Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Dus als ik het goed begrijp is het zo goed als zeker alleen moet het besluit nog voor 29 december worden ingevoerd?

En er staat ook 4 weken na publicatie in de staatscourant.
Het is gepubliceerd dus gaat het definitief in vanaf 3 december.....
Helaas.

Dat klinkt toch best onlogisch? Hoe gaan ze dat kenbaar maken naar heel Nederland dan?

Tsja, dat is de regering. Stiekem dingen veranderen en als je het dan fout doet meteen een boete krijgen. Welkom in Nederland!:frusty:

Dat klinkt toch best onlogisch? Hoe gaan ze dat kenbaar maken naar heel Nederland dan?

Kenbaar maken geschiedt krachtens publicatie in het Staatsblad, waar ook de onderhavige wijziging in is gepubliceerd. Wanneer dit is gebeurd, is het kenbaar gemaakt voor heel Nederland. Immers is het Staatsblad voor heel Nederland toegankelijk en gratis in te zien via www.overheid.nl. Vaak krijgt een dergelijke wijziging dermate veel aandacht dat je het vanuit de media verneemt, maar publicatie in het Staatsblad is voldoende.

Het wijzigingsbesluit treedt pas in werking op het moment dat het Vuurwerkbesluit is gewijzigd.

Duidelijk! Je kunt er vergif op innemen dat wanneer de kogel door de kerk is dit grootschalig in de media zal worden gepubliceerd. Zal wel op de voorpagina staan, samen met een doos nitraatbommen en cobra granaten! De media is er in mijn ogen ook schuld aan dat er nu een vuurwerkverbod geldt, men weet de berichten altijd wel zo 'op te blazen' dat het allemaal nog even iets zwaarder leest. Waarvoor onze hartelijk dank :rolleyes:

Ik ben met je eens dat de media de berichtgeving wel wat opblaast/uit proportie haalt, maar om de media de schuld te geven van deze maatregel vind ik wat ver gaan. Ik ben bang de de excessen in deze ons de das omdoen. Dus het slopen, het vanaf begin november vuurwerk afsteken, enz ... 1 voordeel is dat ik dan ook niet verwacht (hoop) dat met deze regel er minder overlast zal zijn.

Aan de ene kant hoop ik ook dat het niet voor minder overlast zal zorgen. Maar aan de andere kant: wanneer er nog steeds veel overlast is, zal waarschijnlijk te roep naar een volledig vuurwerkverbod alleen maar toenemen. Zeker als de media vervolgens weer doorgaan met het verspreiden van 'opgeblazen' berichten.

Een totaalverbod zal er echt niet van komen. Nogmaals, deze traditie zit erg diep. Verder is het al zo dat wij als één de weinige landen een zeer streng beleid hebben m.b.t. vuurwerk, zo mogen wij hier pas de laatste 3 dagen van het jaar vuurwerk kopen en dus nu ook nog maar slechts vanaf 18 uur tot 2:00 uur afsteken. Dat is slechts 8 uurtjes per jaar. Vergeet ook niet dat de burgers het reeds zwaar te verduren heeft, denk hierbij alleen al aan de economische crisis dat al jaren speelt. Het vertier wegnemen zal alleen maar voor meer onrust zorgen, iets waar het kabinet zich nu nog niet aan wilt wagen.

Ik denk dat ik voor de gelegenheid dit jaar maar verkleed als zwarte piet overdag ga stoken met een doos negerzoenen in mijn hand.
Man man man wat een zielig land ook.

Overlast neemt nu juist toe. Je mag overdag niet afsteken dus alle klachten zijn terecht dan. Eerder was overdag toegestaan dus toen waren de klachten ongegrond.

Is het nu al definitief want heb laatste week het nieuws niet echt gevolgd. Rond begin december zou het toch definitief worden ?

Is het nu al definitief want heb laatste week het nieuws niet echt gevolgd. Rond begin december zou het toch definitief worden ?

Daar zat ik het weekend ook al over te filosoferen aangezien ik er op vrijdag niets over had gehoord en het weekend geen eerste kamer besluiten worden genomen nam ik aan dat ze dus in principe te laat waren aangezien zondag de laatste dag van november was en maandag de eerste december.

Van Jackie op de beste vuurwerksite ter wereld :wink:

Bij deze staat het ook in het staatsblad. Wat het bij deze dus ook officieel maakt:

http://www.rijksoverheid.nl/documenten-en-publicaties/besluiten/2014/11/05/besluit-tot-wijziging-van-het-vuurwerkbesluit-beperking-afsteektijden-consumentenvuurwerk.html

De koning heeft het document klaarblijkelijk in Tokyo, Japan ondertekend..hahahaha

Goed lezen!

"Dit besluit treedt in werking op een bij koninklijk besluit te bepalen
tijdstip."

"Gelet op de wenselijkheid om zo spoedig mogelijk over te gaan tot de
inperking van de afsteektijden, is het de bedoeling het besluit vóór
29 december 2014 in werking te laten treden. Daarbij zal derhalve worden
afgeweken van de vaste verandermomenten."

Dus nog niet definitief voor zover ik het lees hoor.

Word er onderhand helemaal moe van. T mag wel. T mag niet. De koning heeft getekend maar nog niks definitief. Laten ze t AUB bekend maken. Zo worden we allemaal niks wijzer.

Back
Bovenaan