Kamer behandelt vuurwerkverbod niet

zenerdiode

VWC lid
14-04-2009 19:43

ROTTERDAM (ANP) – De Tweede Kamer zal het eerste digitale burgerinitiatief, over een verbod op consumentenvuurwerk niet behandelen. Dat heeft voorzitter Remkes van de commissie burgerinitiatieven dinsdag laten weten aan de initiatiefnemers Arno Bonte en David Rietveld. Dat heeft Bonte dinsdag gezegd.

Sinds 1 januari is het mogelijk dat mensen een digitaal voorstel onderschrijven. Voor zo’n initiatief zijn 40.000 handtekeningen nodig. De Groenlinks–raadsleden Bonte (Rotterdam) en Rietveld (Den Haag) overhandigden Remkes in februari ruim 60.000 handtekeningen. Beiden willen dat uitsluitend professionals vuurwerk mogen afsteken om zo de vuurwerkoverlast tijdens oud en nieuw te voorkomen.

Remkes schrijft volgens Bonte dat hij vindt dat besluitvorming door de Kamer ’indirect’ heeft plaatsgevonden. „Remkes baseert zijn stelling op een commissievergadering op 29 januari 2008 waarin minister Ter Horst liet weten consumentenvuurwerk niet te willen verbieden. Hij vindt dat op die manier de Kamer impliciet met dit standpunt heeft ingestemd omdat geen moties zijn ingediend waaruit het tegendeel zou kunnen blijken", aldus Bonte.

( bron: http://www.refdag.nl )

Beste importeurs,Ik en ik mag denk ik wel spreken voor vele anderen zouden het erg op prijs stellen om dit te vieren met de leuk stukje vuurwerk met de namen

Knallende Rietveld en Gillende Bonte:p:D:p

Dit zou onze feestvreugde zeker verhogen met oud&nieuw

Okee, bonte en rietveld, BYE! BYE!
Gelukkig zijn ze in Den Haag nog goed genoeg om niet met jullie domme en achterlijke voorstellen eens te zijn.
Hopelijk zien die 2 nu in (maar dat betwijfel ik, als je zo dom bent) dat hun actie gewoon zinloos is geweest en nu eens voor altijd stoppen met deze onzin!

Beter, doe bijv. wat aan de bio-industrie, waar de dieren soms onder erbarmelijke omstandigheden worden gehouden. Dat is aardig wat nuttiger!

jeeeeeeeeeeeeehj
eindelijk zekerheid!
geen verbod en 4ever vuurwerk!
hier trek ik me pilsje open om het te vieren en heb nog een rotje die zo juist in de straat heeft geklonken:D
en wacht met smacht op de gillende bonte of de bontebom!
knallende rietvelt of de rietveld pijl!
dus inporteurs sla je slag!

Knallende Rietveld en Gillende Bonte..............? hahahahahaha

misschien namen voor de marijn collectie?!

maar eff serieus: heerlijk nieuws dit!

gewoon stoken dus!

FEESTJUHH!!:D

:handsup::applause::applause::holland::holland:

Laatst bewerkt:
Volgens mij ga ik zo eens een feestje vieren:p, toch weer mooi nieuws.
Alhoewel ze het volgend jaar weer net zo hard zullen proberen:p.

Eind uitslag Rietveld\bonte vs vuurwerkliefhebbers: 0-1!

muhahhahaha doei, doei , doei! U bent de zwakste schakel tot ziens! ga maar weer lekker terug geitenwollen sokken breien!

Goed nieuws.
De tweede kansloze jongeren uit Rotterdam kunnen weer naar huis.
Alleen gaan ze weer op iets nieuws broeden om een vuurwerk verbod af te dwingen.
Addergeboed.

Zullen we een vuurwerkshow voor ze organiseren?

Jaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Zo zie je maar je bent een rund als je ons hollanders geen vuurwerk gunt!
Gefeliciteerd alle liefhebbers van nederland!
Deze overwinning op deze pennenlikkende geitenwollensokken breiende en niet echt bijster intilligente laag ingeschaalde 2e rangs politicus drollen is voor ons!

Dat moet gevierd worden!

Allemaal geld lappen voor een showtje bij bonte en rietveld in de buurt? :D

jiehaw

elgielo

toch weer mooi nieuws.
Alhoewel ze het volgend jaar weer net zo hard zullen proberen:p.

Inderdaad...
Gelukkig zijn we voor nu even verlost van het gezeik,
maar die rakkers komen er over 1 à 2 jaar gewoon opnieuw mee ben ik bang.

Laten we dus hopen dat oud & nieuw weer gewoon een 'gezellig' feestje wordt dit jaar, zonder gesloop, geklier, en ongelukken. Daar kunnen we met z'n allen een steentje aan bijdragen vind ik :biertje:

Helemaal met je eens.
Wat een zielepiet ben je als je zo reageert op je acties...

Het pakt niet uit zoals hij hoopte, terwijl het netjes behandeld is zoals zou moeten.
Is snap zijn gezeur dan ook niet.
Dat heb ik uiteraard ook even geplaatst onder zijn column :)

De arme man,:D

Laten we hem een hart onder de riem steken en hem condoleren op zijn site :D
Hij heeft zo zijn best gedaan om binnen zijn bekrompen eigen wereldje een carriereboost te creeeren maar helaas!
Ben benieuwd waar hij nu weer mee komt!

Aan zijn eigen reactie kun je wel vaststellen wat voor figuur het is!
Laten we net zoals de groote politieke partijen weinig van zijn lauwe mondpoepjes aantrekken en lekker doorgaan met stoken.

David ik zal een wenspijl voor je afsteken met oudjaar en wensen dat mensen zoals jij van de aardbodem verdwijnen en er levensgenieters voor in de plaats komen!

:bonk:

Zo eindelijk kunnen die linkse rakkers eens gaan doen waarvoor ze gekozen zijn, namelijk zich bezighouden met echt belangrijke zaken. Er staat een hoop werk op ze te wachten. Gelukkig is een eind gekomen aan de "zelf-promotie" van deze lieden.

Wat wel heel belangrijk is dat we nu niet met de handen over elkaar gaan zitten wachten tot de volgende aanval op onze traditie. Het staat nu 1-0 voor ons en die stand moeten we vasthouden. Dus er is nog genoeg werk voor importeurs, 'vuurwerksite's en freaks om er voor te zorgen de vuurwerktraditie zo positief mogelijk naar buiten te dragen!!!!!!!!!!:):):):):):)

Back
Bovenaan