Lelystad 28-06-2008

moontan

VWC lid
Waar: Lelystad
Wanneer: Zaterdag 28 juni 2008
Wie: Wagenvoort Vuurwerk
Tijdstip: 23.00-23.30 uur
Kaliber : professioneel/consumentenvuurwerk

Tijdens de Bataviahavendagen vindt op zaterdagavond een symfonisch vuurwerk plaats. Dit spetterende gebeuren met als locatie de Museumweg nabij Batavia Stad Outlet Center is de afsluiting van de eerste dag. De show van deze 23ste editie is ook dit jaar gearrangeerd op een thema (nog niet bekend). Het vuurwerk start traditiegetrouw met het nummer Imagine van John Lennon.

Lees hier het verslag van de show 2007:
http://forum.vuurwerkcrew.nl/showthread.php?t=2488&page=3

Laatst bewerkt:
Als alles meezit ben ik hier ook aanwezig. Heerlijke ambiance rondom de show, makkelijk parkeren en een show die voldoende is.

22e Symfonisch vuurwerk Fantastique': groots pandemonium in klank en kleur

Zaterdag 28 juni vindt voor de tweeëntwintigste maal in successie de uitvoering van het unieke symfonisch vuurwerk plaats.

Een indringend, kleurrijk en volumineus gebeuren als slot van de eerste dag van de Bataviahaven Dagen in Lelystad. Tienduizenden bezoekers komen vanuit vele plaatsen in en om Flevoland naar het spektakel kijken, een absoluut feest bij het scheiden van de dag en het aanbreken van de nacht. Het vuurwerk wordt afgestoken vanaf het grasveld tussen Batavia Stad Shopping Center en het RCAM (Museumweg). In samenwerking met vergunninggevers Provincie Flevoland en gemeente Lelystad is er gewerkt aan de realisatie van dit evenement, dat aan strenge voorschriften voldoet. Dit jaar heeft de organisatie gekozen voor een cultureel thema. In 1830 schreef de Franse componist Hector Berlioz zijn 'Symphony Fantastique'. Voor het symfonisch vuurwerk is gekozen voor een uitvoering van het befaamde Boston Symphony Orchestra. Het stuk is een liefdesroman in klankvorm en handelt over een tot dan toe onbeantwoorde passie. Ditmaal zijn het Bun Projectontwikkeling en De 4 Linden Makelaardij die het vuurwerk (mede) mogelijk maken. Het vuurwerk begint om 23.00 uur, zoals gebruikelijk, met het sfeervolle "Imagine" van de vader van de hedendaagse popmuziek, John Lennon. Dat in het donker gespeelde stuk is de traditionele opwarmer voor wat volgen gaat. Alsof de hemel openscheurt. In duizenden kleuren, in een kakofonie van geluid. Een bijna een half uur durend spektakel dat velen in vervoering brengt. In een afwisselend staccato van vuurpijlen en kanonslagen, van bommen, mortierslagen en fonteinen, voltrekt zich een zeldzaam ritmisch schouwspel. Het vuurwerk heeft de medewerking van een aantal instanties, waaronder de gemeente Lelystad, HSL Catering, Batavia Stad Shopping Center, RACM, Bataviawerf en Rijkswaterstaat Directie IJsselmeergebied. De toegang is gratis. Dringend verzoek: Kom op tijd om verkeerschaos te voorkomen en op goed te kunnen parkeren. Komt u per fiets, dan het verzoek (u wordt daar ter plaatse op gewezen) om uw fiets aan de stadszijde van de rijwielviaducten te stallen. De aanrijroute voor auto's naar de grote parkeervoorziening loopt via de turborotonde bij de Enkhuizerdijk. Volg de borden.

vuurwerk_1.JPG[1].jpg

Wat heb ik een zin in deze dag :D
Wordt echt een supergezellige dag ik ben hier dan ook 100% zeker aanwezig :devil:

Tot volgende week zaterdag allemaal!!!

