Kwart van getest vuurwerk afgekeurd

Er worden rare methodes gebruikt tijdens de keuringen. Cakes op een hellend vlak e.d. Valt de cake om? afkeur....
Tevens kan een cake afgekeurd worden op een te LANG lont, dit komt op secondes aan. Brand de lont te lang, volgt er afkeur. Best apart zeg maar....

Zo blijkt dus dat de importeurs zijn onderworpen aan volstrekte willekeur van die keurders. Die keurders kunnen volgensmij niet met recht experts worden genoemd. Het feit dat diverse media worden uitgenodigd vind ik ook apart. Dat doen ze volgensmij bij de Duitse BAM niet eens.

IL&T met hun manieren van testen zijn volgensmij echt in strijd met de CE regelgeving.
Daarnaast is 3-4% testen uit een groep artikelen statistisch niet eens altijd aanvaardbaar.

Dit moet echt worden aangevochten bij het Europees Hof.

Niet helemaal waar.
De jumping jack voldeed niet aan de kwaliteitseisen van Cafferata zelf.
Nu hebben ze een vervanger gevonden die gewoon wordt uitgeleverd.

Klopt de cafferata jumpingjacjs wilden vol regelmaat knallen of juist niet draaien.
Komen gewoon goede vervangers... dus jumpings.

Het gaat hier idd om 25% van het geteste vuurwerk.
En dus niet van het geïmporteerde vuurwerk.

En ook ik vind het raar dat het telkens rond de 25% ligt terwijl men tracht het vuurwerk zo veilig en mogelijk en volgens de regels binnen wilt halen.
Het word ook telkens weer aangehaald dat importeurs tegen het randje gaan zitten, maar wat Is daar mis mee.
Als je in het kader van de grenzen blijft is dat toch mogelijk?

Gr
Marchel

De helft van de auto's die rondrijden voldoen ook niet aan de wettelijke eisen en afspraken.
Maar dit levert te veel op voor de schatkist.

De gene die de regels maakt hanteert er zelf niet 1.. Zolang dat nog het geval is blijf je aanmodderen..

Bizar dit allemaal. Maar wel eens goed om te zien voor iedereen dat het voor importeurs echt moeilijk is om tot het uiterste te gaan.

Misschien een idee om ergens een lijstje te maken wat er allemaal afgekeurd is dit jaar? Dan is en blijft het overzichtelijk.

Afkeuren staat schokend op de kranten.
Legaal vuurwerk een kwart voldoet niet aan de eisen.
3 maal raden tis alleen maar zieltjes winnen.
Bij een debat zal je zeggen een cobra 6 is gevaarlijk dit is illigaal.
Het tegen andwoordt zal zijn ja legaal ook kijk maar kwart is afgekeurd.
Ik vrees in de toekomst veel meer afkeur om het publiek af te schrikken.

Het zou wel prettig zijn als dit ook te lezen is, wat is er afgekeurd, en waarom.

Wie controleert nu hun, met hun die het testen en afkeuren.

Vind het altijd maar een vaag verhaal, daarbuiten de persoon die het dan in de media verteld de hoofd van dat is totaal niet geschikt onrustig over fanatiek en liegt !

Het zou wel prettig zijn als dit ook te lezen is, wat is er afgekeurd, en waarom.

Wie controleert nu hun, met hun die het testen en afkeuren.

Vind het altijd maar een vaag verhaal, daarbuiten de persoon die het dan in de media verteld de hoofd van dat is totaal niet geschikt onrustig over fanatiek en liegt !

Ik neem aan dat er wel procedures zijn en dat alles gewoon eerlijk wordt getest anders is het wachten tot een importeur naar de rechtrr stapt dus als een reden is dat het vuurwerk onder de 3 meter grens komt dan zal dat dus ook wel echt zo zijn.

Ik vrees in de toekomst veel meer afkeur om het publiek af te schrikken.

Jouw vrees is nergens op gebaseerd en hoogstwaarschijnlijk ook niet terecht. Al jaren wordt 20-25% van het geteste vuurwerk afgekeurd. Dit terwijl het vuurwerk steeds zwaarder en groter is geworden. De afkeur komt neer op 1 tot 2% van het totale vuurwerkaanbod. Valt reuze mee dus.

Laten we niet vergeten dat het ook gewoon terechte afkeur kan zijn. Bij de Herwijnen demo kwamen van meerdere items de vonken in het water terecht, is gewoon niet goed. Zeker niet in een (smalle) straat. Ik kan me de Chronicles of Gold nog goed herinneren, geen idee of deze getest is, maar die zou het op deze manier niet gered hebben denk ik.

Back
Bovenaan