Koln 14 juli 2007

Net de show live gekeken via internet:) Het was een hele mooie show, veel mooie effecten. Zoals die grote ronde crackling effecten, wauw. Wel miste ik nog de salutes na de goude finale, dat zou de show echt afmaken, maarja je kan niet alles hebben in een show:p
Zoals ze op tv zeiden: Eine geile show:droolthum

Die salutes waren er hoor.. maar door een regisseur die niet echt wat van het vuurwerk afwist kennelijk miste hij vaak cruciale elementen in de show. Shots van lege luchten, inzoomen enz..

Mijn god wat heb ik me zitten ergeren aan die regisseur, telkens als het eindelijk lekker los ging, kwam er weer een verkeerd shot. dan weer de brug, dan weer die bomen, einde van thema's missen, extreme close ups, elke keer miste hij de studatas.

Al met al vond ik het wel wat tegenvallen de show en kwam het wat rommelig over. De "themas" vond ik kort en niet duidelijk en een matige finale. Er werden wel zeer mooie producten geschoten zoals de water effecten, swimming fountains, bengaals vuur. Ook die groot kaliber multicolor ring bommen met popping flower pistil waren zeer mooi.
Hopelijk zijn er morgen betere beelden beschikbaar.

Laatst bewerkt:
Top show.. Bewijst toch wel weer dat Weco absolute wereldklasse is op het gebied van muzieksynchroon vuurwerk :D

Sja over het camerawerk was ik minder te spreken. Veel momenten waarop ik dacht NEE ik wil nu niet naar bomen kijken, publiek of close-ups van het vuurwerk (ondertussen ging er dan op de achtergrond de lucht in en zat ik maar te wachten op het wide shot). En veel overbelichte shots ook helaas.

Helikopter shots waren wel super om te zien. Wat mij betreft hadden ze de hele show vanuit de helikopter kunnen cirkelen :cool:

Het thema om de show heen vond ik ook super gedaan. De geschiedenis van het vuurwerk werd verteld door de eeuwen heen (weet niet of jullie dit allemaal ook hebben meegekregen?). Mooi ook om te zien dat vlak voor het begon de hoofd pyrotechniek met trillende handen z'n walkie talkie vasthield :applause:!

Een geweldige performance.
Schitterende show was het.
Dan wel niet live meegemaakt, maar voor de buis met groot beeld een mooi totaaloverzicht.
Voor mij het absolute hoogtepunt het vuurwerk op het nummer van van Halen,s Jump met enorme cracklingwolken en prachtige balans vuurwerk en muziek
En de enorme watervallen en de Italiaanse bommen zagen er ook gelikt uit.

Half 5 was ik dan eindelijk thuis, in 1 woord GEWELDIG!!!
Ik zal dalijk tijd maken voor een verslag :rolleyes:
Heb er even geen zin in heb paar uur geslapen en ben wakker geschrokken door herrie buiten :angry:

EDIT: Zoals ik hier ook zag de finale was magertjes, ik denk dat de fout lag in de salutes.
Ze kwamen er meteen achteraan ze hadden het iets later moeten doen en meer dan had het beter geweest.
Verder vond ik de thema's wel gaaf.

Laatst bewerkt:
Zo...ben ook net weer terug uit Keulen.
Ik was 's middags rond een uurtje of 12 al samen met m'n vrouwtje in Keulen.
Ik zat in het Kommerz Hotel langs het centraal station dus dichterbij kon bijna niet.

ff de spullen in het hotel neergelegd en meteen maar ff naar de kade gelopen.
Het was 12:30 en je kunt het geloven of niet, de eerste mensen zaten er al!!
Je kunt natuurlijk ook overdrijven.

Na een middagje Keulen en ff ergens lekker eten op het terras ben ik rond 18:00 weer richting de kade gelopen en begon het al aardig druk te worden.
Hierna ben ik m'n spullen gaan halen en ook maar een goeie plek uit gaan zoeken.
Ben precies in het middden gaan zitten zodat ik goed zicht zou hebben op zowel de plek waar het geschoten werd als de brug waar ik ook al het één en ander zag hangen.

Ondertussen tussendoor ff paar keer weg geweest en nog een aantal leuke dingen meegenomen bij dat Weco standje.
Vanaf 22:30 was er eigenlijk echt veel te zien. De boten waren erg mooi om te zien en ondanks dat de andere vw shows ver weg waren toch leuk om naar de kijken.

Net na 23:30 begon na lang wachten dan eindelijk de grote show:)
Begon al lekker met een paar richtige salutes en wat ik wel geinig vond dat ze over de geschiedenis van het vuurwerk etc. vertelden.

Heb genoten van de show en veel aparte dingen gezien zoals die verschillende dingen in het water.(weet geen namen)
Ook vanaf de spoorbrug hadden ze het weer erg mooi gedaan vond ik.
Zoals ik al eerder ergens gelezen had mochten de laatste salutes wel wat later.

Al met al een zeer geslaagde show en na afloop was ik binnen 10min. weer op m'n hotelkamer, ideaal dus.

Ben er volgend jaar zeker weten weer bij!

Waren jullie met z'n 3en die aan het bqqen waren langs die pannenkoekentent?:)

ja :p
Hoe weet jij dat dan?
Was trouwens Jeffrey niet, dat was ik met 2 anderen (Niet actief op forums). Ik was degene met zwarte trainingsbroek en een rode shirt of zwart met groene nikejas.

ja :p
Hoe weet jij dat dan?
Was trouwens Jeffrey niet, dat was ik met 2 anderen (Niet actief op forums). Ik was degene met zwarte trainingsbroek en een rode shirt of zwart met groene nikejas.

Stond een poosje daar in de rij te wachten voor een pannenkoek die het half uur wachten zeker weten NIET waard was!!

Ik had al wel zo'n vermoeden dat jullie Nederlanders waren maar wist niet zeker en stond in de rij te wachten. Weet eigenlijk wel zeker dat je me gezien hebt want je keek me nog ff aan. Ben lang, korte haren en had een groen shirt aan.

Ik zat een stukje verderop naar het midden. Zat er al wel de nodige uurtjes maar had echt perfect zich.

Volgende keer ga ik denk ik aan de andere kant zitten waar de tribune staat.
Daar kon je ook ideaal aan het water zitten.
Daar werd het ook pas later druk.

Stond een poosje daar in de rij te wachten voor een pannenkoek die het half uur wachten zeker weten NIET waard was!!

Ik had al wel zo'n vermoeden dat jullie Nederlanders waren maar wist niet zeker en stond in de rij te wachten. Weet eigenlijk wel zeker dat je me gezien hebt want je keek me nog ff aan. Ben lang, korte haren en had een groen shirt aan.

Ik zat een stukje verderop naar het midden. Zat er al wel de nodige uurtjes maar had echt perfect zich.

Volgende keer ga ik denk ik aan de andere kant zitten waar de tribune staat.
Daar kon je ook ideaal aan het water zitten.
Daar werd het ook pas later druk.

ik ga volgende keer ook daar staan en dan kunnen we wel wat afspreken.
Ik heb zoveel mensen gezien dus ik zou het echt niet weten :p
De helft gooide de pannenkoek ook weg en wij vonden het wel grappig om lekker met die geur daar voor die pannenkoekenkraam te gaan zitten haha.

Wel grappig dat we elkaar hebben gezien er nu achter komen haha.
We kregen wel enorm veel aandacht echt iedereen keek naar ons door dat barbequen naast de pannenkoekenkraam.

Ben ook weer terug uit Duitsland :)

Gister rond 16:00 Keulen binnen gereden, was nog goed te doen.
Geen verkeerschaos ofzo. Gelukkig maar.
Auto geparkeerd, hotel verkend, en toen richting Dom / Rhein.
Gezellige bende aan het water. Veel eet en drink stands en terrasjes.
De locals maakten er zelfs een complete picknick van.
Iedereen had bergen voedsel, bier en wijn meegebracht :D
Goed idee voor ons, voor volgend jaar hehe.

