• BELANGRIJK!

Het in bezit hebben en afsteken van buitenlands vuurwerk is verboden in Nederland en is dus op eigen risico!

Vuurwerkcrew.nl heeft besloten om g��n zwaar knalvuurwerk (zoals de Cobra 6) op het forum te plaatsen.
    Buitenlands knalvuurwerk met een totale inhoud tot 2 gram bus- of flashkruit mag besproken worden.

Deze keuze hebben wij gemaakt op basis van meningen van leden, diverse partijen (winkeliers / importeurs / branche-verenigingen) en de maatschappij die zich steeds sterker afkeert tegen vuurwerk in het algemeen vanwege het misbruik van zwaar knalvuurwerk.
    Uiteindelijk levert het veel negativiteit op voor het imago van vuurwerk, de media staat er vol mee!

Is (zwaar) knalvuurwerk gevaarlijk? Nee, bij gebruik volgens de gebruiksaanwijzing niet.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor vernielingen? Nee, vernielingen worden veroorzaakt door idioot gebruik van het vuurwerk.
    Zorgt (zwaar) knalvuurwerk voor overlast? Volgens de maatschappij zeker en de media dikt dit daarom graag aan!

Stook verstandig en zorg dat je geen overlast veroorzaakt met het afsteken van vuurwerk, zo behouden we met elkaar die mooie vuurwerktraditie in Nederland!

[Klasek] Dum Bum nitraten

Status
Niet open voor verdere reacties.
allebij een vlam, alleen schijnt (niet bewezen) dat de 5-er verpakking betere kwaliteit is.

des al niet te min een goede knaller

allebij een vlam, alleen schijnt (niet bewezen) dat de 5-er verpakking betere kwaliteit is.

des al niet te min een goede knaller

Qua uiterlijk zien ze er iets beter uit, als ik op de foto's afga.
knal zal wel zelfde zijn, maar ik maar me meer zorgen om de preburner :D

Ik heb uit zeer betrouwbare bron vernomen dat je voor de gek word gehouden met de 5 gr Dum Bum nitraten,
er zit geen 5 gr in maar 2 gr plus een gr voor de vlam. Dus als iemand ze aanbied als 5 gr geloof het niet.Daarbij staat het ook achter op het doosje 10 gr 5x2= 10 gr

Er zijn er bij die zeggen hardste nitraat van Europa,:idea: geloof het niet zit 2 gr in.voor die gene die weten wat ik bedoel,maar ze doen niet onder voor elkaar want ze zijn er niet.

Wil niet zeggen dat het geen goed ding is voor het geld.

Nismo, dat is sinds vorig jaar in bij de dealers om te liegen over het aantal grammen. Is zo'n beetje bij alle ( oostblok ) knallers gebeurd. Iedereen neemt het weer van elkaar over en begeven moment is het een feit dat er 5 gram in een klein cilinder knallertje zit waar maximaal 3 gram flash in kan.

klopt wat Masterbsc zegt, alleen op de kartonnen staat nog 5 kg NEM, gedeeld door 1000 knallers is 5gr NEM.

dus velen denken 5gr.

wat velen dan weer niet weten is dat tegenwoordig ook het lont, vlam, knal bij elkaar word opgewogen.

des al niet te min, zijn goede en leuke knallers. overigens de hele Dum Bum lijn van Klasek zitten leuke producten in! (Y)

helaas heb ik dat nooit vergeleken. was er ook benieuwd naar.

heb in Polen een maand terug ruim getest met txp0100 en meerdere en kwamen met minimaal verschil uit de bus.

txp0100 nagenoeg evenhard.
crazy robots klein beetje harder maar soms ook even hard.
duidelijk harder dan txp859/fp3/p2000/bomb.

heb alles wel gefilmd maar helaas nog niet aan toe gekomen om het te uploaden..

je hebt die met 5 in een doosje en 20(4x5) in een pak.

de 20er verpakking vond ik verrassend genoeg ook de meeste druk hebben kwa knal, dan die van de 5er verpakking.

hoop dat je er iets mee kan.

Blijkbaar heb je ook 2 verschillende Dum Bum versies in de 20er verpakking, namelijk met rode crepe:

497_0.jpg

En met roze crepe:

pyrotechnika-petardy-dum-bum-20ks-original.jpg

Wie weet welke het hardst gaat van de 2 versies?

Blijkbaar heb je ook 2 verschillende Dum Bum versies in de 20er verpakking, namelijk met rode crepe:

497_0.jpg

En met roze crepe:

pyrotechnika-petardy-dum-bum-20ks-original.jpg

Wie weet welke het hardst gaat van de 2 versies?

geen verschil! heb allebij wel gezien en gestookt in polen, en soms zaten er ook wel roze en rode in een pakje gemixt, misschien hadden ze de roze tijdelijk wel eens op haha.

geen verschil! heb allebij wel gezien en gestookt in polen, en soms zaten er ook wel roze en rode in een pakje gemixt, misschien hadden ze de roze tijdelijk wel eens op haha.

Volgens mij allebei hetzelfde? Ik heb die met rode crêpe en die zijn 5 gram, 100 gram per pak. En die knallen echt zo lekker

Blijkbaar heb je ook de versie Dum Bum waar 40 gram NEC op de achterkant staat:

Kijk maar op 0:27.

Wie heeft deze versie gehad, en gaat hij duidelijk zachter dan de versie waar 100 gram NEC op de achterkant staat?

wil niet veel zeggen maar die met rode crepe of de roze zit geen verschil in... overal staat 40gr nec op. nog nooit anders gezien en heb deze nitraten al ruim 3, 4 jaar 20er en 5er(10gr nec) verpakking.

Nou nou, wat een gezeik. "die verpakt per 5 zijn 5gram en die verpakt per 20 zijn 2gram"
dit slaat nergens op het gaat als volgt : De Mini Dumbum = 2gram perstuk verpakt per 20 kost 2,50 de originele DumBum heeft 5gram en is verpakt per 5 of per 20, ze zijn opzich gewoon hetzelfde ik snap alleen niet waarom ze dan ook per 5verkopen maarja. Ik vind deze zelf super goed knallen en een knaller die makkelijk de fp3 inhaalt. En de mini dumbum haalt ook de o zo dure Blast uit Belgie voorbij. Zeker waard om te kopen..
PS : Als je ze per 20 of per 5 hebt gekocht en ze hebben maar 2 gram ben je
Bron : Extremerides1, Pyrofire.eu, bombashop en ik koop ze zelf elk jaar.
opgelicht of
hebben ze je de mini versie gegeven
Mvg.

Het enige verschil is productie jaar.... de met rode crepe is van 2013 of daarvoor en de 2014 is met roze crepe.
Ze knallen even hard.. alleen moet ik er wel bij zeggen dat de 2014 versie slechter is afgewerkt..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan