Kennen jullie het volgende probleem?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hier is de drang ook echt te groot. En dan zijn er nog ruim 2 maanden te gaan... Volgend jaar wordt het het hele jaar niks kopen en dan met happy hour de winkels in de buurt langs 😝

En dan moeten er nog een aantal grote acties komen. Ben benieuwd hoe sterk iedereen is:p

Ik hoef er niet sterk voor te zijn.
Mijn verwachting is dat de acties allemaal bij winkels ver uit m'n omgeving zijn,dus dan kan ik me de "moeite"al besparen om er over na te denken of jeuk te krijgen :angel:

Heb geen budget, dus kan er ook niet overheen. Ik merk wel dat ik naarmate het jaar vordert ik kritischer word op wat ik koop. Als ik bijvoorbeeld al een dikke goud compound heb, koop ik er alleen een bij als ik het voor die prijs echt niet kan laten liggen.

Dat heb ik ook wel tegenwoordig.
Heb ik b.v. een goede crackling cake of compound,dan wil ik er geen 2e bij,tenzij er in het andere deel, van de twijfel cake/compound ,zoveel andere fraaie dingen zitten voor een goede prijs,dan wil ik dat nog wel is doen.

Dit jaar kan ik me bijzonder lastig inhouden. Mede doordat het nu (nog) mag in de gemeente waar ik woon, daarnaast de veelbesproken kooienkwestie. Dit draagt er allemaal aan mee om nog eens extra goed uit te pakken en de rug pas weer aan het werk te zetten als alle zware dozen met kooien de auto in en uit moeten. 🥴

Heb het probleem vaak gehad toen ik al vroeg in het jaar begon met kopen.
De laatste twee jaar heb ik het probleem nog steeds alleen is het nu dat ik juist niet begin met kopen omdat ik anders in één keer op of boven mijn budget zit en niet al mijn kruit in één keer geschoten wil hebben mocht er nog een mooie aanbieding komen.
Het resultaat is dat de lage prijzen verhoogd zijn tegen de tijd dat ik een knoop doorhak en vervolgens wanhopig afwacht om in te springen op de juiste actie(s).

(voorkeur voor zo min mogelijk verschillende winkels en km's, is mede een oorzaak)

Op dit moment in afwachting van de openingsactie van Broekhof//Magnum. De 30% van een aantal jaar geleden zal het wel niet meer worden maar dat mag de pret niet drukken. ((Beetje off-topic))

Nou jah dat laatste zeg je nou wel,maar t maakt mij nieuwsgierig.
Is inslaan in b.v. januari bij een (online) "freak" winkel,nog steeds beter voor je portemonnee(zelfs met langere reistijd erbij),dan in deze periode gaan inslaan bij dezelfde "freak" winkels ????
Ik ken het idee van inslaan in de 1ste maanden van het nieuwe jaar niet(ik weet dat t een soort van schijnt te bestaan),als t gaat om kortingen online,en kan dus ook niet zeggen of dat dat beter is voor de consument qua kortingen,dan nu gaan bestellen.
Wellicht wil iemand hier iets meer licht op laten schijnen ?

Nou jah dat laatste zeg je nou wel,maar t maakt mij nieuwsgierig.
Is inslaan in b.v. januari bij een (online) "freak" winkel,nog steeds beter voor je portemonnee(zelfs met langere reistijd erbij),dan in deze periode gaan inslaan bij dezelfde "freak" winkels ????
Ik ken het idee van inslaan in de 1ste maanden van het nieuwe jaar niet(ik weet dat t een soort van schijnt te bestaan),als t gaat om kortingen online,en kan dus ook niet zeggen of dat dat beter is voor de consument qua kortingen,dan nu gaan bestellen.
Wellicht wil iemand hier iets meer licht op laten schijnen ?

Begin van het jaar staan er vaak nog wat losse restpartijen op de sites. Gelimiteerd nog beschikbaar etc. Je hebt de zekerheid dat je het product (waarschijnlijk) wel gaat krijgen. Daarnaast heb je door die restpartijen ook wat betere prijzen, de winkelier wil het gelijk op de 28e of 29e om 08:00 de bunkers uit hebben om de nieuwe voorraden er weer in te knallen. Zo had Vuurwerk Bruchem goeie boxen staan voor hele scherpe prijzen om exact deze reden. Door het jaar heen stijgen de prijzen geleidelijk, maar vanaf oktober/november komen de voorverkoopprijzen vaak door. Die liggen hoger dan de freakprijzen.

Hier aardig de rug recht gehouden de laatste tijd, maar zojuist weer een klein knakje gehad en weer iets besteld.

Laatste tijd gaat goed idd! Ik moet zeggen dat de weekacties etc mij wat tegen vallen. Maar met de halloweendeals en de black friday deals op komst zal het wel weer behoorlijk mis gaan!

Echt wel last van fear of missing out, maar blijf toch rustig aan met de bestellingen. Ik weet dat als ik eenmaal ga bestellen je elke keer weer wat erbij doet. Voor het eerst sinds 5 jaar dat het me lukt me in te houden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back
Bovenaan