Kruitfunding [Mascleta Nocturna] Eibergen - 31 Oktober 2021 - Dream Fireworks

Zijn er nog mensen die eventueel in Eibergen wonen of omgeving die willen helpen met flyeren in de omgeving vrijdag? PM me, thanks.

Vuurvent Luuk Tulen haalt ’Mascleta Nocturna’ uit Valencia naar Eibergen: ’Waslijnen vol met vuurwerk!”

EIBERGEN - ‘Mascletà Nocturna’. Zo heet de vuurwerkshow uit Valencia, die Eibergen zondagavond met ’waslijnen vol met vuurwerk’ op z’n grondvesten laat schudden.

694

„Het wordt een heel bijzondere show voor Nederland”, zegt de 27-jarige Luuk Tulen uit Lisserbroek, die de Spaanse vuurwerkshow naar Eibergen haalt. Luuk, op YouTube beter bekend als Vuurvent, is een echte vuurwerkliefhebber. Malta, Italië en Spanje: hij reist heel Europa door om vuurwerkshows te bezoeken.

694

Vuurwerk aan waslijnen
Samen met voorzitter Thijs Luiken van de Eibergse Ondernemers Vereniging (EOV) was hij te gast in Valencia bij Las Fallas, het wereldberoemde meerdaagse vuurwerkfestival. „Bij de Mascletà Nocturna wordt knalvuurwerk aan waslijnen opgehangen op een plein en samen met siervuurwerk door pyrotechnici gecontroleerd afgestoken. Er zit een opbouw in de show: steeds harder en steeds meer tot de climax!”

694

Scheveningen kende ooit een Mascletà Nocturna. „Maar dat is al weer zeven jaar geleden. Ik kreeg tijdens corona het idee om zo’n show nogmaals naar Nederland te halen. Maar waar steek je zoiets af? Via Thijs Luiken kwam ik in Eibergen terecht. Ik heb in 2019 op wandelpark De Maat bij de afsluiting van de Berkelland Rally de vuurwerkshow gezien. Ik vond de show en de plek perfect.”

Unieke kans voor Eibergen
Thijs Luiken: „Het Spaanse vuurwerkfestival is een wereldwijd fenomeen, van over de hele wereld komen mensen naar Valencia. Er is geen hotel meer te boeken en restaurants zitten overvol. Na goed overleg binnen de Taskforce Eibergen, de EOV en het bestuur van Halloweekend zag iedereen dat dit een unieke kans is voor Eibergen om ons landelijk te presenteren. Het geeft ook de lokale ondernemers in Eibergen klandizie en een podium. Iets dat ik ze meer dan gun na zo’n roerige periode.”

Het mooie is dat de vuurwerkshow Eibergen geen cent kost. Frits Pen van Dream Fireworks uit Enschede sponsort de show. Verder heeft Luuk via YouTube een ’kruitfundingsactie’ opgezet. „Dat heeft liefst 8500 euro opgeleverd. Omdat we alles voor inkoopsprijs krijgen, moet je denken aan een vuurwerkshow die normaal zo’n 30.000 euro kost.”

Halloweenweekend
De vuurwerkshow op De Maat begint zondagavond om 19.30 uur en is gratis toegankelijk. Het vormt de afsluiting van een Halloweenweekend vol activiteiten ter ere van de opening van het Eibergse centrum. Zo is er vrijdagavond van 18 tot 21 uur een griezeltocht door het centrum. Zaterdag is er van 11 tot 17 uur een braderie en Proef Eet, een proeverij met finger food van de Eibergse horeca. ’s Avonds speelt de liveband Jackfire in de feesttent op De Brink. Zondag is zijn de winkels open van 11 tot 16 uur, verder is er een kunstcrea-markt, proeverij en wordt om 16 uur het centrum officieel geopend.

https://www.tubantia.nl/achterhoek/vuurvent-luuk-tulen-haalt-mascleta-nocturna-uit-valencia-naar-eibergen-waslijnen-vol-met-vuurwerk~ad07b08b/

Weersvoorspelling ziet er niet al te leuk uit :shy:
Fingers crossed dat het nog bij trekt...
Van 12,5mm nu naar 1,6mm vind ik al een aardige verbetering :)
Dat is een buitje, en de kans dat die precies om 19:30 overtrekt is natuurlijk minimaal.

Ik ben wel benieuwd wat ze met de ondergrond doen.. het is een park met voornamelijk gras.
Het lijkt mij doodzonde om die trueno's v/d lijnen allemaal in het (natte) gras te laten vallen... :shy:
Dat dempt behoorlijk..

Van 12,5mm nu naar 1,6mm vind ik al een aardige verbetering :)
Dat is een buitje, en de kans dat die precies om 19:30 overtrekt is natuurlijk minimaal.

Ik ben wel benieuwd wat ze met de ondergrond doen.. het is een park met voornamelijk gras.
Het lijkt mij doodzonde om die trueno's v/d lijnen allemaal in het (natte) gras te laten vallen... :shy:
Dat dempt behoorlijk..

