Kat bekogeld met vuurwerk

No problem Jupiler discussiëren is waar een forum voor is bedoelt en een plek waar je je mening mag verkondigen.Afgunst heb ik zeker niet want ik gun iedereen het allerbeste toe dus ook jouw,ik heb alleen gereageerd op datgene wat je op dat moment gezegd hebt en wat ik ervan vind.In ieder geval fijne feestdagen.Owja je kan me overigens gewoon bij me voornaam noemen Patrick dus vind ik wat prettiger klinken dan ''gast''

Allereerst mijn excuses dat ik je gast heb genoemd. Ik zal erop letten dat als ik een fel stuk schrijf ik op (forumnick)names ga letten. Dat vind ik inderdaad ook netter.

Het gaat mij er uiteindelijk om dat er verschillende manieren zijn om te communiceren. Ik beheers in dat opzicht in verschillende communicatiestijlen.

Ik kan mij voorstellen dat sommige leden zich er aan kunnen storen dat er wat "deftiger" taalgebruik gehanteerd wordt door mij. Als ik dit doe, dan doe ik dit met een reden.

Er heerst een stigma dat mensen die vuurwerk afsteken vooral paupers zijn. Dit stigma tref ik onder medestudenten heel erg aan. En juist dat zijn de mensen die verbaal gehakt kunnen maken van de soms ongenuanceerde of botte posts. Even iets ander taalgebruik inzetten levert op dat niet iedere vuurwerkliefhebber wordt afgeschilderd als een tokkie die vuurwerk naar kinderen gooit.

Op het moment dat ik bewust gebruik maak van charcheren op basis van stereotypen, dan heeft dat een reden. Eveneens wanneer ik gebruik maak van absurdisme binnen mijn berichten. En dat geldt dus ook voor het wat deftiger werk.

Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Eerder dit jaar waren er flink wat spanningen tussen leden en crewleden. Toen heb ik bewust voor een bepaalde communicatiestijl gekozen waar iedereen baat bij had. Dit is door de leden en crewleden goed opgepikt, met als gevolg dat de sfeer verbeterd is.

Om toch terug te komen op het onderwerp. Degenen die vuurwerk naar dieren gooien vind ik gewoon lijers. Simpel as that.

Allereerst mijn excuses dat ik je gast heb genoemd. Ik zal erop letten dat als ik een fel stuk schrijf ik op (forumnick)names ga letten. Dat vind ik inderdaad ook netter.

Het gaat mij er uiteindelijk om dat er verschillende manieren zijn om te communiceren. Ik beheers in dat opzicht in verschillende communicatiestijlen.

Ik kan mij voorstellen dat sommige leden zich er aan kunnen storen dat er wat "deftiger" taalgebruik gehanteerd wordt door mij. Als ik dit doe, dan doe ik dit met een reden.

Er heerst een stigma dat mensen die vuurwerk afsteken vooral paupers zijn. Dit stigma tref ik onder medestudenten heel erg aan. En juist dat zijn de mensen die verbaal gehakt kunnen maken van de soms ongenuanceerde of botte posts. Even iets ander taalgebruik inzetten levert op dat niet iedere vuurwerkliefhebber wordt afgeschilderd als een tokkie die vuurwerk naar kinderen gooit.

Op het moment dat ik bewust gebruik maak van charcheren op basis van stereotypen, dan heeft dat een reden. Eveneens wanneer ik gebruik maak van absurdisme binnen mijn berichten. En dat geldt dus ook voor het wat deftiger werk.

Ik zal je een concreet voorbeeld geven. Eerder dit jaar waren er flink wat spanningen tussen leden en crewleden. Toen heb ik bewust voor een bepaalde communicatiestijl gekozen waar iedereen baat bij had. Dit is door de leden en crewleden goed opgepikt, met als gevolg dat de sfeer verbeterd is.

Om toch terug te komen op het onderwerp. Degenen die vuurwerk naar dieren gooien vind ik gewoon lijers. Simpel as that.
Excuses zijn niet nodig in deze en wat betreft je laatste zin ben ik het helemaal met je eens dat het de grootste idioten zijn die er bestaan.laten we maar weer ontopic gaan en hopen dat mensen die vuurwerk naar dieren gooien gepakt worden en zo zwaar als mogelijk is worden gestraft.

In praktijk blijkt opleidingsniveau en EQ wel degelijk van belang te zijn bij dergelijke incidenten.
Dit zijn dan ook geen voordelen, dit is geconstateerd na vele onderzoeken.

Uiteraard heb je mensen die op de mavo hebben gezeten die normaal kunnen doen, net zo goed dat er mensen zijn die het vwo hebben gedaan en lijp kunnen doen.

