Lange Frans stelt kamervragen 28-04-2008

Zojuist de redactrice gesproken. Ik kom helaas niet aan tafel te zitten. Ik kom gewoon tussen het publiek te zitten en dan komt Lauren naar me toe met de microfoon. Ik kom dus wel aan het woord en kan dus wel mijn zegje doen.

Tevens kreeg ik te horen dat ik vandaag de lijst van mensen die meewillen moet opsturen. Mail me je volledige naam + geboortedatum wanneer je aanwezig wilt zijn.
Je dient 21.00 aanwezig te zijn in Aalsmeer.

Wanneer je het nog niet zeker weet kan je me ook in het weekend mailen. Dan is het ook nog wel te regelen waarschijnlijk maar dan moet ik haar bellen.

Pieter;75136@ Jupilerfreak; Het is niet duidelijk hoe diegene slachtoffer is geworden. Kwam het door een productiefout zei:
En dat heeft Pieter heel goed. Ik ken het slachtoffer, en ik kan jullie vertelllen dat hij ook echt slachtoffer is van het meest lichte consumenten vuurwerk dat er is dat NIET door hem werdt afgestoken. Dezelfde jongen heeft ook in het programma van JENSEN gezeten afgelopen December, toen 3 vuurwerkslachtoffers te gast waren.

Props Pieter dat je hier heen gaat, heel veel succes en we kruipen dan natuurlijk met zijn alle achter de buis :D

Misschien is het een idee als iemand de uitzending kan cappen op zijn pc en ergens uploaden. :p Want ik weet zeker dat sommige mensen dit vergeten te kijken op tv. Mocht het uploaden een probleem worden, dan kunnen Jeko en ik onze host wel aanbieden om het filmpje een poosje neer te zetten, zodat toch nog iedereen kan genieten.

:bye:

Ik ben echt benieuwd naar alle verhalen. Elk verhaal heeft natuurlijk zijn eigen kant. En iedereen heeft een eigen kijk op de zaken. Ik ben dus erg benieuwd naar de uitzending. :)

hey pieter , veel succes! ook ik zal aan de buis zitten maandag. Ik hoop dat je hem even duidelijk uitlegt hoe het zit hier!

vuurwerk verbod

vuurwerk verbod

hallo ik wil toch even reageren op deze topic

ik ben dus absoluut niet voor een vuurwerk verbod
reden : ik werk zelf bij de gemeente ,maar ik heb na oud en nieuw bommen gevonden die zelf gemaakt zijn ; zeer gevaarlijk spul
er zitten bommmen bij die kracht hebben om een huis te laten verdwijnen van de aardbodem , ben absoluut niet voor illegaal spul hoor , maar waar ik bang voor ben is dat mensen zelf dingen gaan maken waar nog meer doden door vallen
die komen er dan ben ik bang voor . en vuurwerk afsteken op 1 aangewezen plek is ook niet te doen denk ik want dan mogen ze wel 200 man politie inzetten voor dat er geen ruzie ontstaat door te veel drank gebruikt ,het gevolg trammelant .
kijk en die smog vorming ach wat zou ik zeggen dan mogen ze de vliegtuigen wel uit de lucht halen en de auto,s niet meer laten rijden in mijn ogen allemaal flauwekul ,ik heb de vuurwerkramp van dicht bij mee gemaakt maar ik ben er nog altijd van overtuigt dat het geen vuurwerk was ,

mvg : een gemeente medewerker

Geweldig man.
Dit is je kansom voor zoveel liefhebbers nu eens een vuist te maken.
TIP.
Laat je niet inpalmen en ben recht door zee.
Let niet op wat je zecht want het is media, en na afloop zal toch alles verdraaid worden.
Wat je zecht staat dan wel zwart op wit en is dan overal terug te lezen wat je gezecht zou hebben en dat is de waarheid.
Ik gaat in iedergeval kijken.

