Kosten vuurwerkregel onterecht bij gemeente

Babiloot

VWC lid
DEN HAAG (ANP) - De Vereniging van Nederlandse Gemeenten (VNG) vindt het ,,uitermate vreemd'' dat gemeenten moeten opdraaien voor de kosten van de landelijke maatregel tegen vuurwerkoverlast. De periode waarin tijdens de jaarwisseling vuurwerk mag worden afgestoken is flink verkort: van 18.00 uur tot 02.00 uur en niet meer vanaf 10.00 uur.
'Kosten vuurwerkregel onterecht bij gemeente' © Copyright ANP 2014 'Kosten vuurwerkregel onterecht bij gemeente'

Handhaving van de maatregel moet door gemeenten worden betaald. ,,Er is niet eens een landelijke campagne geweest. Hoe moeten mensen weten dat er iets is veranderd?'', aldus een woordvoerder dinsdag. ,,De afspraak was dat dit gezamenlijk zou worden opgepakt maar minister Ivo Opstelten laat het nu afweten.''

De gemeenten hebben volgens de VNG niet de mankracht om extra te gaan handhaven. ,,Ook de politie niet en de minister zegt dat hij het ook niet heeft. We begrijpen daarom niet dat dit nu uitsluitend van de gemeenten wordt verwacht.''

Bron: MSN.nl

Niks bekend maken gewoon laten hoe het is......

Als het pas om 1800 mag gaat het 1 grote tievus boel worden natuurlijk ivm alcohol en andere zaken die hier ook al besproken zijn, vind sneu voor de kinderen die niet overdag kunnen afsteken. Ik hoop echt dat er geen mensen boetes gaan krijgen anders hoop ik oprecht dat het flink uitdehand gaat lopen en dat mensen het gaan bot vierenop agentjes zodatje nog en beetje waar voor je geld hebt.

Ze zijn sowieso al laat met campagnes voeren e.d. Wat wanneer je de laatste 2 weken op vakantie bent geweest, de 31e terugkomt en om 10:00 uur begint met afsteken. Komt meneer de agent je een boete geven en pakt je vuurwerk af, terwijl je verder als model burger altijd netjes aan de regeltjes hebt gehouden. Sta je daar dan, helemaal verward en beroofd. Wat doen ze hier dan tegen? Ik denk dat er een overgangsjaar moet komen, om de mensen rustig aan het idee te laten wennen. Niet Ad Hoc meteen iets invoeren terwijl 99% van de bevolking hier nog niets van af weet. In dat opzicht hebben wij echt ontzettend slechte bestuurders.

"Agentjes" waar jij het over hebt,doen ook gewoon hun werk.
Blijf van hulpverleners af!!

Als het pas om 1800 mag gaat het 1 grote tievus boel worden natuurlijk ivm alcohol en andere zaken die hier ook al besproken zijn, vind sneu voor de kinderen die niet overdag kunnen afsteken. Ik hoop echt dat er geen mensen boetes gaan krijgen anders hoop ik oprecht dat het flink uitdehand gaat lopen en dat mensen het gaan bot vierenop agentjes zodatje nog en beetje waar voor je geld hebt.

Brandweer ambulance personeel heb ik echt diep respect voor, daar blijf je ook met je poten vanaf.
agenten die je een ***lige bekeuring geven en je beroven zijn geen hulpverleners....

Niks 1800 uur niks overgangsjaar... waarom als een brave schaap bukken voor de heerser.?

Brandweer ambulance personeel heb ik echt diep respect voor, daar blijf je ook met je poten vanaf.
agenten die je een ***lige bekeuring geven en je beroven zijn geen hulpverleners....

Niks 1800 uur niks overgangsjaar... waarom als een brave schaap bukken voor de heerser.?

Ppfff.... Een agent is ook maar gewoon een uitvoerende hoor, je moet absoluut niet bij die agentjes zijn die mensen bekeuringen geven aan mensen die zich niet aan de regels houden.

Als burger ben je nou eenmaal verplicht om de wet te kennen, ook als je 2 weken op vakantie bent geweest. Je kan dat dus nooit als excuus gebruiken!

Ik snap best dat jij wilt dat het uit de hand loopt, maar heb zelf liever dat het niet uit de hand loopt en dat ze er zelf achterkomt dat dit gewoon niet gaat werken!

Je praat hier echt poep!

Zeker nooit de politie hard nodig gehad zeker....nee,want dan piep je wel anders namelijk!
Je hebt een hekel aan het krijgen van een bekeuring,moet je je gewoon aan de regels houden,deze zijn er niet voor niks.

hamtao88, ik begrijp jou volledig. Ik erger mij er mateloos aan dat er mensen zijn die maar roepen dat er niet voor niets regeltjes zijn. Maar vergeten dan wel dat het regeltjes zijn die niet door ons zijn verzonnen, maar wel aan ons zijn opgedrongen. Dat is wel een wezenlijk verschil.

Ik ben tegen moord, dat is een regel waar ik iets mee kan. Maar een regel zoals vanuit het niets de afsteektijd verkorten van 10:00 's morgens naar 18:00 uur, dat gaat mij ook gewoon te ver. Dat is een regeltje daar kan ik niks mee en doe ik ook niks mee.

En terecht dat het maar miljoenen gaat kosten. Is het ook zo weer van de baan

Jammere eraan is dat ze het zoals gewoonlijk er gewoon door heen drukken.....
Koste wat kost zullen ze dit doen en het trieste eraan is dat er niemand er beter op word, die miljoenen zoals u beschrijft pikken ze toch weer van de ouderen en de zorg of het onderwijs.

ipv miljoenen verdienen miljoenen uitgeven dat is de nederlandse logica
weet zeker dat veel kleine winkels zonder de verkoop nu faillet zullen gaan.

Hoe je het ook bekijkt het is het begin van het einden, als het 31 dec uit de hand loopt word het 2015 nog strenger. blijft het rustig en zijn er minder ongelukken denken ze we zijn op de goede manier bezig en word het nog strakker aangescherpt. links om of rechts om je word genaaid. Dus neem het er nog maar van dit jaar het kan zo maar de laatste zijn.

Stukje van Nu.nl.

Opstelten wijst erop dat de nieuwe regels juist in overleg met de gemeenten zijn gemaakt. Het initiatief kwam ook van de gemeenten, vooral van de vier grote steden.

Hij heeft daar toen geen klachten over gehoord en bovendien is er volgens hem geen enkel verzoek om geld binnengekomen. De minister heeft er ''alle vertrouwen in'' dat burgemeester, politie en het Openbaar Ministerie de handhaving in hun plaats goed regelen.

De Partij voor de Dieren en GroenLinks drongen dinsdag aan op een campagne om deze nieuwe tijden bekend te maken bij het publiek, maar daar ziet Opstelten niets in.

Hahaha Opstelten gooit het lekker terug naar de desbetreffende gemeentes en partijen. Die begonnen ook te zeiken over een verbod. Als ik Opstelten zo hoor houd hij ook wel een beetje van vuurwerk. Even tussen de regels doorlezen.

Nee dat heet van het kastje naar de muur sturen.... zijn ze bij de overheid heel goed in als het ze niet zelf kunnen oplossen.

Back
Bovenaan