Kubischer Kanonschlag [Uitloop]

pyroboy

VWC lid
Artikelnummer: ...
Artikelnaam: Kubischer Kanonschlag
Bruto Gewicht: ...
Netto Kruitgewicht: ...
Aantal Schoten: ...
Effectomschrijving: ...
Tijdsduur: ...
Stijghoogte: ...
Richtprijs: volgt

031_kubischer_kanonenschlag.jpg

Da's nou vreemd.
Barndt had hier over verteld op de open dag. Het gesprek ging over een goed knallende kanonslag. Hij vertelde dat Lesli een kubusknaller had gemaakt maar dat deze dramatisch slecht knalde en daarom ook niet op de markt zou komen. Hebben ze deze dan aangepast?

kanonslag met een doosje erom heen?
zou mooi zijn als het product doet wat ervan word verwacht

Als je zo iets ziet, wordt je toch wel benieuwd :D
Al ben ik bang dat het zoals bij al die nieuwe knallers de normale nederlandse knal eruit zal komen. Geen groot verschil dus met overige knallers, behalve de prijs...

Nou ik vind het maar niks. De laatste jaren als het om Nederlandse knallers gaat, wordt ik achterdochtig. (Maximale inhoud,Mega knal,De hardste knaller van Nederland.:bonk:

Ze zien er gelikt uit, die Kubischer Kanonschlagen. Natuurlijk moet je hier geen harde knal van verwachten. Zelfs met de maximaal toegestane Nederlandse kruitvulling knallen ze door de constructie zachter dan een astro. Maar daarvoor koop je ze ook niet, althans ik niet. Qua vormgeving zijn het leuke hebbedingetjes en mits de prijs oké is, gaat hier een pakje van in m'n winkelkarretje :)

In Duitsland hebben ze deze ook altijd. Vindt het hele grappige dingen altijd. Niet dat er een geweldige knal uitkomt, maar ze zijn toch apart op een goede manier. Helaas denk ik wel dat deze helemaal niet zullen knallen/ploffen, eerder zullen ze open scheuren. Misschien voor een leuke prijs probeer ik ze, anders laat ik ze zeker liggen, kan niet veel goeds zijn met de Nederlandse regels.

p.s waarschijnlijk zit er ook visco lont aan en geen spuitlont zoals in Duitsland, weer een nadeel :(

In Nederland mag er toch maar 0,50 gram buskruit per knaller?
In duitsland zit er veel meer in Kubischer kanonslag dis dan is dit niks denk ik...
Of ze moeten een lek in de wet gevonden hebben ofzo..

Hahaha dit kan nooit hard gaan. En dus denk ik dat het niks wordt.

Over de wet omzeilen gesproken, zouden ze er stiekem een bombette van een knockout erin hebben gestopt? en dan erbij vertellen dat het siervuurwerk is ?

Bij dit soort producten gaat het mij totaal niet om de knal maar op de heb..het is gewoon een leuk stukje vuurwerk voor erbij.

En laten we eerlijk zijn, je kan wel steeds discussieren over de knal in Nederland, maar het blijft een feit dat deze nooit harder zal gaan dan de gemiddelde kanonslag en dat het ook niet mogelijk is om dit harder te laten gaan..

Ik ga deze wel kopen, gewoon 1 om het hebben.
Dan 2 afsteken, en 1 de dummie kast in omdat ze er zo epic uit zien :D

En laten we eerlijk zijn, je kan wel steeds discussieren over de knal in Nederland, maar het blijft een feit dat deze nooit harder zal gaan dan de gemiddelde kanonslag en dat het ook niet mogelijk is om dit harder te laten gaan..

Technisch gezien is het heel goed mogelijk om knalvuurwerk te produceren wat harder knalt dan de huidige rotjes, en toch binnen de wet valt. Er mag ten eerste VEEL meer kruit in kanonslagen dan wat er meestal in zit. Daarnaast is de kwaliteit buskruit bijzonder laag. Stop meer kruit van fatsoenlijke kwaliteit in een Kubischer Kanonenschlag, en je hebt een degelijke knal! Kost alleen een godsvermogen, wat de consument dan weer afschrikt.

Wat iemand de richtprijs?
Er zal een aardig prijskaartje aan hangen..
Ps: op Avp staat;
Inhoud: 6 gram.
Wat mooet ik me hierbij voorstellen?

Daar moet je je bij voorstellen dat er (volgens de verpakking) 6 gram (bus)kruit in zit :p Verdeeld over drie stuks is dus 2 gram per kanonslag, wat ook het maximum is in Nederland.

Er zit overigens geen time fuse aan :(
Er zit volgens mij wel een soort touwtje aan voor de look?
En dan wel een gewoon stukje visco ernaast.

En nog over de prijs, ik denk dat die wel mee valt, in duitsland heb je bijvoorbeeld al
voor €1,- 3 kubus kanonslagen. In Nederland zal die prijs dan denk ik rond de €2,- liggen.
Wat niet super duur zou zijn als je naar de groote en inhoud kijkt. Nu zijn kanonslagen in nederland vaak maar €1,- per slof, maar dat zijn ook de werkelijke bodem pijzen, en daar maakt een winkel noulijks winst op.

Zullen wel afgekeurd zijn denk ik?
Pure gok van mij, maar zo gaat dat meestal met producten waar je opeens niets meer over hoort.

Back
Bovenaan