Knetterlint

ik had het vuurwerkplanet gevraagd op facebook of je deze al mocht afsteken.
Hun zeiden van wel, vreemd

Ja volgends mij ook hoor.
Het staat toch onder kindervuurwerk dat mag het hele jaar door worden afgestoken.
en het 90 shots matje gaat wel iets harder naar mijn mening net ook een lintje afgestoken vond het niet veel.

Categorie 1 mag je dus echt wel het hele jaar afsteken, zou anders niet veel nut hebben om dit het hele jaar door te verkopen. Heb ook een pakketje van lesli getest en het is best wel grappig om je even te vermaken hehehe

Ja, dit wordt nu al verkocht door de importeur Lesli.

Nee, je mag het niet het hele jaar door afsteken.

Dit is foutieve informatie.
Je kan dit inderdaad nu al kopen..en 100% zeker dat je dit ook voortaan het gehele jaar mag afsteken!
Het is niet voor niets categorie 1 vuurwerk geworden!

Morris, ik ga je toch echt even glashard tegenspreken :)

Nogal logisch dat Lesli (of Vuurwerkplanet, for that matter) zegt dat het al verkocht en afgestoken mag worden. Het is hun business!

"Categorie 1" vuurwerk is geclassificeerd door het CE-besluit. Dat zelfde CE-besluit legt vast dat het vanaf 12 jaar gekocht mag worden. Dit knetterlint is CE-gekeurd en goedgekeurd door dit CE-besluit. Het is dus ook goedgekeurd om voor 12 jaar en ouder aangekocht te mogen worden.
Het Vuurwerkbesluit legt vast wanneer vuurwerk mag worden afgestoken. Daar heeft het CE-besluit niks over te zeggen. Welk Vuurwerkbesluit geldt er nu? Dat besluit uit 2004. Maar er is toch een nieuwe, hoor ik jullie nu denken? Ja, nee, die is er dus nog niet! Dat is dat Vuurwerkbesluit wat paar maanden terug zo lekker is afgekeurd! Het vernieuwde vuurwerkbesluit komt pas eerste helft van 2012. Tot die tijd moeten wij het doen met het oude Vuurwerkbesluit uit 2004. En wat zegt dat besluit? Dat vuurwerk met een lontje nu nog niet afgestoken mag worden.

Ik ben het met jullie eens dat het zo krom is als een hoepel. En waarschijnlijk gaat er geen enkele agent een bekeuring voor uitschrijven. Maar feitelijk gezien is het nu verboden om dit knetterlint af te steken.

Als je nog steeds denkt dat het wél is toegestaan, vraag ik je om met het correcte artikel uit de wet (RNEV/CE-keuring/Vuurwerkbesluit, wat je wil) te komen. Niet met "ik denk dat..." of "Lesli zegt dat..." maar met wetsgeldige informatie.

:bye:

Met wetsgeldige info ga ik niet komen. wel hoor ik veelvuldig in de vuurwerkwereld dat de ce-keuring waaronder de categoriesering valt compleet buiten het vuurwerkbesluit staat. dit zou hier dus niets mee te maken moeten hebben.

Dat heb ik Darksoul ook al verteld maar hij vind het blijkbaar nodig om verwarring te blijven scheppen.

De CE keuring staat volledig los van het vuurwerk besluit. Dus als ze de klasse van vuurwerk veranderen naar klasse 1 mag je dit het hele jaar afsteken net zo als sterretjes en knalerwten. Dit verhaal heb ik nu al van 3 winkeliers gehoord die dit vuurwerk verkopen.

Het blijven geweldige dingen om het jaar door te stoken want wat knallen ze toch lekker voor klasse 1 vuurwerk

Fijne kerstdagen allemaal

Mvg Rob

Kan iemand nog bevestigen dat je dit echt vanaf 12 jaar mag kopen? Want dan ga ik vanmiddag even langs, en het is nog een best stukje rijden...

Dat heb ik Darksoul ook al verteld maar hij vind het blijkbaar nodig om verwarring te blijven scheppen.

(...)
Dit verhaal heb ik nu al van 3 winkeliers gehoord die dit vuurwerk verkopen.

Het is niet mijn doel van verwarring te scheppen, maar wel om foutieve informatie op dit forum te voorkomen!

