Knallen met Tim (VuurwerkCheck)

@firewire: prima dat je recht hebt op vrijheid van meningsuiting, maar volgens mij moet je het filmpje nog eens goed bekijken. Wat is de eerste zin waar het filmpje mee begint ? Het gaat in dit filmpje puur en alleen om het feit dat een vuurwerkopslag niet massa-explosief is en dat je daar dus niet bang voor hoeft te zijn. Daarnaast is je reden om niet met argumenten te komen, wat mij betreft, flinterdun. Als je zo bang bent dat er mee gelezen wordt, dan zou ik hier helemaal weg blijven ! Of blijf jij wel onder de 25 kg ?

Zie mijn reactie in het 25kg regel topic.

Snap het gebruik van de Cobra juist wel. Dit is het artikel dat 99% van alle problemen is en waar de media je mee dood gooien, iedereen zal het kennen dus.

Eindelijk is een goed tegen geluid die voor de consumenten ook goed te begrijpen. Vooral het taboe over opslagplaatsen, het uiteindelijke maximale verschil tussen Nederlands knalwerk en de cobra 8 uitleggen in Jip en Janneke taal worden goed uitgelegd. Dat er hierboven weer gelijk negatieve reacties komen vind ik erg jammer. Daar wordt weer iets te ver gekeken naar wat wij als liefhebber wel weten. Dat de Romeinse kaars ook tot illegaal behoort is in deze boodschap niet relevant. Het gaat hier om de overlast gevende illegale vuurwerksoorten als Shells en steeds zwaarder wordende knalwerken.

Goed dat het nu eens eindelijk goed en duidelijk in beeld wordt gebracht.
Bij veel mensen heerst hierover nogal wat "onwetendheid". Wat pfoe wat zijn de
NL'ers knallers toch gevaarlijk zeg :bonk:

Kijk, deze film is een heel stuk beter :yes:
Ik was nogal negatief over de eerste film, maar dit is wel een mooi filmpje geworden. Realistisch, niet over de top, duidelijk, en kort. Tim is nog steeds zijn irritante zelf, maar dat valt te verwachten. Het zal jongeren in elk geval goed aanspreken.

Deze tweede film komt zo een stuk beter over vind ik. Alleen, hoe gaat deze boodschap en film bij de juiste personen terecht komen? Vooralsnog zie ik hem op Facebook voorbijkomen bij vuurwerk gerelateerde pagina's, echter zitten de ''tegenstanders'' van vuurwerk hier niet. Iemand meer informatie hierover?

Dit is inderdaad een goed en vooral duidelijk filmpje. Het bevestigt wat wij hier allemaal weten. Nu is het aan de branche om dit in landelijke media te krijgen.

Deze tweede film komt zo een stuk beter over vind ik. Alleen, hoe gaat deze boodschap en film bij de juiste personen terecht komen? Vooralsnog zie ik hem op Facebook voorbijkomen bij vuurwerk gerelateerde pagina's, echter zitten de ''tegenstanders'' van vuurwerk hier niet. Iemand meer informatie hierover?

Hier ben ik ook wel eens benieuwd naar. Ik ga eens informeren.

Stukken beter dan het eerste filmpje.
Misschien lees ik erover heen, maar waar zijn deze filmpjes de komende tijd te zien, alleen op FB e.d?
Want in dat geval zal het weinig bekendheid opleveren.
Of heeft de branche budget gereserveerd voor een landelijk campagne?

Vind het weer een goed en duidelijk filmpje, met legaal vuurwerk kun je geen handen of andere dingen opblazen.

Ik ben heel tevreden over deze filmpjes.

Heel simpel en duidelijk zodat iedereen snapt waar het over gaat.

Mooi!

Vind het weer een goed en duidelijk filmpje, met legaal vuurwerk kun je geen handen of andere dingen opblazen.

Onzin wat je hier verkondigd!
Tim laat maar even niet zien wat Nederlanders met Thunderkings, bombettes uit knal/sier en zware consu pijlen e.d. doen!
Daardoor zijn al tig vingers van handen geblazen, handen van armen gerukt en ogen e.d. verloren gegaan!

Bronnen: Media, medisch nieuws en persoonlijke verklaringen in de media vd laatste 10jaren.

Of wil je beweren dat een bombette uit een consu cake of single shot daar de kracht niet voor heeft?!

Je bent dus voor een vuurwerkverbod ?
Met een schaar kan ik mijn ogen ook uitsteken, als ik hem normaal gebruik waar hij voor bedoeld is, niet.

Onzin wat je hier verkondigd!
Tim laat maar even niet zien wat Nederlanders met Thunderkings, bombettes uit knal/sier en zware consu pijlen e.d. doen!
Daardoor zijn al tig vingers van handen geblazen, handen van armen gerukt en ogen e.d. verloren gegaan!

Bronnen: Media, medisch nieuws en persoonlijke verklaringen in de media vd laatste 10jaren.

Of wil je beweren dat een bombette uit een consu cake of single shot daar de kracht niet voor heeft?!

Ook goedenavond :rolleyes:.

Ik bekijk het filmpje en oordeel daar over, ik heb het niet over de dingen die jij er bij haalt. En nee, ik heb nog nooit gezien/gehoord/gelezen dat iemand letsel aan handen of iets heeft door bombettes.

Back
Bovenaan