Mijn doel was in dit geval om het stigma dat besloten ligt in het nieuwsbericht zelf te accentueren. Het benoemen van opleidingsniveau van de school is in feite irrelevant, omdat ieder mens met willekeurig IQ dit zou kunnen doen.

Blijkbaar valt het subtiele stigma uit het artikel wel op als ik het stigma mavo-laagopgeleid-wangedrag uitschrijf in een post.

Je hebt ook nog zoiets als groepsdruk misschien is iemand wel onderdrukt. Als het vrijwillig is ,wil dit nog niet zeggen dat dit gedrag gelijk met lager opgeleide mensen te maken heeft.
Hier werd bij de havo school ook een prullenbak opgeblazen met een giga vlinder , of waren dat mensen van de vmbo die daar even langs waren gekomen :bonk::bye:

Mavo. Zonder denigrerend te willen zijn, toch niet bepaald de meest snuggere kids en een groep jongeren waarbij status (stoer) van belang is. Vaak verbaal beperkt ook, dus een intellectueel gesprek zal niet aan de orde zijn. In gewone mensentaal uitgedrukt: even een paar corrigerende beuken verkopen.

En ja, ik laat mijn pedagogisch verantwoorde rol nu heel eventjes vallen ja. Geen zin in, te druk met studeren.

nou dankje, dat mijn basisopleiding gebaseerd op beperkt niveau! voor zover mijn kennis reikt zitten de sociaal beperkte en geeestezieken juist op hoog niveau! zeg niet dat het niet zo is, want de meeste kernautisten zijn belachelijk goed in de exacte vakken,waardoor scholing qua niveau erg hoog is. maar omdat de papa's en mama's van die hoogopgeleide pikkies nooit thuis zijn en onder constante druk leven gaan ze rare dingen uitvreten.

ik denk dat jij jou pedagogische bullshit maar beter helemaal kan laten varen want de beste combinatie van praktijk en theorie komt nog altijd van de mavo af!

ook niet om denigrerend over te willen komen, maar wel lichtelijk geirriteerd door een quats verhaal.

Zeer triest dat ze een weerloos diertje iets aandoen. Deze mensen zouden ze eens anders moeten straffen.

De mensen die over de mavo klagen; jullie reacties zijn gewoon dom te noemen. Wie zegt dat het in dit geval over mavo leerlingen gaat. Daarbij wil niet zeggen dat iedereen zo is.

nou dankje, dat mijn basisopleiding gebaseerd op beperkt niveau! voor zover mijn kennis reikt zitten de sociaal beperkte en geeestezieken juist op hoog niveau! zeg niet dat het niet zo is, want de meeste kernautisten zijn belachelijk goed in de exacte vakken,waardoor scholing qua niveau erg hoog is. maar omdat de papa's en mama's van die hoogopgeleide pikkies nooit thuis zijn en onder constante druk leven gaan ze rare dingen uitvreten.

ik denk dat jij jou pedagogische bullshit maar beter helemaal kan laten varen want de beste combinatie van praktijk en theorie komt nog altijd van de mavo af!

ook niet om denigrerend over te willen komen, maar wel lichtelijk geirriteerd door een quats verhaal.

En waar baseer jij op dat de beste combinatie van praktijk en theorie van de mavo af komt dan? Kan je dat ergens mee onderbouwen?

Op welke vakgebied duid je nu?
Een timmerman, een agent, een banketbakker of een slager?

Ik ken jongens die slager zijn en die een universitaire studie makkelijk aan zouden kunnen. Maar dat niet willen, omdat ze levenskunst ander bezien. Dat zijn verdomd slimme gasten, maar die willen gewoon iets anders. Ik ken jongens die met een VWO diploma in de tuinbouw werken, omdat ze lekker bezig willen zijn.

Ook zijn er mensen op het HBO die denken dat alle professionaliteit uit boeken komt en op basis daarvan denken te weten hoe de wereld in elkaar zit. Maar er totaal niet bij stilstaan dat sommige dingen niet uit boeken te leren valt.

Net zo goed als dat ik universatair opgeleiden ken die hun kennis misbruiken om hun eigen voordeeltjes te behalen, zoals iemand van Groen Links die jouw prachtige hobby om zeep wilt helpen door te stellen dat blowen een stuk verantwoorder is.
Waarbij inderdaad met onderzoek bewezen is dat universitair opgeleiden een lager EQ kunnen hebben, omdat hun hele handelen overwegend gebaseerd is op rationeel denken en daarbij hun gevoelsleven matig ontwikkeld kan zijn.

