Kruitinhoud moet juist gecommuniceerd worden!

Een afwijking van +- 10% is ook gewoon reëel en wordt zelfs toegelaten binnen de wet ( een overschrijding van 10% kruit uit m'n hoofd gezegd ).

Ook met de spullen hoe dit gedaan wordt is het logisch, er worden standaard maten gebruikt wat om en nabij 'zoveel' gram moet zijn. Dat is ook gewoon schappelijk en wordt geaccepteerd. Meer dan 10% wordt veel en een verschil van 30% of meer is echt not-done.

Ook een zeer slap antwoord van Mania, dan was het standaard antwoord van 'dit had niet gemoeten, we nemen dit mee naar ons volgende bezoek in China' nog politiek correcter geweest.

Ook het antwoord van Katan in de Special serie is ook echt de grootste onzin die ik in tijden hier heb gelezen. Over dat er al bij voorbaat 2000 gram op het label staat maar dat bij 25mm logisch was dat dit er bij lange na niet in heeft kunnen zitten. Is toch direct tegensprekend en bij wijze een directe verklaring van bewuste misleiding. En goed contact wanneer er een product slecht presteerde bij Katan? Niks is minder waar, in al die jaren dat ik actief ben op fora heb ik soms jaarlijks het tegenovergestelde meegemaakt. Met een mooi recent voorbeeld van de Thunder Rose vorig jaar en de Arentz Salute cakes. Wettelijk gezien zou je je volledige bedrag terug moeten krijgen bij een niet deugdelijk product, maar als freakzijnde met een hart voor vuurwerk vraag en verwacht je dat niet van een importeur door de samenhorigheid die je voelt in het vuurwerkwereldje. Maar enigzins een vorm van tegemoetkoming of uitgebreider contact na het aankaarten is wel minimaal wat je als consument mag verwachten.

Laatst bewerkt:
Is het mogelijk dat er een groter onderzoek hiernaar gedaan wordt? Weet niet wie er bevoegd is om het exacte kruitgewicht te achterhalen? Zijn dat pyrotechnischi? Zoja, is er de mogelijkheid om deze mensen te benaderen om mee te helpen aan een wat groter onderzoek?

Bij ILt testen ze op veiligheid maar wie controleert de geleverde kwaliteit achteraf. Het gesprek is nu gericht op mania maar het kan haast niet anders dat dit bij andere importeurs ook speelt. Hopelijk zijn er meer liefhebbers die kunnen en willen testen.

Ik ga in ieder geval eens goed kijken wat er de stikker staat vermeld aan het einde vh jaar.

Is er misschien een winkelier die ons hierbij kan helpen? Het lijkt me dat ook de winkeliers niet blij zijn als er meer beloofd wordt als wat erop staat. Tuurlijk is dit pas een eenmalige test, maar we moeten ergens beginnen..

Bij ILt testen ze op veiligheid maar wie controleert de geleverde kwaliteit achteraf. Het gesprek is nu gericht op mania maar het kan haast niet anders dat dit bij andere importeurs ook speelt. Hopelijk zijn er meer liefhebbers die kunnen en willen testen.

Ik ga in ieder geval eens goed kijken wat er de stikker staat vermeld aan het einde vh jaar.

Er zijn meer verdachte importeurs en producten, laat het wel even duidelijk zijn dat het niet puur op mania is gericht!

Wolff is ook van bekend dat er te weinig kruit in een product zat.

10 procent is acceptabel, het is massa productie en handwerk, grotere afwijkingen zijn nergens voor nodig.

Vergeet niet dat er ook importeurs zijn die wel hun stinkende best doen om te leveren wat ze beloven. Minder kruit is een lagere kostprijs en geeft oneerlijke concurrentie!

Maar los van bovenstaande: Ik neem aan dat Sirens ook weet dat hij strafbaar bezig is? Het opensnijden van tubes staat gelijk aan het modificeren van vuurwerk namelijk. Doe dit dus ook nooit en zet het zeker niet op het forum. Dit willen wij namelijk ook niet hebben.
is doorlonten ook niet modificeren van vuurwerk ?

Tja, lastig probleem. Natuurlijk zeer slecht dat dit voorkomt. Je krijgt toch echt wel het idee dat dit soort afwijkingen niet "per ongeluk" voorkomen. Waar dit dan precies "fout" gaat is voor ons ook lastig te achterhalen.
Aan de andere kant is vuurwerk een product waar ik van wil genieten en waar ik lol aan beleef. Als iets goed presteert (zoals de Mega6 van vorig jaar) dan ben ik tevreden, en wil ik eigenlijk niet achterdochtig bedenken wat er allemaal mis kan zijn. Dan gaat de lol er snel af ....

Ik snap ook dat we allemaal mensen blijven en dat foutjes snel gemaakt zijn, maar als ik nu dit artikel opzoek kom ik op 4 verschillende websites tegen: 6 x 400 grams! Als consument mag je er dan toch vanuit gaan dat dit enigzins klopt, en dus niet 260 gram is? En ja, ik wil ook geen zuurpruim zijn maar dit kan gewoon niet op deze manier verkocht worden. Dit kun je gewoon niet maken tegenover je klanten vind ik.

Bekijk bijlage 48517

6x400 = 2400gram voor 6.

1560:6 = 260 gram per cake.

???

20191104_205904.jpg

Begrijp nu ineens wel een stuk beter hoe sommige merken zo veel uit "zo weinig" kunnen halen
bijvoorbeeld deze met 243,2 gram nem

En oja, in mijn mail vraag ik dus hoe het kan dat er geen 400 gram in zit. Het antwoord wat ik krijg is dat dat niet waar is en natuurlijk 1x voor kan komen. Maar hoe verklaren ze nu dat er dus wel bekent is dat er 260 gram kruit per cake in zit? Dit wisten zij dus en hierop hadden ze mij kunnen attenderen dat ze bijvoorbeeld een typefout hadden gemaakt. Maar nee, ik krijg te horen dat dit echt niet waar is??

Tja, lastig probleem. Natuurlijk zeer slecht dat dit voorkomt. Je krijgt toch echt wel het idee dat dit soort afwijkingen niet "per ongeluk" voorkomen. Waar dit dan precies "fout" gaat is voor ons ook lastig te achterhalen.
Aan de andere kant is vuurwerk een product waar ik van wil genieten en waar ik lol aan beleef. Als iets goed presteert (zoals de Mega6 van vorig jaar) dan ben ik tevreden, en wil ik eigenlijk niet achterdochtig bedenken wat er allemaal mis kan zijn. Dan gaat de lol er snel af ....

Vind het een intressant topic om te volgen. Maar met de laatste zinnen van heho ben ik het zeker eens. Als iets goed presteerd, ben ik tevreden. Of de inhoud gegevens nu kloppen of niet. Dat het eigenlijk wel zou moeten kloppen met een bepaalde marge is ook zeker waar. Maar uiteindelijk worden we met zoveel dingen in het leven misleid, uiteindelijk draait het meestal maar om 1 ding. Ik denk ook dat we uiteindelijk aan het kortste eind trekken, lezende de email van vwmania en de reactie van katan. Men heeft altijd hun antwoord wel gereed. Als ik bij elk product wat ik wil kopen, eerste alle gegevens van diversen naast elkaar moet leggen om te kijken of ik bedrogen word ... Al is het jullie goed recht natuurlijk, ben benieuwd.

Back
Bovenaan