Kabinet ziet niets in vuurwerkverbod

RickB

VWC lid
Het kabinet ziet niets in een vuurwerkverbod. Dat schrijft minister van Veiligheid en Justitie Ivo Opstelten (VVD) zaterdag aan de Tweede Kamer. Uit onderzoek blijkt dat nog steeds een merendeel van de Nederlanders geen voorstander is van een vuurwerkverbod, en de traditie wil behouden. “Het kabinet deelt deze mening”, aldus Opstelten.

Onderzoek te mager
In februari bleek uit een onderzoek dat het merendeel van de lokale politici voor een vuurwerkverbod is. Opstelten vindt dat onderzoek te mager. Voor het onderzoek van DirectResearch zijn 2000 lokale politici aangeschreven. Daarvan hebben er 420 gereageerd. Van deze respondenten bleek een meerderheid, bestaande uit voornamelijk raadsleden, voorstander van een verbod op het afsteken van consumenten vuurwerk tijdens de jaarwisseling. Opstelten weet niet of deze uitkomst ‘representatief is voor het totaal aantal van circa 10.000 raadsleden in Nederland’.

In Tweede Kamer ook geen steun
Uit onderzoek bleek vorig jaar ook al dat er in Nederland geen draagvlak is voor een vuurwerkverbod. Ook het toenmalige kabinet zei een verbod niet te zien zitten. In de Tweede Kamer is alleen de Partij voor de Dieren voor een verbod. Ook maken de lokale GroenLinks-leden Arno Bonte en David Rietveld zich al jaren hard voor een verbod.

http://politiek.thepostonline.nl/2013/03/09/kabinet-ziet-vuurwerkverbod-niet-zitten/

tja daar sta je dan met je meldpunt .
al de moeite weer voor niks geweest .
ff was ik wel bang dat een dergelijk verbod zou komen .
maar hoe groot de ophef ook was toch is er gelukkig niks uit voort gevloeid .
wat ik wel pijnlijk vind is dat ieder jaar de discussie groeit .
we hebben met zen alle weer mazzel maar voor hoe lang nog .

Eindelijk weer is wat positief nieuws over vuurwerk. Maar inderdaad, de discussie voor een vuurwerkverbod groeit elk jaar. Ben benieuwd waar GroenLinks dit jaar weer mee komt :p

Ja ben ook benieuwd wat ze dit keer te voorschijn halen. Een eigen anti vuurwerk krant? een tv reclame of Arno die rare dingen doet om in het nieuws te komen? We zullen overal maar weer rekening mee moeten houden.

Een ding weet ik echter zeker na nu al zo'n 3 jaar met dit gezeur van Groen links. Er komt niks van terecht. En dat is maar goed ook ! :)

Goede berichten natuurlijk, dat zeker, maar wat Joost ook zegt, ze hebben ook weer genoeg aandacht ervoor gekregen en nu ook weer, al is het in een positief bericht.

Goed om dit nieuws te horen, ik hoop alleen dat het partijen als GroenLinks nu dus ook wel duidelijk is dat er geen draagvlak is en dat ze stoppen met jacht op weg naar een verbod.

Goed om dit nieuws te horen, ik hoop alleen dat het partijen als GroenLinks nu dus ook wel duidelijk is dat er geen draagvlak is en dat ze stoppen met jacht op weg naar een verbod.

Als ik het goed begrijp is het niet eens Groen Links, maar alleen Bonte en Rietveld namens Groen Links. Misschien moeten ze bij Groen Links deze heren eens terug fluiten vanwege het nutteloos verspillen van Groen Links budget, elk jaar weer.

Wel belachelijk dat men maar accepteert dat lokale politici moedwillig cijfers verkrachten en 'wiskundige fraude' plegen.

Wel belachelijk dat men maar accepteert dat lokale politici moedwillig cijfers verkrachten en 'wiskundige fraude' plegen.

Denk dat je daarvoor bij het onderzoeksbureau moet zijn dat het onderzoek uitvoert. Die krijgt de opdracht om resultaten te produceren. Oftewel cijfertjes die in goede aarde vallen bij de opdrachtgever, in dit geval Groen Links. Kwestie van specifieke vraagstellingen voorleggen en de cijfers op die manier een bepaalde richting op sturen.

De strijd is nog niet gestreden wees maar niet bang jongens... Het hele verhaal start zo'n beetje in November weer op. Elke knal wordt dan meteen door vuurwerk veroorzaakt net als iedere ontploffing.

We moeten dit jaar eens goed die GL afmaken met hun belachelijke ideeën en zorgen dat ze in de media monddood worden. Een goed offensief waarbij vuurwerk alleen gepromoot wordt en slechte misverstanden weg neemt

Denk dat je daarvoor bij het onderzoeksbureau moet zijn dat het onderzoek uitvoert. Die krijgt de opdracht om resultaten te produceren. Oftewel cijfertjes die in goede aarde vallen bij de opdrachtgever, in dit geval Groen Links. Kwestie van specifieke vraagstellingen voorleggen en de cijfers op die manier een bepaalde richting op sturen.

Zij produceren de cijfers, GroenLinks interpreteerde de cijfers en verkrachtte daarbij de resultaten.

Back
Bovenaan