En nee, dat hoeven niet meteen mensen met een autistische stoornis te zijn. Overigens leuk dat je dat aanhaalt in je post. Van de mensen met een pervasieve stoornis heeft 75% een laag opleidingsniveau of is zelfs ongeschoold. Op het moment dat je hoogopgeleiden in verband brengt met een zwak gevoelsleven, dan moet je eerder gaan denken in de richting van een narcistische persoonlijkheidsstoornis.

Het lijkt er nu zeer op dat er mensen binnen dit topic zijn, die zelf enigszins in hokjes lijken te denken en hierdoor moeite hebben om niet in absolute tegenstellingen te denken (hoog- vs laagopgeleid), het punt volledig missen dat ik maak. Sterker nog, mijn construct wordt volledig uit zijn verband door deze leden.

Ik leg binnen deze context van het topic bewust de nadruk op het feit dat in de tekst van de beginpost nadrukkelijk wordt benoemd dat het om MAVO-leerlingen gaat. Het is de tekst van de bron impliciet het verband legt tussen de MAVO en wangedrag. Dat is dus wat ik bedoel met tussen de regels doorlezen.

Niet ik ben degene die bewust gebruik maak van stigmatisering door opleidingsniveau en delict te koppelen, maar de bron in de beginpost doet dat. Immers, wat voor nut het het om anders te benoemen dat het om MAVO scholieren gaat? Het blijft diep en diep triest dat je vuurwerk naar een kat gooit en in dat kader bezien heeft het noemen van welk opleidingsniveau dan ook geen enkele andere functie dan stigmatiseren.

Het enige dat ik doe, is benoemen wat ik in deze tekst van het ferhaal zie gebeuren. En dat is dus dat de media wederom stigmaticerend bezig is om vuurwerkliefhebbers neer te zetten als laag/middelbaar opgeleid klootjesvolk.

:bye:

Zeer triest dat ze een weerloos diertje iets aandoen. Deze mensen zouden ze eens anders moeten straffen.

De mensen die over de mavo klagen; jullie reacties zijn gewoon dom te noemen. Wie zegt dat het in dit geval over mavo leerlingen gaat. Daarbij wil niet zeggen dat iedereen zo is.

AMSTERDAM - Leerlingen van de St. Vitusmavo in Naarden gooien in de pauzes vuurwerk naar een buurtkat.De eigenaar van het dier had zich beklaagd bij de schooldirectie. "Als we de dader vinden, zijn we nog niet klaar met die personen", zegt directeur De Gast in de Gooi en Eemlander

Dom om het over opleidingsniveau te hebben? Misschien vind ik het wel dom dat je de mensen die de discussie op gang houden dom noemt door te vragen waar vermeld wordt dat het om MAVO leerlingen gaat als in de eerste regel van de beginpost al vermeld wordt dat het om MAVO leerlingen gaat.

:p

En terecht. opzouten met die rotbeesten die de hele nach op de straat lopen te vechten te janken en te mauwen, ben er vanacht tig keer wakker van geworden *** beesten zijn het. laten mensen hun kat gewoon binnen houden

Dom om het over opleidingsniveau te hebben? Misschien vind ik het wel dom dat je de mensen die de discussie op gang houden dom noemt door te vragen waar vermeld wordt dat het om MAVO leerlingen gaat als in de eerste regel van de beginpost al vermeld wordt dat het om MAVO leerlingen gaat.

:p

Ja. Want ik ken ook genoeg mensen die de mavo gedaan hebben, maar wel gewoon normaal met anderen kunnen omgaan.

@Steef-Kaboom misschien denken andere mensen/dieren wel zo over jou. Het is inderdaad irritant, maar om dan meteen zo'n opmerking te maken..Zo hebben we ook vogels en honden waar veel mensen een hekel aan hebben, en zo kan je dan natuurlijk doorgaan.

Ja. Want ik ken ook genoeg mensen die de mavo gedaan hebben, maar wel gewoon normaal met anderen kunnen omgaan.

@Steef-Kaboom misschien denken andere mensen/dieren wel zo over jou. Het is inderdaad irritant, maar om dan meteen zo'n opmerking te maken..Zo hebben we ook vogels en honden waar veel mensen een hekel aan hebben, en zo kan je dan natuurlijk doorgaan.

Daar gaat het nou juist om. Het doet niet ter zake wat het opleidingsniveau in deze kwestie is. De bron noemt opleidingsniveau onterecht. Het had volstaan met de zin: leerlingen gooien vuurwerk naar kat.

Pas nadat ik er op in ben gegaan, viel het de leden op.

