Kung Fu I + II + III

Ik had er vorig jaar 1tje bij mijn bestelling gekregen. was een mooie singleshot maar het ging veelste hoog. Voor mijn gevoel net zo hoog als een lightyear pijl. Twijfel nog of ik ze dit jaar zou kopen.
Is het mogelijk om wat van de liftcharge van de bombete af te halen zodat die minder hoog gaat. Of is dat onmogelijk/te gevaarlijk?

Ik had er vorig jaar 1tje bij mijn bestelling gekregen. was een mooie singleshot maar het ging veelste hoog. Voor mijn gevoel net zo hoog als een lightyear pijl. Twijfel nog of ik ze dit jaar zou kopen.
Is het mogelijk om wat van de liftcharge van de bombete af te halen zodat die minder hoog gaat. Of is dat onmogelijk/te gevaarlijk?

Lijkt me niet verstandig om aan de lift te gaan knoeien. Wat je wel kunt doen is de tube iets korter maken aan de bovenkant hierdoor zal hij minder hoog schieten maar je weet nooit hoeveel dus dat is ook niet zonder risico.

Ik lees bij de buren dat de tubes dit jaar een stuk groter zijn dan voorheen! En dat ze van 38 naar 40 gram zijn gegaan. Diameter van 37 naar 50mm. Ben benieuwd of iemand ze dit jaar heeft en ze kan vergelijken met eerdere jaren..

Ik lees bij de buren dat de tubes dit jaar een stuk groter zijn dan voorheen! En dat ze van 38 naar 40 gram zijn gegaan. Diameter van 37 naar 50mm. Ben benieuwd of iemand ze dit jaar heeft en ze kan vergelijken met eerdere jaren..

Ik dacht kijk meteen even, maar die van mij zijn productie 2013

Dit zijn ze op foto, nieuw vs oud:

En de filmpjes:

Kung Fu I - 50mm

Kung Fu II - 50mm

Kung Fu III - 50mm

De oude heb ik ook op film, vanuit exact dezelfde filmpositie, maar dit zijn er wel 10 tegelijk en bij KFIII zitten er ook nog 4x Happy Thunder Q door. Maar goed, voor het idee.... achtereenvolgens KFI, KFII, KFIII.
https://youtu.be/WvBt0hy4TY4?t=674

Laatst bewerkt:
Ik ben ook wel benieuwd, lijkt niet erg groot maar de afstand tussen mortier en camera lijkt mij royaal... iemand die live ervaring heeft met de 2015 batch?

Om eerlijk te zijn vond ik het ook wat tegenvallen. Had zelfs de indruk dat de oude versie groter boeket gaf. Afstand tot camera was ongeveer 80 meter.

Dit zijn absoluut toppers, ik heb ze vorig jaar gekregen bij mijn bestelling, gewoon zomaar. Hele mooie uitwerking, wel wat hoog, maar groot effect.

Back
Bovenaan