Kabinet tegen vuurwerkverbod

Wat anderen al zeggen, nou kan mijn weekend al helemaal niet kapot. Het was al erg goed, omdat ik vanmiddag op een super mooie locatie lekker heb kunnen schaatsen (biesbosch bij Hank) en dit komend weekend ook nog van plan ben. Maar nu ik dit nieuws hoor kan het helemaal niet stuk...

Maar denk idd dat we nu wel bezig moeten blijven ons in te zetten om het imago van vuurwerk te verbeteren! Samen moeten we daar aan werken, en denk dat vuurwerkcrew daar een geschikt medium voor is... :)

Fred,

Ik keek vanochtend tv en zag het steeds treurder in. (mischien ook wel omdat ik flinke griep heb:P)

maargoed,

toen las ik vanmiddag dit nieuws en kon mn dag niet meer stuk!

veel zeggen dat dit voorlopig is..

of geldt dit voor een paar jaar?

in iedergeval, als we gewoon minder slopen en normaal doen Zoals afgelopen jaar (want het incidenten was alweer minder) hebben gewoon ieder jaar weer plezier.

als we zo doorgaan, dan gaat het alleen maar de goede kant op denk ik. Er zullen altijd slachtoffers blijven, maar verminderen kan het wel.:wink: Ons imago moet verbeteren. Aan ons dat te verbeteren.

meer gemeenten zouden zich trouwens moeten voorbereiden. Dit helpt zeker.

hier een feest! toen ik het mijn vader vertelde was hij zelfs blij voor me:P

yes!!!:holland::handsup::applause::biertje:

Laatst bewerkt:
We? Ik denk dat het merendeel hier op het forum zich niet bezig houdt met slopen en dat soort zaken.

Sowieso zijn we er nog niet wat mij betreft, zelfs al zou nu een verbod voor de komende jaren van tafel worden geveegd.

Er zijn teveel vooroordelen onder de Nederlandse bevolking wat betreft consumenten vuurwerk waar totaal niets van klopt.
Deze mensen zal duidelijk gemaakt moeten worden dat het consumenten vuurwerk hier niets mee te doen heeft.

Dan zijn er nog de nodige cijfers die de anti bewegingen er tegen aangooien die niet kloppen, of niets met consumenten vuurwerk te maken hebben.
Ook deze zullen weerlegd moeten worden.

Verder... -en nu ga ik waarschijnlijk tegen zere schenen schoppen- zou er wellicht door de beheerders bekeken moeten worden, of het nu nog steeds gewenst is dat het overlast gevende illegale vuurwerk hier op het forum nog besproken mag worden. Heb een korte discussie op AVP hierover gezien en daar kwamen gelijk allemaal verweren, van "ik kom eigenlijk alleen maar hier speciaal voor de illegale knallers" of "dan missen we straks allemaal info over veiligheid" terwijl je dan in de betreffende topics alleen maar discussies ziet over hoe hard ze wel niet zijn, wat ze bij hun "dealer" kosten, of wat ze mogen kosten als vraag.
Ik ben zelf van mening dat zulke topics alleen maar aanzetten tot het kopen en afsteken van illegaal vuurwerk. Als je zo kijkt bij de reacties van mensen die voor een vuurwerkverbod zijn, dan is het argument bij het grootste deel dat ze moe worden van al dat geknal ruim voor oud en nieuw. En de grootste (wellicht enige) schuldige hieraan is illegaal vuurwerk.
Een anti-vuurwerk persoon zal ons zelfs hypocriet noemen, omdat we aan de ene kant strijden voor het voortbestaan van consumenten vuurwerk maar aan de andere kant ook discussies voeren over hoe hard zo'n illegale knaller wel niet is.
Zijn we onze eigen ramen aan het ingooien, of is mijn zienswijze verkeerd?

Grtz Frans

Ja, maar het is wel waar zo'n forum over gaat, je kan natuurlijk wel in de gaten houden of er mensen zijn die bewust iets willen slopen, helaas is dara moeilijk achter te komen.

Gygabyte heeft een goed punt, een aantal vuurwerksite's is hier al geruime tijd mee bezig, een en ander moet nog vaste vorm krijgen; er wordt over nagedacht. Ik zou trouwens niet te vroeg juichen, politici bijten zich meestal nog vaster in hun denkbeelden als ze tegenslagen te verduren krijgen. Morgen spreken Cameo en ikzelf Arno Bonte en David Rietveld persoonlijk tijdens een radio uitzending van Radio Discus, we gaan ons best doen om de vw liefhebbers zo goed mogenlijk te vertegenwoordigen. Wij zijn er klaar voor.

Ik denk dat het belangrijkste is dat het vuurwerk in de omliggende landen niet verboden is. Verbied je het vuurwerk? Dan stimuleer je de illegale toevoer wat het kabinet koste wat het kost wil voorkomen

Nick en Roel, veel succes morgen bij de radio uitzending
Jullie zullen het niet makkelijk krijgen want je zult een getergde Bonte tegenover je krijgen.
Maar ik heb 100% vertrouwen in jullie. De waarheid duurt het langst
Ik ben benieuwd naar de afloop.

Hallo Babiloot,

Het gaat bij de gemiddelde tegenstanders van vuurwerk meestal in hoofdzaak niet om dat soort dingen (lees de reacties er her en der maar eens op na).
Waarover het in het algemeen wel om gaat, is de overlast die zij ondervinden in hun persoonlijke leefomgeving.
Hun huisdieren kunnen er niet tegen, ze worden moe van het harde geknal weken lang, hebben persoonlijk schade aan hun eigendommen ondervonden etc. etc.
De echte fanatieke tegenstanders noemen de hele reutemeteut op; van slopen tot milieuoverlast.
Die laatste groep is echter veel kleiner als de gemiddelde tegenstander.
Als alleen al het vroegtijdig afsteken sterk zou verminderen en duidelijk gemaakt kan worden dat het consumenten vuurwerk helemaal niet zo'n grote overlastgever is als over het algemeen wordt beweerd, dan kunnen we wellicht een deel van die (grote) groep gemiddelde tegenstanders op andere gedachten brengen.

grt Frans

Ps: Nick en Roel succes morgen gewenst.:wink:

alles komt goed mensen! Het duurt sowiso pas een eeuwigheid want er komen ook weer nieuwe verkiezing aan over enkele jaartjes.. en misschien is het hele kabinet alweer uit elkaar gedonderd tegen die tijd..

laat ze maar lekker doen.. ik doe mn ding toch wel.. voorlopig zijn we even af van die onzin.. en over een maand is iedereen het toch weer vergeten ;)

mee eens . maar dat te vroeg knallen te gaan bestrijden zal een hele klus gaan worden .
want overal word te vroeg geknalt

Hallo Babiloot,

Het gaat bij de gemiddelde tegenstanders van vuurwerk meestal in hoofdzaak niet om dat soort dingen (lees de reacties er her en der maar eens op na).
Waarover het in het algemeen wel om gaat, is de overlast die zij ondervinden in hun persoonlijke leefomgeving.
Hun huisdieren kunnen er niet tegen, ze worden moe van het harde geknal weken lang, hebben persoonlijk schade aan hun eigendommen ondervonden etc. etc.
De echte fanatieke tegenstanders noemen de hele reutemeteut op; van slopen tot milieuoverlast.
Die laatste groep is echter veel kleiner als de gemiddelde tegenstander.
Als alleen al het vroegtijdig afsteken sterk zou verminderen en duidelijk gemaakt kan worden dat het consumenten vuurwerk helemaal niet zo'n grote overlastgever is als over het algemeen wordt beweerd, dan kunnen we wellicht een deel van die (grote) groep gemiddelde tegenstanders op andere gedachten brengen.

grt Frans

Ps: Nick en Roel succes morgen gewenst.:wink:
mee eens maar overal
word te vroeg geknalt .dat zal een rot klus worden om dat goed te brestrijden

sory voor de dubbel post

Hahahaha Gelukkig. Ze zien zelf ook in dat het een waardeloos idee is van Arno en zijn likkertjes!

mee eens maar overal
word te vroeg geknalt .dat zal een rot klus worden om dat goed te brestrijden

sory voor de dubbel post

Hallo Magnolia,

Het is algemeen bekend dat wanneer je een goede reclamecampagne voert, een product beter verkoopt.
Op de diverse vuurwerkfora, wordt eigenlijk als je het goed beschouwd; reclame gemaakt voor illegaal vuurwerk.
Het wordt omschreven, er staan reacties hoe hard de knal wel niet is, straatprijzen worden vermeld etc. tot vergelijkingsonderzoeken met andere klappers toe.
Ik ben van mening dat wanneer je zorgt dat die reclame er niet meer zou zijn, het minder nieuwkomers brengt die dit willen afsteken en minder nieuwkomers betekent dan tevens ook vermindering van de overlast.
Ik ben me er uiteraard van bewust dat een vuurwerkforum ook voorlichting wat betreft veiligheid moet geven en dat dit dan moet gelden voor al het verkrijgbare vuurwerk.
Maar dat zou je natuurlijk ook m.b.t. dat illegale vuurwerk kunnen doen in een overzicht, waarbij er gewaarschuwd wordt voor de algemene en specifieke gevaren, zonder dat daar dan discussies gevoerd kunnen worden.

