Lelystad 27-06-2009

moontan

VWC lid
Waar: Lelystad
Wanneer: Zaterdag 27 juni 2009
Wie: Wagenvoort Vuurwerk
Tijdstip: 23.00-23.30 uur
Kaliber : professioneel/consumentenvuurwerk

Tijdens de Bataviahavendagen vindt op zaterdagavond een symfonisch vuurwerk plaats. Dit spetterende gebeuren met als locatie de Museumweg nabij Batavia Stad Outlet Center is de afsluiting van de eerste dag. De show van deze 23ste editie is ook dit jaar gearrangeerd op een thema (nog niet bekend). Het vuurwerk start traditiegetrouw met het nummer Imagine van John Lennon.

http://www.flevocultuur.nl/lelystad/bataviastad/125.html

Overdag een bedrijfsuitje, maar als het even kan wil ik hier wel weer bij aanwezig zijn. Alleen hopen dat ze deze keer de finale uitvoeren zonder aankondiging ertussen :cry:

Hoorde laatst trouwens van iemand dat er nu betaald parkeren bij Bataviastad is. Iemand meer info?

Overdag een bedrijfsuitje, maar als het even kan wil ik hier wel weer bij aanwezig zijn. Alleen hopen dat ze deze keer de finale uitvoeren zonder aankondiging ertussen :cry:

Hoorde laatst trouwens van iemand dat er nu betaald parkeren bij Bataviastad is. Iemand meer info?

Ja dat klopt, is sinds een paar maanden zo.
Ik heb even de tarieven en informatie erover voor je opgezocht:
Rondom BATAVIA STAD geldt betaald parkeren. Het parkeerterrein is eigendom van de Gemeente Lelystad.
Gemeente Lelystad heeft het parkeertarief vastgesteld op € 2,50 voor de eerste 4 uur. Hierna geldt een tarief van € 1,- per uur.
U kunt achteraf betalen bij een van de 10 betaalautomaten. Betalen kan met chipknip, pinpas, creditcard of contant geld (max. € 10,- biljet).

Niet van aantrekken was vorig jaar tijdens onze meeting ook zo toen werden na en voor de show de palen omhoog gedaan zodat je niet hoefte te betalen

hier probeer ik wel weer aanwezig te zijn ja. De show is wel leuk, maar de gezelligheid trekt mij nog het meest. Jaarlijks komen hier veel freaks op af.

Pandemonium in klank en kleur
dinsdag 23 juni 09:01

LELYSTAD – Voor de zesentwintigste maal vindt zaterdag 27 juni de uitvoering van het unieke symfonisch vuurwerk plaats. Een indringend, kleurrijk en volumineus gebeuren als slot van de eerste dag van de Bataviahaven Dagen. Het vuurwerk wordt afgestoken vanaf het grasveld tussen Batavia Stad Shopping Center en het RCAM (Museumweg).

Het vuurwerk begint om 23.00 uur, met het sfeervolle ‘Imagine’ van de vader van de hedendaagse popmuziek, John Lennon. Dat in het donker gespeelde stuk is de traditionele opwarmer voor wat volgen gaat. Alsof de hemel openscheurt, in duizenden kleuren, in een kakofonie van geluid. Een bijna half uur durend spektakel dat velen in vervoering brengt. In een afwisselend staccato van vuurpijlen en kanonslagen, van bommen, mortierslagen en fonteinen, voltrekt zich een zeldzaam ritmisch schouwspel. Het vuurwerk is gebaseerd op een vermaard evenement aan de andere kant van de wereld, ‘down under’, Australië. Jaarlijks wordt daar in Perth op Australian Day (onafhankelijkheidsdag) een groots vuurwerk afgestoken dat wordt uitgezonden via de radiozenders in de staat West Australia. Duizenden kijken ademloos toe, langs de oevers van de Swan River. Muziek stond eerder model voor een vuurwerkspektakel in de Franse stad Clermont-Ferrand. Het vuurwerk heeft de medewerking van een aantal instanties, waaronder de gemeente Lelystad, HSL Catering, Batavia Stad Shopping Center, RACM en de Bataviawerf.
De aanrijroute voor auto’s naar de grote parkeervoorziening loopt via de turborotonde bij de Enkhuizerdijk.

http://lelystad.flevopost.nl/?n_id=103833

Over 2 dagen is deze show al weer! Wie gaan er allemaal mee? Ik ben vrijwel zeker aanwezig. Wordt vast weer gezellig.

Over 2 dagen is deze show al weer! Wie gaan er allemaal mee? Ik ben vrijwel zeker aanwezig. Wordt vast weer gezellig.

Ik helaas dit jaar een keertje niet, ga dus naar Krezip in de HMH die avond. Ga jij de show filmen Peter? Altijd wel leuk om te zien, in grote lijnen hetzelfde, maar misschien nieuwe producten. :D

Is nog even de vraag of ik ga filmen. Heb waarschijnelijk vrouwelijk schoon bij me. Foto's ga ik dan denk ik eerder maken.
Zonde dat je er niet bij bent, maar aan de andere kant groot gelijk dat je daar heen gaat.

Is nog even de vraag of ik ga filmen. Heb waarschijnelijk vrouwelijk schoon bij me. Foto's ga ik dan denk ik eerder maken.
Zonde dat je er niet bij bent, maar aan de andere kant groot gelijk dat je daar heen gaat.

Oke man, zal anders heus nog wel elders een camera uitgestald worden. :wink:
Veel plezier in ieder geval, ook met de dame(s). :wink:

gewoon filmen kreng
ding op de statief, even aanzetten en armpjes om dat vrouwtje heen!

Ik haak helaas af. Ik zag het gister nog rooskleurig in, maar het weer valt goed tegen. Ik riskeer het maar niet vanavond. Helaas.

Volgens buienradar lijkt het voorlopig nog mee te gaan vallen. Ergste is voorbij zeg maar. Helaas moest ik een bereikbaarheidsdienst van een collega overnemen, dus moet het helaas aan me voorbij laten gaan.

Net deze show bezocht. Ging gelukkig door (er was geen druppel regen te bekennen, en het waaide gelukkig ook niet hard ofzo :)).

De show vond ik beter dan vorig jaar. Veel mooie mines en leuke effecten. Ook waren er een paar cakes die grote wespen de lucht in schoten, heel erg grappig om te zien. Er werd ook gebruik gemaakt van hummer cakes, ook heel erg leuk:p
En de show werd afgemaakt met een leuke finale (DIE EINDELIJK NIET WERD AANGEKONDIGD:D)

Back
Bovenaan