Kamermeerderheid wil vuurwerkverbod uitbreiden

Alles de schuld van links toch zoals iedereen hier altijd roept?? Rechts of links het maakt geen zak uit dus. Waardeloos dit.

Kunnen we niet gek vinden, toch? Ja, het is zeker betutteling en ja, het zijn niet de single shots en onze 'zware vuurpijlen' die de meeste schade aanrichtingen. Maar iedereen weet hoe de meeste (waaronder ik in een ver verleden) een single shot afschieten. Dan is dit een logisch 'slachtoffer' en gevolg. Ben alleen bang dat het niet bij alleen dit verbieden blijft...

Kunnen we niet gek vinden, toch? Ja, het is zeker betutteling en ja, het zijn niet de single shots en onze 'zware vuurpijlen' die de meeste schade aanrichtingen. Maar iedereen weet hoe de meeste (waaronder ik in een ver verleden) een single shot afschieten. Dan is dit een logisch 'slachtoffer' en gevolg. Ben alleen bang dat het niet bij alleen dit verbieden blijft...

Ik ben het met je eens dat deze maatregel nog enigszins onderbouwd is. Dat konden we niet zeggen van het F3-verhaal en het OVV-pleidooi voor verbod op ‘zwaar knalvuurwerk’. Vorig jaar stond ik op mijn gemak een cakebox aan te steken en naast me was een jongen single shots aan het afsteken die hij netjes op de grond zette, maar met de aanwezige wind een aantal keer bijna omviel in mijn richting. Dan heb ik het nog niet over het bewust dwars door de straat schieten van die dingen.

Wat je zou willen, is dat dit voor eens en altijd de laatste stap is en er verder niet getornd wordt. De realiteit is dat er over 1,5 jaar weer verkiezingen zijn en de kraan verder dichtgedraaid zal worden. Van 40 gram naar 20 gram per pijl, straks wellicht terug naar 200 gram per cake. Compounds maximaal 1kg. En 4 jaar later maakt kabinet Klaver-1 er helemaal een einde aan.

Hopelijk heb ik het bij het verkeerde eind..

Als dit zo door gaat ben ik echt weg.
Verbieden, verbieden en nog eens verbieden. Dan maar aan de nitraten, als de singleshots er uit gaan.

Tja... door het misbruik wordt het nu misschien verboden, ik kijk er niet van op als ik zie hoe er hier in de buurt met single shots wordt om gegaan.
Gaan er meer over de grond, in putten, plastic onder kant op de bovenkant, dan normaal de lucht in.
We gaan het allemaal zien.
Aan de ene kant is het weer een deel betutteling, aan de andere kant blijkt dat de jeugd er niet mee om kan gaan.

Ondanks dat het nog niet definitief is, is het voor mij het signaal dat het einde van het legaal stoken steeds dichterbij komt. De tijd van leven en laten leven is definitief voorbij. Werkelijk alle tradities moeten kapot en wie het hardste schreeuwt krijgt het gelijk.

De anticlub zit net als de klimaatdrammers zo ontzettend vastgeroest in het eigen gelijk dat ze niet meer voor rede vatbaar zijn. Ze beheersen het debat door zo hard mogelijk te schreeuwen. De grote massa is niet meer te overtuigen met feiten, maar laat zich maar al te makkelijk meeslepen door de vele leugens die verspreid worden.:frusty:

Wat ik ergste van alles vind is dat de mensen die ons zouden moeten vertegenwoordigen in de tweede kamer beslissingen nemen over zaken waar ze totaal geen verstand van hebben. Ook zij laten zich maar al te makkelijk laten leiden door leugens ipv door feiten. De media genieten ervan en gooien er nog een schepje bovenop door foutief te berichten, mensen verkeerd te informeren en daardoor de discussie alleen verder aan te wakkeren.:angry:

Vroeger kreeg ik als kind een mep als ik bleef doordrammen, tegenwoordig krijg je een breed podium in de media.

