Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Een andere stap is het invoeren van een Europees paspoort voor professionals vanaf 2017. Hiermee wordt het voor importeurs en producenten verboden om zwaar professioneel vuurwerk te verkopen aan iemand die niet over zo’n paspoort beschikt.

De vraag is, zijn de straffen dan in elk lid staat ook hetzelfde voor dit vergrijp?

Nog een wassen neus.
Het is momenteel al verboden om prof vuurwerk te leveren aan niet profs.

Er word zoveel geld mee verdient,daar gaat een paspoort niet bij helpen. Het zal alleen een beetje duurder worden door de rompslop die het dan met zich mee brengt.
Maar als de vuurwerk importeurs het vuurwerk zogenaamd aan elkaar door verkopen (op papier)en ze doen dat een keer of 10 met de zelfde partij is die zoek, en er is geen instantie die daar in duikt om er weken misschien wel maanden achteraan te gaan. En al zouden ze het wel doen is er genoeg tijd voor die mannen om het einden uit te laten komen in een vuurwerk show,die dan toevallig al verschoten is.Weg bewijs duizenden euro's gekost aan onderzoek,dat doen ze geen 5x.
Overal is een weg voor,maar stoppen zal het zeker niet.

Zal het inperken van de afsteektijd nut hebben, ik bedoel zal daar echt aan gehouden worden en zal het goed te handhaven zijn?

-Heeft totaal geen nut, deze maatregel is absoluut geen oplossing voor de problemen die er zijn.
-Gaat iedereen zich daar aan houden? Nee.
-Is het te handhaven? Nee, dat waren de oude tijden al niet laat staan de nieuwe.

Nadeel hiervan is dat de tegenstanders weer een handvat hebben nog meer nutteloze maatregelen te eisen, en wellicht te krijgen (alles voor de stemmen).

okey nu staat de nieuwe stook volledig vast .
voor de rest moeten we maar ff kijken hoe het allemaal gaat lopen dit jaar .

Zal het inperken van de afsteektijd nut hebben, ik bedoel zal daar echt aan gehouden worden en zal het goed te handhaven zijn?

Is dat de laatste 20 jaar gebeurd dan? Zodra er gekocht word, word er ook afgestoken. Bij ons wel in elk geval. En dan willen ze dat dit jaar voor elkaar krijgen. Een ideaal beeld maar niet reeel.

Cat 1 mag natuurlijk wel de hele dag.....zal leuke discussies opleveren....maar kun je wel leuke dingen mee doen......:)

Ik hoop dat ze een waterkanon voor elke gemeente hebben om al het vuurwerk voor 18 uur uit te maken

okey nu staat de nieuwe stook volledig vast .
voor de rest moeten we maar ff kijken hoe het allemaal gaat lopen dit jaar .

voor mij staat niks vast,ben er klaar mee met die rare nieuwe regels.
de laatste dag van het jaar is voor mij oudjaarsdag,en als ik zin heb om wat te stoken zal ik dit doen.laat ze maar langskomen..krijgen ze ook nog een oliebol als ze willen.
ga de discussie wel aan met de politie.

voor mij staat niks vast,ben er klaar mee met die rare nieuwe regels.
de laatste dag van het jaar is voor mij oudjaarsdag,en als ik zin heb om wat te stoken zal ik dit doen.laat ze maar langskomen..krijgen ze ook nog een oliebol als ze willen.
ga de discussie wel aan met de politie.

Ik heb het idee dat ik naar Enschede verhuis. 10:00 uur is een machtig moment, geen oudejaarsdag is een groot gemis. De confetticakes, de parachutecakes, de rookcakes. En natuurlijk het ouderwetse stoken, ik kan me herinneren dat ik als kind van 12 stond te springen om op pad te gaan met mijn tasje met rotjes, grondbloemen en babypijltjes. De straten rondstruinen, en vaders en zoontjes die samen het eerste vuurwerk ontsteken. Een magisch moment wat niet ontnomen mag worden, als je een kind een dag in de snoepwinkel zet, en ze mogen niks proeven of kopen dat is hetzelfde gevoel als het wachten op 31 december totdat het 18:00 uur is. Van de zotte dat ze dit afnemen, maak er dan 16:00 uur van. Maar pak ons niet de hele dag af...!

kijk dan wat een waslijst aan maatregelen in die brief.
en dat voor MAAR 1 DAG plezier!!!
is gvd toch niet normaal meer man!:S

Het was toch eigenlijk al lang duidelijk dat het 18:00 zou worden. Daar heb ik me al een tijdje op ingesteld. Of het gaat lukken om me in te houden om 10:00? We gaan het zien de 31e.:D

knap als je je in kunt houden op de 31e ik heb de dagen der voor al een drang om af te steken :P
laten ze het in de politiek lekker gaan hebben over belangrijkere zaken als ebola drugs en criminaliteit vind ik veel belangrijker als het aanpassen van de afsteek tijden.

gr

knap als je je in kunt houden op de 31e ik heb de dagen der voor al een drang om af te steken :P
laten ze het in de politiek lekker gaan hebben over belangrijkere zaken als ebola drugs en criminaliteit vind ik veel belangrijker als het aanpassen van de afsteek tijden.

gr

Ja maar mensen die aan vuurwerk doen zijn criminelen toch??

Zo gaat het in het geweldige land wat nederland heet je kan beter een niet nederlander zijn laat ik het netjes zeggen.
En iemand huis leegroven en vrijgesproken worden omdat er gebrek aan bewijs is terwel er gewoon audio opnames etc zijn.

Een paar mensen die zomaar alles kunnen beslissen over wat er mag en niet mag is gewoon bizar. Wanneer men een wetswijzging wilt over dit soort issues dan moet men hier een referendum over houden. Kijken wat de mensen zelf te zeggen hebben.

Het is lang geleden dat de heren in Den Haag zich gedragen als vertegenwoordigers van het volk. Wij kiezen iemand die ons vertegenwoordigd en onze belangen moet behartigen. Er is de laatste jaren geen enkel kabinet geweest die de belangen van het volk behartigd. Zij zijn enkel en alleen bezig ons alles af te nemen, niet alleen ons geld, maar ook ons vertier. Nog even en december is net zoals ieder andere maand van het jaar.

Ik zal zelf gewoon op de 31e afsteken wanneer ik wil. Misschien niet om 10 uur, maar iig wel Vóór 18:00 uur! En nee, ik ben dan geen crimineel, de echte criminelen zitten in Den Haag. Hopelijk ziet de Politie dit allemaal door de vingers, want ook zij zijn eigenlijk voor het volk en dienen aan onze kant te staan.

Back
Bovenaan