Lawinepijl in auto

moontan

VWC lid
Lawinepijl in auto
vrijdag 18 mei 2007
Jeugdjournaal

Een lawinepijl heeft ervoor gezorgd dat een auto in Delft opeens ontplofte. Gisteren hoorden buurtbewoners een enorme knal. Mensen waren bang dat er een bom was afgegaan. Maar dat was niet zo.
Niemand raakte gewond door de ontploffing, maar gasten van een hotel in buurt moesten toch even hun kamers uit van de brandweer. De brandweer wist namelijk toen nog niet dat het geen bom was. De mensen werden in het restaurant van het hotel opgevangen.
Een lawinepijl is een soort vuurwerk, maar dan erg sterk vuurwerk. Lawinepijlen worden gebruikt in de bergen. Als sneeuw op de berghelling dreigt te gaan glijden, dan schieten deskundigen een pijl af, zodat er een lawine ontstaat. Op deze manier kunnen ze voorkomen dat er plotseling een lawine ontstaat waar mensen in terecht kunnen komen.

Waarom in de auto een gevaarlijke lawinepijl lag is nog niet bekend.

Weer iemand die er geen verstand van heeft een lawin pijl wordt dus niet in de bergen gebruikt daar gebruiken ze tnt en een helikopter voor :s

Maar zal denk ik vast verkeerd zijn gegaan dat de pijl omgevallen is ofzow maar dan nog :bonk:

Of het nou per ongeluk ging of niet, mag hopen dat ze de dader kunnen vinden, dit gaat toch nergens meer over.... :frusty:

:shocked:
De auto is ontploft? Ik had eerlijk gezegd niet gedacht dat zoiets zou kunnen gebeuren. Zo zie je maar weer waarom het illegaal is.
Het zal wel door deze dag komen, dat er ineens 2 berichten komen over 'vernielingen.'
Aangezien ik mag hopen dat het zo niet elke dag is.
:bye:

Weer iemand die er geen verstand van heeft een lawin pijl wordt dus niet in de bergen gebruikt daar gebruiken ze tnt en een helikopter voor :s

Moet ik toch even corrigeren...
Ik heb ze lawinepijlen zien gebruiken in de bergen een 2tal jaar geleden dus het wordt wel degelijk gebruikt..
Toch vervelend weer zo een bericht...

Dat klopt ook.
Maar een Zink 901 wordt niet gebruikt om lawines mee op te wekken. Dat is een van de grotere fabels.

Moet ik toch even corrigeren...
Ik heb ze lawinepijlen zien gebruiken in de bergen een 2tal jaar geleden dus het wordt wel degelijk gebruikt..
Toch vervelend weer zo een bericht...

Dit zijn geen normale lawine pijlen zoals wij die kennen ;) ik heb wel eens een documentatie erover gezien en dan pakken ze gewoon 3 stagen dynamiet en vliegen dan naar de plek ze ontsteken de brut en gooien het naar benden en vliegen weer weg :)

Ik heb ook nooit gezegd dat ze die lawinepijlen afstaken jongens.... maja das een zinloze discussie :rolleyes:
Er zullen inderdaad heel wat verschillende manieren zijn denk alleen niet dat als iets heel onstabiel is ze er met de helicopter in de buurt komen...
In ieder geval de lawinepijlen zoals wij afsteken worden niet daarvoor gebruikt maar zijn uit origine wel daarvan afgeleid...
En nu weer terug over de auto...

Een lawinepijl heeft ervoor gezorgd dat een auto in Delft opeens ontplofte. Gisteren hoorden buurtbewoners een enorme knal. Mensen waren bang dat er een bom was afgegaan. Maar dat was niet zo.

Blijkt dat de media weer lekker overdrijft...er is daar in de buurt geen huis te bekennen er is daar allemaal industrie, ook heeft dit te maken met een bepaald circuit..is geen onbekende in Delft

Back
Bovenaan