Voor mijn gevoel is er geen houden meer aan :no:

Tja... door het misbruik wordt het nu misschien verboden, ik kijk er niet van op als ik zie hoe er hier in de buurt met single shots wordt om gegaan.
Gaan er meer over de grond, in putten, plastic onder kant op de bovenkant, dan normaal de lucht in.
We gaan het allemaal zien.
Aan de ene kant is het weer een deel betutteling, aan de andere kant blijkt dat de jeugd er niet mee om kan gaan.
Dit dus. Vorig jaar werd er een sick6 shock vlakbij mij op de grond gegooid. Ging nog maar net goed..... Besef dat het straks einde vuurwerk is leeft helaas niet zo bij die prutsers

Presies dit ja echt ongeloofelijk hoe ...pff weet niet eens wat ik nog moet zeggen gooi aub een bom op europa verlijd ons van deze ellende.
Ondanks dat het nog niet definitief is, is het voor mij het signaal dat het einde van het legaal stoken steeds dichterbij komt. De tijd van leven en laten leven is definitief voorbij. Werkelijk alle tradities moeten kapot en wie het hardste schreeuwt krijgt het gelijk.

De anticlub zit net als de klimaatdrammers zo ontzettend vastgeroest in het eigen gelijk dat ze niet meer voor rede vatbaar zijn. Ze beheersen het debat door zo hard mogelijk te schreeuwen. De grote massa is niet meer te overtuigen met feiten, maar laat zich maar al te makkelijk meeslepen door de vele leugens die verspreid worden.:frusty:

Wat ik ergste van alles vind is dat de mensen die ons zouden moeten vertegenwoordigen in de tweede kamer beslissingen nemen over zaken waar ze totaal geen verstand van hebben. Ook zij laten zich maar al te makkelijk laten leiden door leugens ipv door feiten. De media genieten ervan en gooien er nog een schepje bovenop door foutief te berichten, mensen verkeerd te informeren en daardoor de discussie alleen verder aan te wakkeren.:angry:

Vroeger kreeg ik als kind een mep als ik bleef doordrammen, tegenwoordig krijg je een breed podium in de media.

Je bent nog 1 van de weinige hier die ziet hoe het werkelijk zit. De rest lijkt ook beetje bij beetje verblind te worden door het anti kliekje die koste wat het kost gelijk moet krijgen. Dat vind ik nog misschien het ergste, om zelfs de liefhebbers te zien aftakelen en langzaam aan de gestoorde linkse zeur onzin te geloven.

Niet alleen dit onderwerp, maar andere gestoorde hetze zoals het klimaat en de impact die de maatregelen heeft op ons dagelijks leven gaat echt de spuigaten uitlopen. En niet doorhebben dat je dalijk 2 grote kampen gaat krijgen van Links en Rechts.

vuile vuile kl... en hierom stem ik dus al sinds ik 18 ben niet. (bijna 3 jaar dus) heb totaal geen vertrouwen in den haag

ze laten je misleiden met we koesteren onze vuurwerk traditie en dan wanneer ze je hoop hebben geven... hup in de ban.

het trieste van allemaal is dat de vuurwerkbranche echt niks laat horen.

de f3 wordt dus sowieso verbannen en waarschijnlijk de pijlen met single shots ook..... lekker dan

ik hoop maar dat de 1e kamer tegen stemt van de 2e kamer voorstel. (denk t niet, zijn allemaal ..likkers)

Even vooruitdenken:

Illegaal vuurwerk zal hierdoor toenemen gok ik zo. Net zoals toen de knallers werden beperkt tot 150db.

Het is tijd voor vuurwerkverkopers om hun restpartijen vuurpijlen en singleshots aan de freaks voor dumpprijzen te verkopen.

Ik ga een resort beginnen in een land met soepele vuurwerkregels. 'Voor al uw vuurwerkvakanties'.

Volgend jaar wordt het forum hernoemd naar Siercakecrew.:D

Back
Bovenaan