Leeg verkoop 2025/2026?

Normaal doe ik het nooit, maar sluit niet uit dat ik de 31e ook nog even een shop binnenloop om ritueel afscheid te nemen met de vraag "hebbie nog wat moois staan?". Nog 1 keer rustig genieten in een vuurwerkzaak zonder afhaal-stress.
Nou precies dit ja.
Normaal doe ik geen shoppen de 31e, druk met carbid en voorbereidingen op de avond, maar dit jaar wordt toch de uitzondering denk ik, wil die laatste kans eigenlijk wel pakken. Nog 1x de shops in de buurt langs, laatste keer sfeer meepakken. Zakdoekje mee.

Zou er ook niet bij bepaalde winkels gewoon een logistieke beperking ontstaan? Dat ze meer zouden kunnen verkopen, maar het qua transporten en uitlevering gewoon niet sneller kan?
Vast wel. Maar ik denk ook dat voorgaande jaren het van winkeliers een keuze is geweest om minder leveringen aan te gaan op de 31e.

Hoe zit het met voorbestellingen t.o.v. losse verkoop? Hoe is dat in percentages uitgedrukt?
Ik sprak laatst een voor mij bekende verkoper,en die riep toen al dat ze de jaaromzet van afgelopen jaarhadden gehaald + een maand omzet netto winst.
Denk niet dat ze in dat opzicht te klagen hebben,ik verwacht namelijk niet dat het bij de rest anders gaat :d

Dat jullie de 31ste überhaupt nog je bestelling durven op te halen. Hier moet alles de 29ste opgehaald zijn. Uitzonderingen de 30ste.

Heb zoveel stumperts de afgelopen jaren meegemaakt (en dan doel ik op individuen in top winkels). Blijkt je spul meegeven te zijn in de losse verkoop... of wat er ook mee gebeurd is. En dan mag je de 31ste een vervanger uitzoeken... dan natuurlijk uit hetgene wat nog over is.

De 30ste moet ik hier gewoon alles binnen zijn. No way dat ik de 31ste nog wat ga ophalen. Die koopjes... daar hebben wij een jaar rond de tijd voor hier op VWC.

Moet wel zeggen dat ik in de losse verkoop altijd wat mee pak! Maar dan de 29ste of 30ste. Doet me denken aan de tijden toen ik nog een klein kereltje was en stond te watertanden bij de schappen samen met m'n vader om wat extra's mee te bestellen via het bestelformulier. En dat altijd lukte haha. Nu pak ik zelf altijd voor een tientje of twee drie wat mee. Puur nostalgie.

Dat jullie de 31ste überhaupt nog je bestelling durven op te halen. Hier moet alles de 29ste opgehaald zijn. Uitzonderingen de 30ste.

Heb zoveel stumperts de afgelopen jaren meegemaakt (en dan doel ik op individuen in top winkels). Blijkt je spul meegeven te zijn in de losse verkoop... of wat er ook mee gebeurd is. En dan mag je de 31ste een vervanger uitzoeken... dan natuurlijk uit hetgene wat nog over is.

De 30ste moet ik hier gewoon alles binnen zijn. No way dat ik de 31ste nog wat ga ophalen. Die koopjes... daar hebben wij een jaar rond de tijd voor hier op VWC.

Moet wel zeggen dat ik in de losse verkoop altijd wat mee pak! Maar dan de 29ste of 30ste. Doet me denken aan de tijden toen ik nog een klein kereltje was en stond te watertanden bij de schappen samen met m'n vader om wat extra's mee te bestellen via het bestelformulier. En dat altijd lukte haha. Nu pak ik zelf altijd voor een tientje of twee drie wat mee. Puur nostalgie.
Ik neem toch echt wel aan dat mijn ruim op tijd bestelde spullen gewoon voor me klaar liggen, tenzij er afkeur is uiteraard. is wel de eerste keer dat ik voor de 31e kies maar verwacht gewoon dezelfde afhandeling als de eerdere jaren 😉

Het is mij ook overkomen hoor, avondblok op de eerste afhaaldag.. was goed zuur toen. Januari al besteld en dan je spullen niet krijgen.

Maar ja, fouten zijn menselijk. Zeg ik nu :p

Idem hier.. We wachten nooit op de 31e.. Dat risico gaan er niet lopen.

Vertrouw toch maar op mijn winkelier,nog even los dat de bunkers/voorraden dagelijks gevuld worden met de bestellingen op afhaalmoment, logistiek gezien, maar 🤞🤞😉 (los vd vrije verkoop)

Ik moet zeggen dat ik daar bij de winkels waar ik kom absoluut niet bang voor ben. Maar ik kan me voorstellen dat er winkels zijn waar dat wel gebeurt aangezien er zelfs winkels zijn waar je als eerste klant op de 29e al geluk moet hebben om te krijgen wat je besteld hebt. Ik wens iedereen die naar Vox gaat dan ook veel sterkte.

Zoals ik al is eerder heb verteld,ook mij is t overkomen.
Je van te voren bestelde spullen gaan halen,daar pas horen dat dit of dat er niet is,en je buurman in de adhoc verkoop rij besteld ter plekke voor 1000euro en dan zie je "de uitverkochte" spullen die jij niet meer kreeg,bij hem in de kofferbak verdwijnen 🤬
Nee dat gebeurt me nooit meer.
Ongeacht mijn vertrouwen in mn huidige vaste plekjes en hun vaste bemanning,zal t me niet gebeuren dat een ingehuurde nieuweling die daar helpt tijdens piek drukte, daar iets verkeerd doet waardoor ik misgrijp.
Lastminute afkeur is de enige reden dat ik ergens naast grijp en dat is tot zover ook altijd keurig opgelost als dat gebeurde.
29ste halen en dan 2 dagen kruitsnuiven en dat soort dingen,dat heb ik "er best voor over" :d

Back
Bovenaan