Kwaliteit of koopjes?

Status
Niet open voor verdere reacties.
hier word het denk ik een mix van kwaliteit en koopjes. heb wat boxen in bestelling wat wel kwaliteit is. daarnaast ga ik proberen wat budgetpotten te scoren voor in de avond.

Ik probeer altijd "The best bang for the buck" the krijgen (toepasselijk engels gezegde :wink:). M.a.w. Goede kwaliteit voor een goede prijs. Soms moet je wel eens een gok nemen en valt deze goed uit maar dat kan ook tegenvallen. Vooral als er maar weinig achtergrond informatie over een product te vinden is.

ik heb zelf in mijn leven maar een handvol tegenvallers gehad en vind dat persoonlijk erg meevallen.

Gelukkig heb ik geen moeite om vuurwerkplanet en vuurwerktoppers links te laten liggen. Het wordt snel genoeg duidelijk welke importeurs kwaliteit voor een betaalbare prijs leveren.

Ik begrijp je volkomen, ik heb ook geen moeite om deze links te laten liggen. Vooral vuurwerkplanet, zij irriteren mij mateloos. Sowieso doen ze de prijzen verhogen en zetten dan bij vrijwel iedere product "In prijs verlaagd" bij waardoor ook nog bijna alles niet meetelt voor gratis vuurwerk. Ze mogen toch dit niet doen bij wet? Hoe kan je dit bij een product zetten terwijl het product vorig jaar zelfs goedkoper was? Dat is de reden waarom ik niks bij Vuurwerkplanet zal kopen, want ik hou niet van deze vieze smerige stiekeme praktijken.

Ik ga voor koopjes die kwaliteit hebben. Ik bekijk de filmpjes en lees de recencies van het product goed, maar eigenlijk deed ik dat altijd al.
Moet dit jaar gewoon goed opletten wat betreft impulsieve vuurwerkaankopen en ik zal duidelijk minder gaan besteden als andere jaren. Ach het is zo als het is, maar dat alles bizar duur wordt helpt niet echt mee. :sad:

Voorheen ging ik altijd voor de beste kwaliteit en die probeerde ik dan in een freakactie ergens te scoren. Dat verre ritje wat je vaak moest maken was me de moeite dan wel waard.

Later merkte ik dat bepaalde 25mm ramboxen mij ( en het publiek ) in het algemeen meer bevallen dan rustige sierlijke top kwaliteit boxen. Maar die sierlijke top kwaliteit boxen wil ik er ook graag bij, dus maakte ik vaak van m'n collectie een combinatie van duurdere kwaliteit boxen en wat ramboxen.

Nu de prijzen zo extreem zijn gestegen heb ik eigenlijk weinig keus meer. Het budget is door alle gestegen kosten lager en ik kan voor dat geld nog veel minder krijgen dan eerst. Ofterwijl, dit jaar zullen het vooral producten worden die neigen naar meer kwantiteit dan kwaliteit, ik wil toch wat lontjes kunnen aansteken. En dan is het vooral zoeken naar wat is het hoogst haalbare in kwaliteit voor een product die een wat lagere prijs heeft dan gemiddeld. Niet dat ik allemaal meuk ga schieten, maar ik neem genoegen met uitwerkingen die ik bijvoorbeeld normaal een 7.0 zou geven en dan het liefst een compound die wat sneller ramt. Ik zou bijvoorbeeld sneller voor een Transbomber gaan dit jaar terwijl ik in het verleden eerder zou hebben gekozen voor de betere kwaliteit look-a-like Oman van Vulcan die 1.5 jeer zoveel kost. Ook wil ik dit jaar meer klein vuurwerk kopen waar ik misschien door de omstandigheden weer wat meer waardering voor zal krijgen dan dat ik de afgelopen jaren had.

Nou ik denk dat toch ga proberen de beste kwaliteit voor de laagste prijs te scoren.
Dat is wat ik in het verleden al wel deed, maar nu moet ik er echt op aansturen. alles is immers duurder geworden je kunt je geld ook maar 1 keer uit geven . Ook wat zeker een rol zal spelen is het aantal kilometers ik moet rijden. Het is vervelend maar helaas.

Even verplaatst naar de Countdown, zeer passend voor dit seizoen!

Ik ga dit jaar echt weer voor de kwaliteit, liever genieten van wat mooie boxen dan koopjes jagen in de hoop dat het op voorraad is. Heb vooral het idee dat ik dan teveel kruitstress krijg en mogelijk alsnog niet alles wat ik wilde hebben. Dan liever op een paar echte toppers gokken dit jaar.
Overigens hoort het rammen er wel gewoon bij dus ik kijk echt wel naar de koopjes hoor, maar als daar dan alsnog alternatieven voor moeten komen, is dat minder vervelend.

Even verplaatst naar de Countdown, zeer passend voor dit seizoen!

Ik ga dit jaar echt weer voor de kwaliteit, liever genieten van wat mooie boxen dan koopjes jagen in de hoop dat het op voorraad is. Heb vooral het idee dat ik dan teveel kruitstress krijg en mogelijk alsnog niet alles wat ik wilde hebben. Dan liever op een paar echte toppers gokken dit jaar.
Overigens hoort het rammen er wel gewoon bij dus ik kijk echt wel naar de koopjes hoor, maar als daar dan alsnog alternatieven voor moeten komen, is dat minder vervelend.

ik heb die stress nou al. Dat je bepaalde dingen heel graag wilt hebben maar je eigenlijk al weet dat het gewoon niet haalbaar is dit jaar. Alleen gaat die stress wel langzaam over in irritatie.

Is moeilijk dit jaar. Ik ben er het hele jaar mee bezig maar naarmate het jaar vordert merk ik dat ik toch voor de 'kwalitatieve' koopjes ga.
Waar normaal het budget ruim toereikend was, moet ik dit jaar toch anders gaan kijken.

Is voor mij alleen voor het 00:00 moment een uurtje knallen dan ben ik al tevreden.

Voor mij gaat het een combi van beide worden. Ik ga voor koopjes met bewezen kwaliteit en daarnaast een aantal kwaliteitsitems die ik absoluut niet wil missen.

Op die manier spreid ik mijn budget en kan ik genieten van het beste van 2 werelden.

Ik probeer wel echt voor een mix hierin te gaan. Tuurlijk wil ik een aantal echt dikke sierlijke 30mm compounds, die wil ik dan gewoon enkel schieten. Maar een paar 25mm ram bakken mogen ook echt niet ontbreken en die zijn uiteraard een stuk goedkoper zijn. Dus zal echt een mix worden.

Hou het meeste van lekker rammen, ook tijdens shows. Het rustige/sierlijke vind ik al snel saai. Ik zal dus sneller voor een 25mm rambak kiezen dan een 30mm rustige en sierlijke bak. De 25mm bakken zijn dan ook voordeliger. Maar die keus is dan meer op voorkeur gemaakt dan op het geld.

Ik heb het geluk dat ik nog veel stookvoer heb liggen in de vorm van klein spul. Elk jaar zeg ik tegen mezelf; trap er niet in, ga voor kwaliteit... nou, dat ga ik dit jaar doen. Al mijn overige budget gaat om aan boxen. Wel kies ik voor de middenklasse, dus tussen de 80 en 150 euro per box. Maar alleen waar ik echt naar uit kijk!

Ik ga altijd voor kwaliteit, maar ik bestel alleen wat ik voor een scherpe prijs kan krijgen. De praktijk leert dat er altijd wel ergens aanbiedingen zijn, die ervoor zorgen dat je betaalbare kwaliteit kan bemachtigen. Vervolgens rijd ik in december wel 2 tanken benzine leeg om alles op te halen :thumbup:

Normaliter begon bij mij de jacht op kwalitatieve producten tegen een scherpe prijs altijd meteen naar de jaarwisseling als de freakshops weer open gingen. Dit jaar is het allemaal anders, maar ik heb wel gemerkt dat wanneer je een beetje oplet je nog steeds goede producten tegen een scherpe prijs kunt krijgen, alleen is de jacht later begonnen en moet je soms meer reizen.

Ja, de nieuwe voorraad die dit jaar wordt ingekocht is aanzienlijk in prijs gestegen maar de oude voorraad wordt soms nog voor een scherpe prijs aangeboden.

Eerste jaar met corona stond ik met een verstofte knalcake, wat rotjes en een verdwaalde vuurpijl het nieuwe jaar in te luiden in de straat en dat was echt ruk en tof in 1.

Ruk qua armoe van het moment en tof dat ik iig nog wat had.

Toen besloten dat er altijd wat dikke jongens in de kelder zouden zijn voor 'zware' tijden.
Vorig jaar had ik, net zoals de rest van nl, een extra dikke vinger.

Dit jaar hopelijk voor het eerst echt rondrijden eind december, bestellen bij freakshops,shops kijken en kruitsnuiven als een 15 jarige.

Waarom? Kan misschien de laatste legale keer zijn.

Daarom probeer ik ook de dozen te scoren die ik al altijd had willen hebben.

Maar wel een klein beetje normaal blijven
dozen van rond de 100 euro en in totaal rond de 7/800 euro stampen het eerste uur.

Veel meegemaakt, veel vrienden en exen die er niet meer zijn.
Mn vrouw laat me maar gaan maar vind het wel een beetje zonde allemaal maar houd er stiekem op het moment heel veel van vuurwerk en 'het sfeertje'

Goeie kwaliteit, bekende dozen met vette effecten maar niet voor de hoofdprijs is misschien het goede antwoord hehehe

Wij zijn levensgenieters dus mooi vuurwerk hoort er gewoon bij!

Ik leun nu iets meer naar koopjes dan kwaliteit, om wat te hamsteren. De meeste vaste prijzen van nu heb ik er niet voor over, te hoog. Ook wel een paar missers door gehad, besefte ik me wat later. Ach ja.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan