Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notitie: This feature may not be available in some browsers.
National Lampoon's Christmas Vacation is mijn klassieker, die ik ieder jaar moet zien.
Bekijk bijlage 73711
Dit is inderdaad een van de betere Kerstfilms, maar gek genoeg zenden ze deze bijna nooit uit. Heel sporadisch. Meestal zijn het de "B-" Kerstfilms die uitgezonden worden, op "Home Alone" en een paar andere films na dan.
"I'll be home for Christmas" en "I'll be home for X-Mas" zijn beide overigens ook goede films. Daarnaast zijn er enkele die niet perse Kerstfilms zijn, maar wel die sfeer uitademen en er ook wel best wat nadruk op ligt. Van een goede ben ik de naam vergeten; een vrouw die voor een bedrijf naar een Amerikaans dorpje moet verhuizen om daar controle over een fabriek over te nemen.
De beste Kerstfilms stammen uit de jaren 80/90; sinds de jaren 00' is er eigen bar weinig uitgekomen van het kaliber Home Alone, National Lampoo's, The Santa Claus, enz. (op The Grinch na dan). En de oude films, kijk ik door het feit dat het oude, welbekende films zijn, tegenwoordig nog maar met een half oog naar, of helemaal niet.
Een goede welke mij altijd bijgebleven is, is trouwens "Jingle All The Way" met Arnold Schwarzenegger.
National Lampoon’s, nog nooit gezien of over gelezen. Maar moet een goede zijn. Eens kijken waar deze op te zien is.
Dat je deze film nog niet hebt gezien, is eigenlijk hét 8ste Wereld Wonder.
Deze film stamt uit 1989 en is volgens velen een van de beste Kerstfilms ooit. O.a. Chevy Chase heeft er naam mee gemaakt. Een echte aanrader, zeker als je hem nog nooit hebt gezien!