Buienradar is de meest positieve van allemaal, die zegt dat het droog blijft.
Ze worden opgehangen aan touwtjes, rijplaten was helaas geen optie omdat dan het veld kapot gaat.

Ik heb er zin in!
Zat nog even te kijken naar de parkeerplaatsen, moet zeggen dat het nog een pittig eindje wandelen is vanaf de aangewezen parkeerplaatsen. zeker iets om rekening mee te houden als je van ver komt.

Ik heb er zin in!
Zat nog even te kijken naar de parkeerplaatsen, moet zeggen dat het nog een pittig eindje wandelen is vanaf de aangewezen parkeerplaatsen. zeker iets om rekening mee te houden als je van ver komt.

Je kan ook zelf wat opzoeken maar dat zullen er waarschijnlijk meer doen ������:D

Meer bekend over de exacte tijd?
Eerdere berichten spraken allemaal over 19:30 uur, maar op de site van Eibergen valt 19:45 uur te lezen.

Maar ik mag aannemen dat we 10 en 5 minuten voor aanvang de traditionele aankondigingen wel krijgen? :D

Meer bekend over de exacte tijd?
Eerdere berichten spraken allemaal over 19:30 uur, maar op de site van Eibergen valt 19:45 uur te lezen.

Maar ik mag aannemen dat we 10 en 5 minuten voor aanvang de traditionele aankondigingen wel krijgen? :D
19:45 begint, ivm een uitvaart om 19:30

Kijk, jij bent een echte kerel want praatjes vullen geen gaatjes. Eerst deze maar hoop dat we de volgende bbk kunnen dopen, liefst in vw loze stad hehe. Succes en we gaan min dubbel als deze editie lekker gaat.

Liefst wel iets meer freaks only, bijdrage moet iedereen zelf weten. Hopelijk joint zena volgend jaar maar ben niet van t bier dus liever in nl. Meer kruit meer sponsors doe t groots.

Laat je eigen rotjez thuis, 0.0

Qls dit niet genoeg vuurwerk is, dan ben je er op uitgekeken. Kom niet ga ergens verlaten en alleen stoken. Volgende kan italiaans worden kwa thema of chinees nisuwjaar als thema. Zo heb je meerdere keren per jaar iets in eigen land, over uitstoot vermindering gesproken.

Met oud en nieuw, landelijk verbod je eigen freak night. Zeg eerlijk als je de helft deelt en er komen 500 echte liefhebbbers dan heb je een vierdaagse vergunning nodig.... omdenken dit is de toekomst!

Anders is dit meteen de laatste keer ben ik bang. En om die reden kan je beter slim zijn en lekker komen genieten.

Ik organiseer dit niet, vuurvent alle crdts hij is de baas zonder hem was dit nooooit gelukt, laten we dit heel houden en koesteren! Vergeet alle onzin in vuurwerkland, maak er een feestje van.

Laatst bewerkt:
Kijk, jij bent een echte kerel want praatjes vullen geen gaatjes. Eerst deze maar hoop dat we de volgende bbk kunnen dopen, liefst in vw loze stad hehe. Succes en we gaan min dubbel als deze editie lekker gaat.

Liefst wel iets meer freaks only, bijdrage moet iedereen zelf weten. Hopelijk joint zena volgend jaar maar ben niet van t bier dus liever in nl. Meer kruit meer sponsors doe t groots.

Laat je eigen rotjez thuis, 0.0

Qls dit niet genoeg vuurwerk is, dan ben je er op uitgekeken. Kom niet ga ergens verlaten en alleen stoken. Volgende kan italiaans worden kwa thema of chinees nisuwjaar als thema. Zo heb je meerdere keren per jaar iets in eigen land, over uitstoot vermindering gesproken.

Met oud en nieuw, landelijk verbod je eigen freak night. Zeg eerlijk als je de helft deelt en er komen 500 echte liefhebbbers dan heb je een vierdaagse vergunning nodig.... omdenken dit is de toekomst!

Anders is dit meteen de laatste keer ben ik bang. En om die reden kan je beter slim zijn en lekker komen genieten.

Ik organiseer dit niet, vuurvent alle crdts hij is de baas zonder hem was dit nooooit gelukt, laten we dit heel houden en koesteren! Vergeet alle onzin in vuurwerkland, maak er een feestje van.

geniet er maar dubbel van want het zou zomaar kunnen dat zoiets unieks de laatste keer is in nederland, na de mascleta in scheveningen was er ook echt een hele hoop gezeik en zelfs aan de andere kant van den haag spraken ze erover of er een oorlog was uitgebroken :D
volgens mij was het een week lang in de media! :bonk:

Ze zijn in nederland ook totaal niks gewend op vuurwerkgebied als je kijkt wat er in spanje/italie gebeurd.

Back
Bovenaan