Koper illegaal vuurwerk beroofd in Sevenum.

ylke

VWC lid
Een man uit Zoetermeer is donderdag net voor middernacht bij de aankoop van illegaal vuurwerk in Sevenum beroofd. Via internet had hij een afspraak gemaakt met twee jongens om op de Dorperweiden in Sevenum het illegale vuurwerk te kopen.
Daar aangekomen werd hij van een 'flink' geldbedrag beroofd dat hij bij zich had voor de aankoop van het vuurwerk.

Bron

Kom je bij de politie om aangifte te doen..terwijl je zelf met illegale praktijken bezig bent.
Wel ***lig voor die persoon,maar je moet ook niet zomaar met vreemde gaan afspreken.

Geen medelijden mee, risico weet je en die calculeer je in.
Ben jij zelf zo'n ripper of zo? Beroofd worden gun je toch niemand. Als het zo simpel was als jij zegt had deze persoon wel voldoende verdediging meegenomen en niet met 3 personen afgesproken! Je lijkt wel net als de politie die zegt "Oh, is uw mooie grote tv gestolen? Ja maar hij stond dan ook in het zicht. Dat is dan eigenlijk wel uw eigen schuld."

Ik vind dit echt vet sneu voor die gast.
Voor mij trouwens ook niet de eerste keer dat ik van dit soort praktijken hoor.

Helaas gebeurt dit veel vaker dan mensen weten! Ik ken een aantal verhalen van kopers en verkopers.
Maar goed, het blijft een risico die je zelf neemt vind ik dan.
Toch snap ik niet heel goed dat hij hiermee naar de politie is gestapt.

Het is niet leuk wat gebeurd is, maar... het was wel illegaal vuurwerk wat hij wilde kopen. Ben wel benieuwd of meneer voor het kopen van illegaal vuurwerk een boete krijgt?:D

...Je lijkt wel net als de politie die zegt "Oh, is uw mooie grote tv gestolen? Ja maar hij stond dan ook in het zicht. Dat is dan eigenlijk wel uw eigen schuld."

Btw door het in het zicht hebben van binnenkant huis worden 10%(volgens de wijkagent) van de inbraken tussentijds gestopt, waaronder bij mij thuis laatst.:bonk:

Dit is gewoon een weerspiegeling van de maatschappij.
Zelfde zie je in het drugs wereldje dat ze je voor een paar gram troep al om zeep helpen.....

Dat krijg je als je de boel blijft criminaliseren.

Een paar jaar terug hoorde je nooit over rip deals of geweld bij vuurwerk deals.

Erg wat er gebeurd is. Echter snap ik niet dat je , zonder dat je iemand kent, gelijk een groot bedrag vuurwerk besteld en gaat afhalen bij 2 !! gasten. No way dat ik zo'n risico zou willen lopen voor een beetje vuurwerk...
Ben benieuwd wat dit voor gevolgen gaat hebben voor de 'koper' van het vuurwerk. Volgende keer toch maar veilig naar België :) ?

Ja, ik schat op veel minder pakkans. De goede verkopers zijn veel handiger: gebruiken nooit e-mail en alleen algemene termen via telefoons. De taskforce kan ook honingpotjes inzetten om daders op te pakken.

Ja, ik schat op veel minder pakkans. De goede verkopers zijn veel handiger: gebruiken nooit e-mail en alleen algemene termen via telefoons. De taskforce kan ook honingpotjes inzetten om daders op te pakken.

Gaat alleen een beetje lastig als de meesten achmed of ali of ander zigeuner volk heten en een achternaam die je niet kan uitspreken.

Ik hoop niet dat ik hier die enkeling mee kwetst die zich wel gewoon gedraagt en zich aanpast aan onze normen en waarden in onze Nederlandse maatschappij.

@dinkydau
Het zijn niet allemaal buitenlanders die dat doen, ook veel autochtone Nederlanders die hier even hard aan meedoen. Vooral als de blanken bij het groepje buitenlanders wil horen en dezelfde 'slang', gedrag en houding aanneemt.

Ikzelf ben van Hindoestaanse afkomst en ik haal geen rottigheid uit. Evenals mijn vrienden en familie. Ik ken genoeg 'Koranlezers' die zich ook niet bezighouden hiermee. Dus om nou een hele groep te gaan veroordelen..

@hamtaro
'een enkeling'
Dus iedereen behalve een handjevol buitenlanders is op het slechte pad..? Serious Dude..?!

Ik snap best dat veel mensen met oogkleppen oplopen en enkel verhalen in de media geloven. Maar de realiteit is anders. Praat maar een keer met een buitenlander(de meesten zijn overigens gewoon hier geboren en getogen) en leer elkaar kennen. Ik weet zeker dat het vooral aan jezelf zal liggen, als je je mening niet bijsteld dan.

Ps. Ik zie trouwens nergens dat deze 'domme' koper door buitenlanders is beroofd.. Of pakken jullie elke beroving aan om met vooroordelen te strooien

Vandaag de dag is het merendeel van de criminelen hier nog de autochtone nederlander.
Verder staat er hier nergens dat het mensen van buitenlandse afkomst zijn.
En wil ik hamtaro88 en dinkydau graag doorverwijzen naar een ander forum.
Hier gaat het over vuurwerk, die onzin praat kun je op genoeg andere plekken kwijt.

Hier gaat het over vuurwerk, die onzin praat kun je op genoeg andere plekken kwijt.

Het ging over een rip deal niet over algemene boeven streken????

Ik weet wel zeker dat het merendeel niet westerse voorouders heeft die rip deals plegen!

Niks duid hier op rassenhaat vanuit mijn kant en je hoeft mij echt niet naar een ander forum te sturen.........

Back
Bovenaan