Je bevestigt hiermee mijn eerdere posts!
Dankuwel!
:D

En volgens mij is steef gewoon sarcastisch bezig. :p

Daar gaat het nou juist om. Het doet niet ter zake wat het opleidingsniveau in deze kwestie is. De bron noemt opleidingsniveau onterecht. Het had volstaan met de zin: leerlingen gooien vuurwerk naar kat.

Dankuwel!

Oh, ik dacht dat je alle mavo leerlingen over een kant haalde. Dan heb ik het verkeerd begrepen!

Dankuwel!

Altijd dat weet je toch bij mij :p

zo, ik kom me ook weer even bemoeien hier :)
ik basseer mijn verhaaltje over de feiten hier in brabant, waar zo ongeveer het grootste cijfer aan mensen met stoornissen rondzwerft. mede dankzij bedrijven als ASML.

Van elke 10 kinderen met een autistische stoornis hebben slechts 3 een normaal IQ, 3 anderen hebben geringe of matige beperkingen en de overige 4 zijn ernstig beperkt in het intellectueel functioneren.

die overige vier zitten dan ook niet op een mavo school, maar speciaal onderwijs of een instelling.

dus wij praten ook over een even grote doelgroep mensen met autisme.

in het nieuws noemen ze de school st vitusmavo omdat die complete afdeling zo heet. in dat geval kan de schrijver weinig blaam getroffen worden, die verteld gewoon over welke school het gaat.

zo, ik kom me ook weer even bemoeien hier :)
ik basseer mijn verhaaltje over de feiten hier in brabant, waar zo ongeveer het grootste cijfer aan mensen met stoornissen rondzwerft. mede dankzij bedrijven als ASML.

Van elke 10 kinderen met een autistische stoornis hebben slechts 3 een normaal IQ, 3 anderen hebben geringe of matige beperkingen en de overige 4 zijn ernstig beperkt in het intellectueel functioneren.

die overige vier zitten dan ook niet op een mavo school, maar speciaal onderwijs of een instelling.

dus wij praten ook over een even grote doelgroep mensen met autisme.

in het nieuws noemen ze de school st vitusmavo omdat die complete afdeling zo heet. in dat geval kan de schrijver weinig blaam getroffen worden, die verteld gewoon over welke school het gaat.

Bedankt voor de inbreng.

Maar denk je niet dat het zou volstaan met alleen het vermelden dat het om leerlingen van een school gaat? Normaal gesproken is dat te weinig speficiek, maar ik vraag mij af waarom de schrijver er voor kiest nu wel te specificeren door de naam van de school te noemen.

Met welk doel zou de schrijver van het artikel gekozen hebben om de naam van de school specifiek te vermelden?

Als hij er uberhaupt niet bewust voor gekozen heeft de schoolnaam te noemen, dan mag de schrijver in kwestie eens kritisch naar zichzelf kijken wat hij op schrijft en wat het effect kan zijn van het stuk.

Ik moet zoiets helemaal niet zien dat ze dat doen, want dan kan diegene 2 weken niet meer zitten.
Vuurwerk op dieren gooien, hoe laag moet je IQ dan wel niet zijn!
Bovendien is dit weer een argument voor die gast die een verbod wil.

ik weet niet, en mag denk ik ook wel zeggen wij weten niet, welke bedoeling de schrijver had met het vernoemen van de naam. voor zover ik snel kon zien is het een aparte school, welke wel onderdeel is van het St. Vituscollege.

om een voorbeeld te noemen, als er had gestaan dat het om het Anton Schellens college was gegaan, ging niemand er vanuit gaan dat het hier speciaal onderwijs gaat. je moet het kennen, of opzoeken om die doelgroep stigmatiserend aan te wijzen.
het had ook kunnen gaan om het hageveld college. je had dan moeten weten dat het om een atheneum school gaat. in het laatste geval, als de schrijver echt negatieve bedoelingen had, had hij er bij vermeld dat deze school door elsevier uitgeroepen was tot een van de beste scholen van nederland 2010.

het St. vitus heeft gewoon de ***naam dat ze er mavo in vernoemd hebben waardoor wij nou deze discussies krijgen, en ik denk dat de schrijver er geen bedoelingen achter plaatst.

erg sneu..
moet er ook nie achter komen dat ze zoiets bij mijn kat doen want dan ga ik het zelfde bij dat soort ventjes doen... maar dan niet met rotjes

dit hadden ze vorig jaar ook hier een in de buurt gedaan.. was nog in het nieuws, ze hadden iets bij de kat in kont gedrukt en het leek op een vuurpijl...

Back
Bovenaan