Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Even advocaat van de duivel spelen maar draait dit hele topic en de daarop volgende heisa nu om één daadwerkelijk gemeten geval door één lid hier en om een "gevoel" wat heerst bij enkele liefhebbers dat ze genept zijn/worden?

Begrijp mij niet verkeerd, de afwijking die gevonden is is opvallend maar het is één geval. De kans is net zo groot dat juist dit gemeten exemplaar de uitzondering is in plaats van de norm.
Afgezien van de gemeten verschillen val ik persoonlijk veel meer over het andere punt, namelijk adverteren met 2kg kruit waar vervolgens (volgens het label!) Maar 1250 a 1500 gram kruit in zit.

1956 gram afronden naar 2kg vind ik helemaal prima en zelfs voor 1850gram snap ik een marketingtechnische afronding naar 2kg door de vingers maar sommige importeurs maken er de laatste tijd wel echt bewust een potje van.

Dat er, volgens de metingen hier, minder kruit in de cakes zit dan aangegeven op het label vind ik ook kwalijk. Echter is het lastig hier een schuldige van aan te wijzen en je kan discussiëren of de meting representatief is, maar de leugens op de sites en in marketinguitingen is gewoon een feit!

nou de schuldigen zijn toch verantwoordelijke verkopers die Moeten zorgen dat ze geen appels voor peren verkopen.

Afgezien van de gemeten verschillen val ik persoonlijk veel meer over het andere punt, namelijk adverteren met 2kg kruit waar vervolgens (volgens het label!) Maar 1250 a 1500 gram kruit in zit.

1956 gram afronden naar 2kg vind ik helemaal prima en zelfs voor 1850gram snap ik een marketingtechnische afronding naar 2kg door de vingers maar sommige importeurs maken er de laatste tijd wel echt bewust een potje van.

Dat er, volgens de metingen hier, minder kruit in de cakes zit dan aangegeven op het label vind ik ook kwalijk. Echter is het lastig hier een schuldige van aan te wijzen en je kan discussiëren of de meting representatief is, maar de leugens op de sites en in marketinguitingen is gewoon een feit!

Je word waarschijnlijk gewoon dubbel genaaid. Adverteren met 2 kg, vervolgens krijg je het product en geeft het label totaal 1700 gram aan waar vervolgens weer door een ontleding totaal maar 1350 gram in blijkt te zitten. Hufterigheid ten top vind ik het:thumbsdown:

nou de schuldigen zijn toch verantwoordelijke verkopers die Moeten zorgen dat ze geen appels voor peren verkopen.
Wat betrefft de valse marketing ben ik het daar zeker mee eens. En uiteindelijk qua werkelijke inhoud zijn ze zeker verantwoordelijk maar dat zegt niet dat zij er ook schuldig aan zijn. Ik vind het zeer aannemelijk dat er enkele chinezen wat extra winst proberen te pakken bijvoorbeeld. Neemt niet weg dat importeurs hier wel veel/meer aan moeten doen om dit tegen te gaan.

Daarnaast staat voor mij wel vast dat er moedwillig (!) met de gramsgewichten in de advertenties/renders/websites gefraudeerd wordt. Qua werkelijke inhoud v.s. etiket vind ik een stuk lastiger omdat het op dit moment n=2 is en dat is niet representatief naar mijn mening.

Het is hier al eerder geschreven. Er heeft hier nog geen enkele importeur gereageerd op dit topic terwijl we 13 pagina’s verder zijn. Dit is voor mij een teken aan de wand dat ze van deze praktijken op de hoogte zijn. Anders hadden ze hier allang gereageerd met bv de mededeling dat ze hier niet van op de hoogte zijn en meteen actie gaan ondernemen.

Nee, het stilzwijgen hier van de importeurs zegt mij genoeg :angry:

Klinkt inderdaad als de advocaat van de duivel haha, dit zou een antwoord zijn van de verdediging in de rechtzaal. Maar buiten dat het 1 / 2 metingen zijn van 1 lid, is het al bijna zo goed als onmogelijk om zoveel kruit in 25mm tubes te krijgen. Zijn meting komt gewoon overheen met de werkelijkheid wat je zou kunnen verwachten van een 25mm cake en met deze uitwerking. En als je een beetje redelijk nadenkt en inschattingsvermogen hebt dan is de kans natuurlijk veel kleiner dat dit heel toevallig een incidenteel geval betreft. Sowieso is het verschil te groot voor een foutmarge of incidenteel geval. No offence he, bedoel het niet aanvallend naar jou toe.

Maar het setje van Broekhoff, met de Wicked Six bevat ook ruim 23 gram kruit per tube van 25 mm. Het kan dus blijkbaar wel. De importeur heeft dat in het topic ook bevestigd en dat wordt dan als waarheid aangenomen.
Iets meer onderzoek zou het punt dus wel wat sterker maken. Daarnaast had iedereen die berekening ook vorig jaar al kunnen maken, maar omdat het super goede potten waren, heeft niemand een vermoeden gehad ..... (ik heb het dan over de Mega6star Assorted)

Het is hier al eerder geschreven. Er heeft hier nog geen enkele importeur gereageerd op dit topic terwijl we 13 pagina’s verder zijn. Dit is voor mij een teken aan de wand dat ze van deze praktijken op de hoogte zijn. Anders hadden ze hier allang gereageerd met bv de mededeling dat ze hier niet van op de hoogte zijn en meteen actie gaan ondernemen.