Na een stevige hap bij een steakhouse zijn we tussen de biertentjes gaan staan en later een plekkie gaan zoeken.
22:30 kwamen de boten binnen varen en werden de sterretjes aangestoken.
Dat gaf al een bijzonder mooi effect.
Toen, 23:30 uur... de show, vet vet vet!!!
Zelfs met Nuits de Feu nog vers in het geheugen vond ik deze Weco presentatie erg gaaf.
Het thema (geschiedenis van vuurwerk door de jaren heen ofzo) werd leuk aan elkaar gepraat, en de ondersteunende muziek was goed te doen. Al had ik meer synchroon schieten op de muziek verwacht, maar hey.. :wink:
We hadden een prima plaatsje, op een heuveltje precies tussen de bomen recht voor de boot, en zo konden we zowel het lage als hoge vuurwerk goed zien. Erg cool dat het vanaf een boot werd geschoten.
Veel goud, en verschillende effecten. Het crackling gedeelte was ook zeer cool.
Zoals gezegd had de finale iets meer kunnen knallen, maar het geheel was zeker de moeite waard!
Na de show nog een uurtje gebabbeld met wat duitsers onder het genot van koude pilsjes.
En daarna binnen 15 min naar het hotel gewandeld.
Al met al een aanrader voor volgend jaar!! :)

Wacht met smart op goede filmpjes, want die WDR registratie is inderdaad gemaakt door een duitse herder als regiseur...

ik ga volgende keer ook daar staan en dan kunnen we wel wat afspreken.
Ik heb zoveel mensen gezien dus ik zou het echt niet weten :p
De helft gooide de pannenkoek ook weg en wij vonden het wel grappig om lekker met die geur daar voor die pannenkoekenkraam te gaan zitten haha.

Wel grappig dat we elkaar hebben gezien er nu achter komen haha.
We kregen wel enorm veel aandacht echt iedereen keek naar ons door dat barbequen naast de pannenkoekenkraam.

Ah...ok...stonden idd veel mensen de hele tijd daar en er lagen idd veel van die pannenkoeken her en der verspreid:D

Had je moeten zien toen jullie weg waren, die bbq's stonden er nog met vlees erop maar niemand meer erbij:) Iedereen natuurlijk wijzen en lachen:D

Waar zijn jullie daarna gaan staan dan?

Ah...ok...stonden idd veel mensen de hele tijd daar en er lagen idd veel van die pannenkoeken her en der verspreid:D

Had je moeten zien toen jullie weg waren, die bbq's stonden er nog met vlees erop maar niemand meer erbij:) Iedereen natuurlijk wijzen en lachen:D

Waar zijn jullie daarna gaan staan dan?

Hahaha we hadden geen honger meer :p

We zijn klein stukje verder gaan staan je weet wel die grote blauwe pijp of wat het ook is? en dan beginnen de bomen weer daar stonden we.
Stonden enkel wat mensen voor me maar heb alles helemaal kunnen zien want het waren maar wat kleine duitsers haha.

Het was echt een geweldige dag! :D

Hahaha we hadden geen honger meer :p

We zijn klein stukje verder gaan staan je weet wel die grote blauwe pijp of wat het ook is? en dan beginnen de bomen weer daar stonden we.
Stonden enkel wat mensen voor me maar heb alles helemaal kunnen zien want het waren maar wat kleine duitsers haha.

Het was echt een geweldige dag! :D

Bij die pijp zat ik ook in de buurt ja, had je goed zicht daar!

Wij stonden ook vlakbij die blauwe pijp :)
Zegmaar bovenop dat heuveltje, rechts iets naast die pijp.
Keken precies tussen de bomen door!

We twijfelden gister nog wel ff om naar de overkant te gaan..
Maar wisten niet of het de wandeling waard zou zijn, en of je daar makkelijk bij kon.
Volgend jaar maar ff vroeg die kant op, ff checken.

