Kleinere verpakking - grotere effecten (groot koop / duur koop)

Vuurwerkbieb

VWC lid
Hallo allemaal,

Mensen denken vaak dat groter beter is, maar zijn de kleine mp3 spelers van tegenwoordig minder goed dan de mega stereo instalaties van vroeger?

is een grote vuurpijl met maximale kruitinhoud van 40 gram mooier dan een kleine pijl met maximale inhoud?

wat is belangrijker; de buurman imponeren met een grote cake of de buurman imponeren met een groots effect in de lucht?

ok waarom deze vragen.....vuurwerk wordt steeds duurder en de oplossing gaat straks zitten in kleinere verpakkingen; want hoe kleiner de verpakking, hoe meer er in een doos passen, hoe minder verpakkingsmateriaal enz. DUS GOEDKOPER!

ik denk dat er vanuit ons een duidelijk signaal moet komen dat we liever betaalbaar vuurwerk hebben dat er minder imponerend aan de buitenkant uitziet, maar qua effect behoorlijk verrassend kan zijn. let op mijn woorden; dit zal ons straks als klant en importeur gelukkig houden.....

Ik denk dat iedereen het hier op het forum er wel mee eens is wat je hier zegt, helaas zijn wij een erg klein deel van de totale markt waarin de consument naar groot=beter luistert. :wink:

ja, hier kan ik mij dus ook wel in vinden. Tegenwoordig zien cakes en pijlen er allemaal heel "indrukwekkend" uit van de buitenkant, maar vallen qua effect dan flink tegen.

Van mij hoeft dit allemaal niet, het is allemaal leuk en aardig als een cake/pijl e.d. er spectaculair uitziet, maar uiteindelijk draait het toch om het effect.

Houd t maar lekker basic allemaal, en bij de demo kunnen we de effecten bewonderen en daaruit onze keuze maken, niet door het kartonnen omhulsel

:bye:

Mee eens, ik erger me groen en geel aan bijvoorbeeld die NL pijlen, van die cola flessen op bezemstelen, en dan maar een paar gram effect sas. Of een 500 grams batterij van 120 cm lang, die ook nog eens meer dan 100 euro moet kosten. Dat is van dat "hij moet groter zijn dan die van de buren" vuurwerk, maar goed; er is blijkbaar vraag naar, prima natuurlijk, alleen ik sla effe over. :wink:

zeker de potten van lesli. die langwerpige stokbrooden. het is gewoon wat romeinsje kaars schoten en daar tussen 10 cm. en aan het eind wat chry crackling. kijk naar army airborn. dat potje is zo klein en er komt erg groote en langdurige chry crackling uit ;):bye:

Verplaatst naar algemeen,

Achhh het is altijd al een goede verkooptruc geweest. Ik weet nog dat ik de eerste 500 grammers in de etalage zag staan. Waren van Mercurius, wat een waaiers! Had er toen in een opwelling 2 gekocht voor 120 euro. Nooit meer doen, waren gewoon leuke getimde Romeinse Kaarsen rond de 150 schoten. Ja had achteraf ook niet meer kunnen verwachten.

Geef mij gewoon een product waarbij de tubes dicht op elkaar staan, de label bestaat uit normaal karton met daarop de naam, effect en wat er nog meer op moet staan om door de keuring te komen. Neem een groot voorbeeld aan Profi- Vuurwerk, top.

Wanneer lijden wij consumenten niet onder de commerciele oorlog? en wanneer kunnen wij van misleiding spreken?

Zelf kan ik concluderen dat een consumenten 500 grammer met een doos grote van 1 bij 1 meter niet veel kan voorstellen. Maar ik ben immers freak. De ''gewone'' consument vind bv een pijl met een kop van 20 cm bijzonder imposant en gaat er zowat vanuit dat er een 4 inch boeket uitklapt. terwijl er maar 40 gram inzit!

Je kunt er niet veel aan doen naar mijn mening behalve zelf up to date zijn van nieuwe producten en mischien een beetje logisch nadenken..... Net als seks verkoopt zullen in de meeste gevallen dit soort producten ook verkocht worden vanwege de looks en omschrijvingen....

wat me ook dit jaar is opgevallen. haast bij elke dealer bij de gemiddelde blokken is gewoon elk schot al 1 euro :S ik vind dat eigenlijk abnormaal. daarom ga ik dit jaar gewoon met een vriend alle kosten van potten delen. want je steekt het toch af en je ziet het toch beide ...

