliefhebbers als wij uitgenodigd worden om mee te denken over de producten voor het jaar daarop.
Wie had dat jaren geleden kunnen denken?

Mike heeft alles al beschreven, ik hoef er weinig aan toe te voegen.
Maar nog wel een persoonlijke noot: ik heb gisterenavond op het schietveld lopen shaken, want ik heb schitterend vuurwerk gezien, minstens 15 cake,s met een beoordeling 10. Prachtige kwaliteit, harde burst, veel diverse effecten en dat alles voor zeer schappelijke prijzen 20-50 euro.

Ik kijk nu al ut naar het jaar 2011 en ik hoop voor ons allemaal dat Lesli die producten op de markt gaat brengen die we gisteren gezien hebben. Want als dat zo is, dan wordt het een feest, absoluut.

Ik wil de directie en personeelsleden van Lesli bedanken voor de gezellige en vooral onvergetelijke avond.

Nadat ik van huis wegging om 17:15 uur en door alle file's in ons landje dus te laat kwam om 19:25 uur zag ik dat ze al begonnen waren met het afsteken van het vuurwerk.

Het viel gelukkig mee en ik heb alleen de eerste 5 artikelen gemist.
Ik zag Fred, Wesley en Mike al voor in het land staan op een meter of 20 van de afsteekplek waartoe ik ook ben gelopen.
Wat een geweldige sfeer hing daar, de directie van Lesli en de lokale bevolking waren aanwezig om deze testfase van de producten te zien.
Ik had door dat ik te laat was geen lijst met artikelen maar dat gaf niet des te meer kon ik genieten en dat heb ik gedaan.

Wat een mooie producten werden daar vertoond en ik kan maar 1 ding zeggen houdt Lesli voor het jaar 2011 in de gaten want er komen toppers aan.
Mag hierover natuurlijk niets vertellen maar het was geweldig.
Af en toe hoorde we Fred uit zijn dak gaan en lag hij op een gegeven moment plat op het veld om de vuurwerkgoden te bedanken voor het moois wat hier werd vertoond.

Na het afsteken van het vuurwerk zijn we nog even naar het schietgedeelte gelopen en hebben we de sample's even kunnen aanschouwen met de heren van Lesli.

Op het schietterrein kregen we te horen dat we het vuurwerk gingen beoordelen onder het genot van een etentje a la carte wat bijzonder lekker was.
Zoals Mike aangaf was het soms leuk om te zien dat de meningen soms erg overeen kwamen of juist niet, maar we zijn onder leiding van de directeur de heer Jasper Groeneveldt eruit gekomen wat wel en niet in de selectie werdt opgenomen en om daar een onderdeel in te mogen zijn is iets wat ik persoonlijk geweldig vindt.

Ik wil daarom ook de directie van Lesli en Barnt, Patrick, Niels,Dirk hardstikke bedanken voordit initiatief dat wij hierbij aanwezig mochten zijn.:applause:

Mooi verslag Mike.
Wij waren ook uitgenodigd maar ik zelf zat nog in Valencia en de andere moesten werken. Ik baal er nu dubbel zo erg van nu ik jou verhaal hebt gelezen. Ben heel erg benieuwd naar de artikelen die jullie hebben gezien. Helaas word het wachten voordat dit werkelijkheid word.

En inderdaad, zoals de meeste mensen al zeggen,. Het is erg tof dat Lesli vuurwerk dit doet!
Hulde :)

Wat een mooi verslag over een unieke ervaring.

Komen hier nog filmbeelden van?
En zo,n ervaring zou ik ook wel eens willen meemaken. Is dat misschien in de toekomst weggelegd voor een grotere groep liefhebbers?
Ik zou het ontzettend leuk vinden om zo iets een keer mee te mogen maken.

Wat een mooi verslag over een unieke ervaring.

Komen hier nog filmbeelden van?
En zo,n ervaring zou ik ook wel eens willen meemaken. Is dat misschien in de toekomst weggelegd voor een grotere groep liefhebbers?
Ik zou het ontzettend leuk vinden om zo iets een keer mee te mogen maken.

Er is gefilmd ja, maar puur voor het gebruik binnen Lesli, helaas zullen die beelden niet online mogen komen.
Jaartje wachten en hopen dat we de echte toppers gewoon op de demo kunnen filmen waar er een label omheen zit haha. :):p

:bye:

Back
Bovenaan