Ik denk dat we met zijn allen er hard voor moeten strijden dat er geen excuus gegeven kan worden wat betreft een vuurwerkverbod (al dan niet in de verre toekomst) en dat dit niet mogelijk is zonder wat veren te laten.

Hallo Magnolia,

Het is algemeen bekend dat wanneer je een goede reclamecampagne voert, een product beter verkoopt.
Op de diverse vuurwerkfora, wordt eigenlijk als je het goed beschouwd; reclame gemaakt voor illegaal vuurwerk.
Het wordt omschreven, er staan reacties hoe hard de knal wel niet is, straatprijzen worden vermeld etc. tot vergelijkingsonderzoeken met andere klappers toe.
Ik ben van mening dat wanneer je zorgt dat die reclame er niet meer zou zijn, het minder nieuwkomers brengt die dit willen afsteken en minder nieuwkomers betekent dan tevens ook vermindering van de overlast.
Ik ben me er uiteraard van bewust dat een vuurwerkforum ook voorlichting wat betreft veiligheid moet geven en dat dit dan moet gelden voor al het verkrijgbare vuurwerk.
Maar dat zou je natuurlijk ook m.b.t. dat illegale vuurwerk kunnen doen in een overzicht, waarbij er gewaarschuwd wordt voor de algemene en specifieke gevaren, zonder dat daar dan discussies gevoerd kunnen worden.

Ik denk dat we met zijn allen er hard voor moeten strijden dat er geen excuus gegeven kan worden wat betreft een vuurwerkverbod (al dan niet in de verre toekomst) en dat dit niet mogelijk is zonder wat veren te laten.
dat klopt wat je zegt als je als site je wilt kunnen vertonen zal de iligale inderdaad
hoek moeten verdwijnen ja .

Onaangenaam verrast

Ik lees net dat het kabinet alvast gereageerd heeft op ons burgerinitiatief door te zeggen dat het vuurwerkverbod er niet komt. Dat heeft me toch wel een beetje verbaasd: terwijl we gisteren 40.000 ondertekenaars hebben, en ze er nog steeds met duizenden per dag er bij komen zegt het kabinet alvast: bekijk het maar.

Net zo merkwaardig is dat alle mensen die eerst nog betoogden dat hun vrijheid wordt aangetast door het mogelijk instellen van een vuurwerkverbod, nu op de tafels staan te dansen omdat minister Ter Horst een burgerinitiatief om zeep lijkt te willen helpen. Ik denk dat dit de eerste keer is dat een PvdA-politicus een discussie uit de weg gaat en er toch applaus voor krijgt. ;-)

Nou ja, we gaan gewoon door met het verzamelen van ondersteuners. Het lijkt er op dat het nu nóg noodzakelijker is om nog veel meer handtekeningen onder dit voorstel te krijgen. Misschien dat Tweede Kamer en regering dan eindelijk eens een serieuze discussie willen gaan voeren over dit onderwerp

davidrietveld_anim.gif

reacties:
http://www.davidrietveld.nl/pivot/entry.php?id=1645

Het is in ieder geval goed nieuws verlopig,maar wat ik niet snap is,dat die 40000 mensen hebben getekend voor een vuurwerk verbod vanwege,vele gewonden,milieu,overlast,vernielingen,dieren die angstig zijn en noem maar op.
Maar tekenen wel voor een professional show in elke gemeente,waar trouwens veelste weinig pro schieters voor zijn.
Deze shows hebben een grotere omvang dus,kans op nog meer gewonden,meer vervuiling,hardere knallen en dan hun huisdieren alleen thuis moeten laten,dus ook angstig,als ze daar heen gaan teminste en de menigten,die zullen vast niet allemaal nuchter zijn.
Dus ook narigheid.
Volgens mij weten vele niet eens waarvoor ze getekend hebben

Back
Bovenaan