En vergeet niet die jongere vandalen te noemen die het nodig vinden om lawine pijlen van hun stok te ondoen om vervolgens een bushokje op te blasen.
Maar vergeet ook niet de gezellig buurt, waar ze elk jaar weer uit kijken naar een groot consumenten vuurwerk waar ruim op 60 meter gestaan wordt om er naar te kijken.
De kroftybommen, die hond die naar een vlinder rend en ga zo maar door.
Nogmaals heel veel succes man.
Groetjes Giron

Ik denk persoonlijk dat Pieter er goed aan doet om juist de positieve aspekten te belichten. Nooit zelf beginnen over de lawinepijlen, raddraaiertjes, kroftybommen. Dat is al genoeg in het nieuws en heeft veel imagoschade opgeleverd. Laat zien en straal uit dat vuurwerk een leuk, spannend en mooi onderwerp is. Benadruk de passie waarmee velen elk jaar weer van vuurwerk genieten.

De journalist (of Arno) zal zelf dan wel over de negatieve aspekten beginnen, maar weerleg deze zoveel mogelijk met voorbeelden van andere misstanden. Uiteraard heeft het geen zin om de problemen rond het onderwerp te ontkennen, want ze bestaan gewoon. Streef er naar om de mensen bewust te maken dat de problemen rond oudjaar voornamelijk voortkomen uit een verzameling mensen die anderzins ook al voor overlast zorgt. Als er geen vuurwerk is pakken ze wel een steen om een Abri aan gort te rammen. Bottom-line: pak de raddraaiers aan en niet het vuurwerk. Dat is de boodschap aan onze regering. Wij (de liefhebbers) maken ons net zoveel zorgen over bepaalde ontwikkelingen als onze regeringspartijen, alleen nuanceren wij het probleemgebied vaak helderder.

Andere tips had je al van me gelezen op VWB, zag ik net. Succes maandag.
Ik ben erbij om je aan te moedigen, kerel!

Groetjes,
Cameo

Hahaha Jack dat zou wel mooie reclame zijn.:rolleyes:

Pieter, ik weet eigenlijk wel zeker dat je dit al lang in je hoofd hebt zitten, maar voor het geval dat;

'Zwaar' vuurwerk in Nederland verbieden heeft geen enkel zin, vandalisme wordt daar niet door veroorzaakt!

LET OP!!! DIT PROGRAMMA BEGINT ROND 22:30. HET IS VANDAAG AL.

Zo even een herinnering. Hopelijk zien de mensen dit topic nog, zodat ze gaan kijken.

Pfff komt het zeker weer helemaal aan het eind:p
Zag ik nou daadwerkelijk onze Cameo zitten?:shocked::D

Applaus voor Pieter!

ik vond verder dat de Pyrotechnieker zijn verhaal goed onderbouwde. Arno DOMMEkoe Kwam echt alleen maar met voorstellen ver van de werjelijkheid.. wat die Pyrotechnieker ook diverse keren zei.

Goed gedaan Pieter, je hebt je toch even mooi laten horen daar. :D
Vind het overigens een slecht programma, je ziet dat "Lange Frans" ook tegen is en hij bepaald in feite al dat het negatief is. Hij prijst de opmerkingen van die Arno de hemel in en die van Ramon is allemaal bedenkelijk en misschien wel fout... Al het voorwerk van jou is ook niet echt goed belicht, wellicht dat je daar dadelijk nog de kans voor krijgt op Internet ofzo.

Hoe dan ook, goed gedaan, goed dat je er stond en bedankt voor het weerwoord. :D

Nou ik ben niet echt onder de indruk van het programma.
Pieter heeft inderdaat zijn zegje kunnen doen. TOP MAN, jammer dat hij niet meer tijd heeft gekregen.
Maar waar ik me dan wel weer aan stoor is dat ze aan tafel er weer als een kip zonder kop omheen lopen te draaien, (de tegenstanders dan)
Waarom alles zo in opspraak kwam is dat er zoveel gewonden waren gevallen en dat hulpverleners bekocheld werden met vuurwerk.
Dat er van alles en nogwat opgeblazen moest worden enz enz.
Niets over gehoord :bonk:
Ja oky, er wordt gesproken over een babypijltje :frusty:
Dat er in het item begonnen wordt met iligale handel snap ik ook al niet, ook al is het mischien in scene gezet.

Een schrale troost, er zouden meer tegenstanders voor een verbot zijn, aldus Arno Bonte, terwijl ik niet beter weet dat meer als 50 % TEGEN de afschaf was en zo bleek ook uit de stem na afloop van het item, 3 waren er VOOR de afschaf en 95% van het studiopubliek is tegen afschaf.
Giron

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan