Afgezien van de gemeten verschillen val ik persoonlijk veel meer over het andere punt, namelijk adverteren met 2kg kruit waar vervolgens (volgens het label!) Maar 1250 a 1500 gram kruit in zit.Even advocaat van de duivel spelen maar draait dit hele topic en de daarop volgende heisa nu om één daadwerkelijk gemeten geval door één lid hier en om een "gevoel" wat heerst bij enkele liefhebbers dat ze genept zijn/worden?
Begrijp mij niet verkeerd, de afwijking die gevonden is is opvallend maar het is één geval. De kans is net zo groot dat juist dit gemeten exemplaar de uitzondering is in plaats van de norm.
1956 gram afronden naar 2kg vind ik helemaal prima en zelfs voor 1850gram snap ik een marketingtechnische afronding naar 2kg door de vingers maar sommige importeurs maken er de laatste tijd wel echt bewust een potje van.
Dat er, volgens de metingen hier, minder kruit in de cakes zit dan aangegeven op het label vind ik ook kwalijk. Echter is het lastig hier een schuldige van aan te wijzen en je kan discussiëren of de meting representatief is, maar de leugens op de sites en in marketinguitingen is gewoon een feit!