Omrijden vanuit Lelystad als je naar huis gaat richting AMERSFOORT

Omrijden vanuit Lelystad als je naar huis gaat richting AMERSFOORT

Voor de mensen die met eigen vervoer komen uit de richting Amsterdam - Amerfoort :

Werkzaamheden viaduct knooppunt Muiderberg (A1/A6)
Verbindingsboog Almere - Amersfoort zes weken afgesloten

Nieuwsbericht | 24-06-2008

Rijkswaterstaat voert van zaterdag 28 juni 2008 tot en met zondag 28 september 2008
werkzaamheden uit aan het viaduct in het knooppunt Muiderberg (A1/A6) tussen Muiden en Naarden.

De werkzaamheden, die bestaan uit het aanbrengen van hoogsterkte beton,
vinden in twee fases plaats.

Fase 1
In fase 1 is de verbindingsboog voor verkeer vanuit Almere naar Amersfoort afgesloten
van zaterdag 28 juni tot en met zaterdag 9 augustus.

Er zijn twee omleidingroutes:

Het verkeer vanuit Lelystad/Almere wordt vanaf knooppunt Almere via de A27 en de A1 omgeleid.
Het regionale verkeer richting Amersfoort wordt omgeleid via de A1 richting Amsterdam
en teruggeleid via afrit 4 (Muiden) naar de A1 richting Amersfoort.

Gele borden ter plaatse geven de omleidingroutes aan.
Het verkeer moet rekening houden met extra reistijd.
Tevens is in fase 1 de wisselstrook A1 voor het verkeer vanuit Almere
naar Amsterdam afgesloten.

Fase 2
In fase 2, van zaterdag 9 augustus tot en met zondag 28 september
zijn de verbindingsboog en de wisselstrook weer open voor het verkeer.
Er zijn wel versmalde rijstroken en snelheidsbeperkingen van 70 km per uur
ter hoogte van de werkzaamheden.

Het verkeer vanuit Amsterdam richting Almere ondervindt zowel in fase 1
als fase 2 weinig hinder
van de werkzaamheden.

Wel dient het verkeer ook hier rekening te houden met versmalde rijstroken
en snelheidsbeperkingen van 70 km per uur.

Het verkeer op de A1 moet ter hoogte van de werkzaamheden
aan het viaduct, ’s nachts van 23.00 uur tot 05.00 uur,
in beide richtingen rekening houden met versmalde rijstroken
en snelheidsbeperkingen van 90 km per uur.

Verbreding viaduct
Rijkswaterstaat heeft in maart 2007 het viaduct in het knooppunt Muiderberg verbreed.
Dit vanwege de aanleg van een vluchtstrook,
zodat de bereikbaarheid voor de hulpdiensten bij calamiteiten verbetert.
Het aanbrengen van het hoogsterkte beton is laatste fase
in de verbreding van het viaduct.

Zo we zijn weer terug.
en gezellig was het ook nog.
Hoop nieuwe gezichten weer gezien en lekker een vette bek gehaald met ze alle.
Met de quiz nog een prijs gewonnen dus al met al op me rug na een gezellige namiddag en avond gehad.

wat betreft de Wagenfoort show, mijn verwachten waren niet hoog, en dat blijft ook zo.
Ik zelf vond de show rommelig te noemen.
Veel prof flowerbeds gebruikt om tijdens de muziek daar op te schieten.
In mijn ogen zet je daar geen flowerbeds voor neer.
Veel gingen er ongelijk ook al was de start altijd tegelijk.
Dat zijn dus de eigenschappen van meerdere profbeds naast elkaar waar je in mijn ogen niet op de maat kunt schieten.
Het budget zal zeker een rol gespeeld hebben.

Verders volgens mij geen 6 inch gezien maar max 5 die na de verschrikkelijk zware klassieke muziek niet eens zijn af gegaan in de muziekfinale.