Wij stonden ook vlakbij die blauwe pijp :)
Zegmaar bovenop dat heuveltje, rechts iets naast die pijp.
Keken precies tussen de bomen door!

We twijfelden gister nog wel ff om naar de overkant te gaan..
Maar wisten niet of het de wandeling waard zou zijn, en of je daar makkelijk bij kon.
Volgend jaar maar ff vroeg die kant op, ff checken.

Misschien zijn wij elkaar ook wel tegengekomen joh haha, was echt een gekte in die drukte daar :frusty:
Stonden we dus allemaal dicht bij elkaar maar zoiets kan je niet van te voren weten he.

Volgend jaar met zijn allen afspreken aan de overkant? :D

Hier wat foto's van Voreifelrambo genomen gister!
Kwam ik tegen in het fotoalbum op www.feuerwerk.net

P7120821.jpg

P7120823.jpg

Zo was het overal met sterretjes :D

P7120811.jpg

De boot.

P7120796.jpg

De brug waar ook gebruik van werd gemaakt tijdens de show!

Hier een verslag van mij.
Ik ben er samen met met ouders en me zus er naar toe geweest.
Keulen is een prachtige sfeervolle stad.
Over de brug heen gelopen richting het centrum, want ons hotel zat aan andere kant van de Rijn.
Ons hotel was vlak bij de Koln Arena, ook in buurt van het rechte ronde zilveren gebouw.

Aan de overkant van de Rijn, zag ik gelijk een stand van Weco, dus een sleutel hanger, een pin en een aansteker gescoort.
Ze hadden ook petjes en t-shirts, maar die kreeg ik helaas niet mee.
Later nog een keer geprobeert, maar toen ik 2 uur later terug kwam waren de t-shirts en de petjes opeens weg.
Wel balen, maar de volgende keer beter.

Lekker genoten van Keuls bier en het goede Duitse eten.
Totdat we rond half negen richting de brug gingen.
De linker kant van de brug, de kant waar je het dichts bij het vuurwerk zit was helaas al dicht.
Dus de rechter kant maar op.
Wat verder in de stad, ook vuurwerk gezien.
En toen kwamen de boten.
Mooi gezicht dat de boten met verlichting aan onder brug door voerden.
Daarna was er nog showtje aan de andere kant van de brug.

En toen begon de hoofd show.
Muziek liep echt goed mee, gewoon rustige muziek en niet van die zware muziek, zoals tijdens de show in Leyestad een paar weken geleden.
Ik vind ook wel dat de muziek ook de sfeer tijdens de show bepaald.
De verhalen van geschiedenis van het vuurwerk, was erg leuk.
Alleen was niet al te goed te horen op de brug, gold ook voor de muziek.

Effecten vond ik erg mooi.
Wat ik erg gaaf vond, dat ik de shells uit de mortieren hoorde en ook voelde gaan.
Ik heb het vuurwerk op de brug niet echt gezien, omdat er volk genoeg voor zat.
Bij sommige effecten had ik het gevoel, dat het geen echte effecten was.
Zulke mooie kleuren, zo helder, te perfect.

Na de show rustig naar het hotel gewandeld, nog verbaast over massa's volk bij de metro, er stond meer volk, dan na een avondshow in Valencia.
Bijna me benen gebroken over een lege fles bier, maar de fles heeft het niet overleefd.
Voor het hotel nog een lekker glas weizenbier opgedronken.
En toen naar me bedje, in een veels te warme hotelkamer.

Ik heb gisteren een leuke dag gehad.
De Duitser zorgen goed voor zichzelf, je ziet ze lopen met 5 liter tap vatjes, flessen vodka, flessen Jagermeister, flessen wijn en flessen bier.
Maar ach als het maar gezellig is.
En dat was het.

Ik hoop Kolner lichtner nog vaak mee te maken.
Ik ben een Zink vuurwerk fan, maar Weco staat bij mij toch ook op de eerste plaats.

Back
Bovenaan