Het zit gewoon in het aard van het beestje. Hoe groter hoe beter, geldt dat ook niet met andere dingen zoals: auto's, vliegtuigen en juwelen. Logisch dat dan de fabrikant er ook op in speelt. Zou jij dat niet doen? Geld daar denken ze aan en niks anders. Gelukkig zijn er altijd fabrikanten die wel richten op kwaliteit/prijs klasse. Kijk naar Katan vuurwerk, Dynasty en zo zijn er nog wel een paar meer.

Zelf vind ik het natuurlijk wel dom van de mensen om als niet freak een groot blok te kopen. Als je een nieuwe tv koopt, kijk je toch ook eerst op internet over de reviews en gaat het dan pas in de winkel beoordelen. Dat mensen dan zo dom zijn om niet bij de demo van de betreffende winkel het product te beoordelen, kan ik niks aan doen.

Zelf zat ik vorig jaar in de showroom van mijn dealer en daar hoorde ik een jongen praten: 'Jah, die springwind is volgend jaar van mij, dan ga ik de hele buurt opschrikken' :bonk:
(Ik had de jongens nog wel de extreme salute aan geraden om nog een beetje kwalitatief vuurwerk af te steken)
Ja volgens mij vraag je er dan toch echt zelf om, om je geld uit te geven als er ook nog een tv naast staat die via een dvd alle producten nog eens laat zien.

Gelukkig weten wij wel beter en ga ik ook geen geld uitgeven aan een blok dat romeinse kaarsen spuwt.

Zeker mee eens; in Nederland zie je vaak te grote producten, die weinig goede effecten geven. Maar het kan ook anders! In Duitsland verkopen ze ook enorme vuurpijlen, en daar mag maar de helft van het kruit in zo'n pijl.
Je verwacht dus dat die pijlen nóg erger zijn dan de Nederlandse, maar dat is zeker niet waar:
+ YouTube Video
ERROR: If you can see this, then YouTube is down or you don't have Flash installed.

En kijk maar eens op de foto hoe groot die pijlen zijn.:wink:

ik vind niet dat je markt gericht bent. als je aan komt zetten met bijv het grooste flowerbed van nederland. want dan ga je op het uiterlijk af. en niet op de inhoud. dus doe mij maar de wat compactere cakes met groote uitwerking.

Ik snap best hoe de importeurs hier in Nederland denken. Zij moeten ook de concurrentie aan met de rest en daarom zo veel mogelijk verkopen in een paar dagen.

Als je geen labels hebt maar alleen de effecten dan snapt de "gewone" vuurwerkkoper er geen bal van, wie weet nou wat een "hummer", "willow" of "chrysanthemum" effect is?

De vuurwerkkopers die gewoon wat vuurwerk willen kopen kijken niet hoeveel gram er in zo'n pot zit maar kijken hoe groot het product zelf is. Niet iedereen weet dat er max. 500 gram in mag zitten.

Zeg nou zelf een pot met een mooi label koop je toch veel sneller dan een pot zonder mooi label met alleen wat tekst? Het gaat hier meestal over impulsaankopen en daar richten de importeurs zich dan ook op.

Door al je doelgroepen aan te spreken moet je een product hebben voor iedereen. Dat is dus de persoon die gewoon een klein potje van 5 euro wilt hebben met wat sterretjes maar ook de persoon die gewoon de grootste cake wilt hebben die maar in de winkel staat. Je ziet het elk jaar weer mensen die (volgens mij) zonder wat research gewoon een aantal grote potten kopen en zien wel wat er uit komt, waarom dan kleine potjes aan gaan bieden van 40 euro als die van 100 ook verkocht worden?

Ik zeg niet dat alle importeurs goed bezig zijn want sommige maken er gewoon misbruik van (Breeschoten). Maar gelukkig zijn er ook importeurs die in elke prijsklasse wat moois hebben (Wolff) en die dit naar mijn mening erg slim aanpakken door voor iedereen wat op de markt te zetten.

Back
Bovenaan