Nee, het stilzwijgen hier van de importeurs zegt mij genoeg :angry:

Ik verwacht niet dat elke importeur hier alle topics op vwc leest.

Ik weet dat ik de eerste was die reageerde in dit topic dat het oplichting is, maar, als cakes die minder kruit bevatten dan vermeld of geadverteerd, wel gewoon naar verwachting presteren en de nodige oh's en ah's oproepen, is het dan echt zo'n enorm grote ramp?

Ik ben groot fan van de Wings of Darkness, prachtige waaier. Als nu blijkt dat daar maar de helft aan kruit in zit van wat vermeld is, blijft ik hem even prachtig vinden en blijft hij op mijn vaste lijstje staan.

Neemt niet weg dat adverteren met meer dan er in zit misleiding blijft en niet nodig is, maar, als importeurs in China de Chinezen op hun vingers gaan tikken van hé doe er wel genoeg kruit in, zullen waarschijnlijk de productiekosten en dus de inkoopkosten en dus de verkoopprijzen omhoog gaan...

Dat zal per persoon verschillen of dit een ramp is.

Jij koopt een auto met een 2 ltr motor. Ten minste, dat dacht je. Je krijgt hem en hij rijdt fijn. Vervolgens kom je er achter dat er een 1.6 ltr motor inzit. Voor jou dus geen enkel probleem. Hij reed immers fijn en je had het toch niet in de gaten.

Een ander zal het niet accepteren en zal iig in de toekomst beter onderzoeken wat er nu precies onder de motorkap zit

Laatst bewerkt:
Ja, de reactie zelf wel, maar je snapt toch ook wel dat niet elke importeur hier uren per dag kan meelezen...

Precies dit. Ik denk dat een aantal importeurs niet eens op de hoogte is van dit topic. En er zijn er nog steeds een paar die helemaal nooit op één van de fora komen...

Er zijn hier genoeg winkeliers/winkelbedienden die wat mij betreft dezelfde kritische vragen horen te stellen aan de importeur :yes:, zij adverteren immers met "mogelijk" misleidende informatie.

Dus winkeliers, ik zou zeggen: stuur die mail :D.

Maar het setje van Broekhoff, met de Wicked Six bevat ook ruim 23 gram kruit per tube van 25 mm. Het kan dus blijkbaar wel. De importeur heeft dat in het topic ook bevestigd en dat wordt dan als waarheid aangenomen.
Iets meer onderzoek zou het punt dus wel wat sterker maken. Daarnaast had iedereen die berekening ook vorig jaar al kunnen maken, maar omdat het super goede potten waren, heeft niemand een vermoeden gehad ..... (ik heb het dan over de Mega6star Assorted)

Van de Wicked six moet het natuurlijk ook maar blijken. Niet dat ik het ga afwegen, ik beoordeel gewoon op uitwerking. En het is ook niet onmogelijk, maar wel haast onmogelijk. Tenzij die cakes 2 x zo hoog zijn en met gekke lange bombettes, maar dan zit er geen logica achter om het in 25mm te doen. Want dat bespaard alsnog geen ruimte met transporteren.

Normaal gesproken zit er zo'n 10 gram tot maximaal 15 gram in bij 25mm en dan is er hoogstwaarschijnlijk al gebruik gemaakt van een eventuele tail/mine. Een profblok zonder limiet qua kruit heeft met 30mm zo'n 19/20 gram per tube. Dan is het toch bijzonder dat een Nederlands consumentenblokje tegen de 25 gram heeft in een 25mm tube?

Van de Wicked six moet het natuurlijk ook maar blijken. Niet dat ik het ga afwegen, ik beoordeel gewoon op uitwerking. En het is ook niet onmogelijk, maar wel haast onmogelijk. Tenzij die cakes 2 x zo hoog zijn en met gekke lange bombettes, maar dan zit er geen logica achter om het in 25mm te doen. Want dat bespaard alsnog geen ruimte met transporteren.

Normaal gesproken zit er zo'n 10 gram tot maximaal 15 gram in bij 25mm en dan is er hoogstwaarschijnlijk al gebruik gemaakt van een eventuele tail/mine. Een profblok zonder limiet qua kruit heeft met 30mm zo'n 19/20 gram per tube. Dan is het toch bijzonder dat een Nederlands consumentenblokje tegen de 25 gram heeft in een 25mm tube?

Ik wil niet te diep ingaan op chemische composities, maar de ene kleur ster weegt niet hetzelfde als de andere kleur ster. Ook bepaalde andere effecten zoals goud en crackling zijn veel lichter als kleursterren. ook de soort burstlading (flash of flash/buskruit compositie) verschilt behoorlijk in soortelijk gewicht.
Het is dus niet zomaar te zeggen of er wel 25 gram Sas in een 25mm tube past, daarvoor zijn er teveel variabelen.
Maar mocht je het echt willen is dat met een “zware” kleur, met mine en een iets langere bombette wel mogelijk om 25 gram in een tube te krijgen.

Ik verwacht niet dat elke importeur hier alle topics op vwc leest.
reken maar dat ze meelezen !
alleen de grote omzet komt van de gewone consument,( 90 -95 % ) en die wil gewoon mooi vuurwerk voor een mooie prijs met een goed gevoel. ( GELUKKIG )
Als alles continue voor freak prijzen weg gaat is er over 2 jaar geen verkoop meer.

Back
Bovenaan