Gvd gast, je wilt niet weten wat voor baggerwerk ik heb gedaan om het mogelijk te kunnen maken om te gaan studeren.
Ik ben zelf opgegroeid tussen het meest kansarme volk dat er is en ik heb meer vrienden in de lagere milieu's dan bij de studiebollen. Ik woon er nog steeds tussen en ik kan met mensen uit alle sociale klassen opschieten. Alleen niet met echte randdebielen of mensen die zo intellectueel zijn dat ze niet in staat zijn om zo te met de normale burger te praten omdat ze blijven hangen in jargon.
Het valt mij op dat zodra jongens/meiden uit de arbeidersklasse of achterstandsgezinnen zich naar boven werken, dat de mensen die blijven hangen op hetzelfde niveau lopen te ******en over het feit dat een ander een stukje hoger op komt. En dat geldt niet alleen voor Nederlanders, maar dat zie je ook terug onder marokkanen, surinamers, turken et cetera. Weet je hoe ze dat noemen? Afgunst!
Wie zegt dat ik niet werk naast mijn studie? Vorig jaar werkte ik 7 dagen per week! Ik offer mijn vakanties op door slechtbetaald tyfuswerk te doen om hoger op te kunnen komen. Als anderen met hun reet op het strand liggen, dan sta ik iedere dag o 5:30 op om tegen een ***loon te gaan beunen. Als anderen dat niet kunnen hebben, dan vind ik dat spijtig voor ze.
Overigens benoem je dat je tot de werkende beroepsbevolking behoort. Weet je wat mijn werk is? Mensen zo oplappen dat ze weer aan de arbeid kunnen! Wie weet zorg ik er wel voor dat laagopgeleide jongens die af dreigen te glijden naar de criminaliteit de mogelijkheid krijgen om een opleiding elektrotechniek te gaan doen om zo hun leven weer glans geven.
Overigens heb ik zelf een oom die lts elektro heeft gedaan. Die man werkt zich rot om zijn gezin te onderhouden. Hij is onlangs weduwnaar geworden en moet nu ook voor drie minderjarige kinderen zorgen en een huishouden draaiende te houden. Als ik iemand waardeer binnen mijn familie, dan is deze man het wel!
Het feit dat ik tussen de twee uitersten ben opgegroeid, heeft er voor gezorgd dat ik met zowel laagbegaafden, laagopgeleiden, middelbaar opgeleiden en hoger opgeleiden kan communiceren. Vroeger vond ik het een probleem, nu beschouw ik het als een luxe. En weet je wat, ik geniet er gewoon van.
Dit maakt deelname aan een forum voor mij zo mooi. Lekker discussieren. Over vuurwerk, maar ook over randzaken. Dankjewel voor je post, je hebt mij weer iets gegeven om mij bezig mee te houden.