En dan word iedereen bedankt door de omroeper met de woorden '' eens kijken of er nog wat in de bus staat.
Vervolgens komt er dan een finale van 3 profblokken en op de achtergrond een paar keer 5 inch tegelijk.
Oooo zo fout, een finale aankondigen.
dat deden ze vorig jaar ook al en toen was ook iedereen met stomheid geslagen.
:frusty:

Sorry, maar ik vond de show niks tot slecht te noemen.
Zelf de aangekondigde finale maakte het niet goed in mijn ogen.
Sorry, dat ik niemand een hand gegeven heb bij het weg gaan, maar ik verrek van de pijn in me rug en wilde snel naar huis mijn medicijnen in nemen.
Als Fred en Stefan niet waren mee gereden was ik eerlijk gezegd thuis gebleven.
Ik zit mezelf in de weg en voelde me @^(&$^#(
Vandaar dat ik mij een beetje afzonderde met mijn vrouwtje en een stoel.
Tot snel maar weer.
Groetjes Giron

Ja idd stef *** zo met die rug maar doe je helaas niks aan :(

De show vond ik top kwa vuurwerk wat er werd geschoten. Maar was iig geen pyromusical te noemen :bonk: Als ze het zonder muziek hadden geschoten was het vele malen beter geweest en had geld voor de muziek installatie bespaard wat weer gebruikt had kunnen worden voor meer vuurwerk :)

Gerwin ben het met je eens alleen moet je het onderscheid maken tussen een pyromusical en een symfonisch vuurwerk.

Wat betreft de grootte van de shells, die is gewoon 6 inch moet je verder niet moeilijk over doen.
Overigens is deze ieder jaar 6 inch en dan schieten we niet maximaal 5 inch.

Zelf vond ik de muziek verschrikkelijk, qua producten was het erg goed en met het wegdenken van de muziek heb ik een mooie soms echt goede show gezien.

wat ik erg slecht vond waren de etna fonteinen van vulvan, deze waren echt niet goed.

en wat de betreft de opmerking van giron, het ging ook daadwerkel;ijk fout met de bommen op het moment van de finale, deze hadden eerder moeten komen tesamen met de spider en 2x de happy stars.

ik heb genoten. (zonder de muziek)

Helemaal mee eens. Waar ik wel over te spreken was zijn de Single- shots (met 1 shot hehe...), die kwamen mooi onverast over met een fikse overbelichting op mijn fototoestel. Verder ook niet veel mee kunnen maken van de 6'' en de aangekondigde finale was kort.

Gelukkig wel een top gezellige avond gehad en met bijna iedereen wel een beetje kunnen praten. Zeker voor herhaling vatbaar!

Ik vond het vuurwerk ook best goed. Het wa swat San Quinten ok al zegt het is een symfonisch vuurwerk. Er wordt dus min of meer met de muziek mee geschoten. Ik heb best wat mooie producten voorbij zien komen. De finale die aangekondigd achterop geschoten werd vond ik wel geinig. Menig automobilist die zich snel uit de voeten maakte voor de onstane drukte trape dan ook spontaan weer kijhard op de rem :D

Ik vond het deze keer ook een beetje matig. Er zaten soms mooie dingen tussen, maar er waren ook tal van delen in de show, waarbij de lucht niet goed gevuld was. En bij een symfonisch vuurwerk verwacht je dat toch wel een beetje (of m'n verwachtigen zijn misschien te hoog?). Ook was een groot kaliber idd amper te bespeuren tijdens de show.

Zeker als er zwaar bombastisch klassieke muziek bij afgespeeld wordt. Dan ziet het er erg ***lig uit als er maar één potje of wat candles staan te pruttelen. Sowieso was de muziek een maatje te groot voor het vuurwerk wat afgestoken werd. Zo'n soort muziek komt beter tot z'n recht op een Rhein in Flammen show.

Wat ik tenslotte helemaal storend vond was het einde. Vuurwerk en muziek waren klaar, vervolgens riep er iemand om dat er nog wat in het busje lag, hmm ok :shocked: Gevolgd door een serie flowerbeds (waaronder poisenous spiders). Daarna weer stilte en werd er omgeroepen kijk dit is nu de finale :bonk:, waarna er nog een serie groot kaliber shells de lucht in ging (en natuurlijk ben je daar met het filmen dan ook niet echt voorbereid op :frusty:).