Je zegt het zelf al: "drie winkeliers die het knetterlint verkopen". Precies ja; lekker betrouwbaar! Lesli licht gewoon hun winkeliers in. Vraag eens andere winkeliers die GEEN Lesli verkopen. Die gaan precies het tegenovergestelde zeggen! Zij zullen zeggen dat je nu nog geen knetterlint af mag steken. Dat Lesli beweert dat het wél mag, moeten zij weten. Dat is gedurft en gewaagd, waarvoor je ook wat kunt zeggen. Maar ik blijf van mening dat het wettelijk gezien nog niet MAG.

Ik had al gevraagd om niet met het argument "Lesli zegt dat..." te komen. Dus, Rob, graag met een steekhoudender argument komen nu :)

Volgens mij heb ik in het topic over het vuurwerk mania of dat andere pakket ook toegelicht wat mij verteld is Darksoul. Denk jij da als er iets niet mag, dat dan tientallen vuurwerk winkels spullen gaan verkopen als ze weten dat ze het risico lopen om hun vergunning kwijt te raken of bekeuringen te krijgen?

Afgelopen vrijdag nog met een Lesli dealer staan praten en weer hetzelfde antwoord gekregen maar ik zal hem speciaal voor jou nog een keer dr bij zetten.

Door de CE keuring zijn de klasse van bepaalde soorten vuurwerk veranderd naar klasse 1. Omdat klasse 1 het hele jaar afgestoken mag worden mag je dit nu dus ook afsteken.

Ik neem aan dat tijdens de CE keuring dit vuurwerk getest is door de instanties en klasse 1 gekregen heeft. Als de instanties die testen klasse 1 goedkeuren zal een logische reactie zijn dat het verkocht word onder die klasse dus fop en scherts vuurwerk wat het hele jaar verkocht word.

Nogmaals dit is wat inmiddels 4 dealers mij verteld hebben en meer kan ik je niet vertellen. Maar ik denk persoonlijk dat als het echt niet gemogen had dat het ook niet in de winkels gehangen had.

Dit is ook de laatste keer dat ik het vermeld wat er tegen me gezegd is. Want meer dan dit kan ik ook niet zeggen en het draagt ook niks meer bij aan het topic.

Rob

Laatst bewerkt:
Oke jongens...Ik heb ze vandaag gehaald met vrienden, en ze gaan echt héél hard!
Harder als de 90 shots matjes, ik schrok er van.

Aanrader dus!

Het is niet mijn doel van verwarring te scheppen, maar wel om foutieve informatie op dit forum te voorkomen!

Je zegt het zelf al: "drie winkeliers die het knetterlint verkopen". Precies ja; lekker betrouwbaar! Lesli licht gewoon hun winkeliers in. Vraag eens andere winkeliers die GEEN Lesli verkopen. Die gaan precies het tegenovergestelde zeggen! Zij zullen zeggen dat je nu nog geen knetterlint af mag steken. Dat Lesli beweert dat het wél mag, moeten zij weten. Dat is gedurft en gewaagd, waarvoor je ook wat kunt zeggen. Maar ik blijf van mening dat het wettelijk gezien nog niet MAG.

Ik had al gevraagd om niet met het argument "Lesli zegt dat..." te komen. Dus, Rob, graag met een steekhoudender argument komen nu :)

Grappig dat jij denkt het beter te weten dan Lesli of beter dan de winkeliers die hun vergunning ervoor riskeren..
In dit geval kan ik ook zeggen "darksoul zegt dat..." Ga ik toch voor de
winkeliers.. 4-1 neem je verlies zou ik zeggen..

Lesli zegt... is wat mij betreft een gegronde reden!
Zo'n grote toonaangevende importeur gaat werkelijk waar zijn vergunningen en daarmee de vergunningen van zijn grootste winkelketen en daarmee grootste verkoopcontract op het spel zetten!

Het is gewoon een feit dat CE-keuring niets te maken heeft met het vuurwerkbesluit. Categorisering valt binnen de CE-keuring en heeft dus niets te maken met het vuurwerkbesluit. Dit maakt dat o.a. het knetterlint op dit moment gewoon verkocht mag worden!

is het niet gewoon dat het niet mag worden afgestoken maar het wel wordt gedoogd. dus als ze je betrappen je geen boete geven?

Back
Bovenaan