Echt ongelovelijk. Zo'n einde vind ik echt not done :angry:

Maar goed hier is het filmpje:
http://www.patricksimonis.nl/lelystad08.html

Daarna weer stilte en werd er omgeroepen kijk dit is nu de finale :bonk:, waarna er nog een serie groot kaliber shells de lucht in ging (en natuurlijk ben je daar met het filmen dan ook niet echt voorbereid op :frusty:).

Heb je de finale niet gefilmt dan??

en ja dat de finale opgeroepen werd vondt ik ene kant wel appart komt weinig tot niet voor en andere kant gaat de verrassing er uiteindelijk ook af.

zag ook wel mooi vuurwerk voorbij komen alleen had ene kant iets meer verwacht. :bye:

vanavond zal ik mijn film online zetten :)

Over de show van gisterenavond:
Als je de show loskoppelt van de muziek heb ik een leuke en goede show gezien.
De muziek was overigens niet door Wagenvoort gekozen had ik begrepen.
Veel te zwaar, bombastisch. Overheerste het vuurwerk, vind ik toch wel jammer
Als er licht pop of licht klassiek was gespeeld krijg je een ander beeld terwijl het vuurwerk toch hetzelfde is.

Mooie blokken van Lidu en Vulcan.
Vond de blokken met blinkers in wit en rood prachtig, bleven mooi en lang dwarrelen. De brede mines waren ook schitterend.

Het aankondigen van de finale vind ik juist een afgang.
Anderen vinden het misschien leuk maar ik vind dat niet bij een vuurwerkshow passen. Je gaat een voetbalwedstrijd toch ook niet bij 85 minuten stopzetten om te zeggen dat de laatste 5 minuten, de finale er aan zit te komen?

Dus buiten de muziek en de speaker: goede en leuke show gezien.

Laatst bewerkt:
Was er gister ook.. Nog even bij jullie gestaan..;)
Was opzich wel grappige show maar niet super. Zaten inderdaad leuke dingen bij en zoals moontan al zei die mines waren erg mooi.. Ook tegen het einde nog wat heerlijke dreunen met die tit. salutes.. Verder erg stom die finale aankondigen die nog eens tegen viel ook vond ik dan..

Grt ThumpingThunder

Het was een leuke show, maar zeker geen hele goede show. Het vuurwerk wat werd afgestoken was wel erg goed, heldere kleuren en grote effecten. Maar zoals iemand van wagenvoort zelf al voor de show zei, het budget is gewoon niet groot genoeg om er echt een goede show van te schieten. Hij droomde van budgetten zoals in het buitenland:rolleyes:
Ik vond het ook erg jammer dat de show 2 keer werd onderbroken om de finale aan te kondigen. Ik zag dat kruitsnuiver zijn camera al had dicht gedaan en hij kon dus geen foto's meer maken:p

Maar toch zeker een leuke show:)

Laatst bewerkt:
Ik heb kunnen genieten van de show, die muziek mogen ze zeker weglaten, maar die bombarie hoort er nu eenmaal bij. Inderdaad, zet al het vuurwerk in een show zonder die ellendige muziek (hoewel sommige mensen het geweldig vinden natuurlijk) en je kunt een heel leuke show neerzetten, aan het vuurwerk lag het beslist niet, dat was top. Al was er één enorm slecht product, dat waren de vulkanen die later in de show ontbrandden, ik stond met omepje en hij had ze niet eens opgemerkt voordat ik zei dat die dinge ook stonden te vonken. :bonk::wink:

Jammer van de eisen die worden gesteld, Wagenvoort kan met dit vuurwerk zonder muziek echt wel een hele gave show neerzetten. Dat omroepen met de finale, tja, bekend probleem noem ik het maar. :wink:

Back
Bovenaan