Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Het feit dat de verkorte afsteek tijd zo snel word geaccepteerd zal er ook niet veel weerstand komen bij een totaal verbod, ja zoals nu op het form je gal uit spugen maar verder niet.
Onze regering heeft het mooi voor elkaar,makke lammetjes maken van het volk. Je geeft ze een vinger en daarna de hele hand.Het feit dat er hier zoveel zijn die denken als ik me aan de afsteek tijden ga houden kunnen we wat langer van onze hobby genieten zegt al genoeg.(ik hoop dat jullie gelijk hebben)
Wat zullen die gene zich voor der kop slaan als ze volgend of jaar er op niets meer mogen,mijn mening is nu los gaan want het kan zo maar de laatsten keer zijn,en zeg niet dat gebeurd niet want dat werd ook gezegd van deze verkorten afsteek tijden.
Ik bekijk het van de kant als iedereen gewoon doet alsof er niets veranderd is,is het niet te handhaven en komt de politie in het nou en zullen zij zelf weer aan de bel gaan trekken dat het niet bij te houden is.Nogmaals dit is mijn mening en zet niemand aan tot.

Het is hun goed recht om dat te zeggen, net als het jouw eigen verantwoording is om gewoon te gaan stoken. Om deze mensen te bestempelen als azijnzeikers vind ik dan ook beneden alle proporties naar de mensen die juist hopen dat als de regels worden nageleefd er misschien nog jaren lang vuurwerk kan worden afgestoken. Daarmee doe jij deze mensen tekort en als ik nog meer van zulke uitspraken lees dan zal ik ook zeer zeker een waarschuwing gaan uitdelen.

Dat je daar nog in geloofd.. Wanneer gaan jullie nu toegeven? Is moeilijk maar complete shows worden verboden vanwege broedende vogels. Andere vanwege overlast vanwege de harde knallen. Weer andere vanwege het vervuilende karakter. Lasers staan al klaar om vuurwerk over te nemen. Enige wat ze hier op VWC doen is mee gaan en je aan de regels houden, dan komt het goed.. Net als de branche.. ja en amen knikken en dan komt het goed. Je ziet het, het komt niet goed en deze regels zijn er niet vanwege het illegale vuurwerk. Overlast. En dat kun je hebben van al het vuurwerk, legaal of illegaal. Dat maakt een Groenlinkser niet uit die wil een verbod en dat komt er langzaam zo wel aan omdat niemand zich verzet. Shell-Martijn gaf het al aan. 2-0 voor de overheid.

Ik zeg niet dat ik er in geloof, noem het misschien maar eerder hoop tegen beter weten in :(

Ik ben bang dat dat het is. Er is eenmaal nu een groep bezig tegen vuurwerk en deze groep is hardnekkig. Het is treurig om te zien dat overal vuurwerk ingeband wordt en dan is het niet alleen illegaal en consumenten vuurwerk maar ook complete shows

Het feit dat de verkorte afsteek tijd zo snel word geaccepteerd zal er ook niet veel weerstand komen bij een totaal verbod, ja zoals nu op het form je gal uit spugen maar verder niet.
(ik hoop dat jullie gelijk hebben)

De weerstand zal denk ik op 31-12 zijn.
In de nederlanders zit geen demonstratie gevoel , met niks niet.
Ook buiten het vuurwerk worden we al jaren genaaid.
Daarom zal ik gewoon op oudjaarsdag afsteken en neem die eventuele boete van 100 euro maar voor lief.
Alhoewel ik denk dat er ook veel agenten het een beetje zullen dogen.

Ik wordt er wel een beetje moe van dat er maar mensen blijven roepen dat "de branche er niets aan doet" en "alleen maar ja en amen zit te knikken", "zich naar de slachtbank laat afvoeren", enz. Iedereen mag dat natuurlijk vinden maar realiseer je wel dat je daarmee een hele groep ondernemers en liefhebbers heel erg tekort doet. Dat wil ik graag ook een keer gezegd hebben.

Tientallen, misschien wel honderden, mensen hebben dit jaar een enorme hoeveelheid tijd, energie en geld gestoken in het voorkomen van een totaalverbod en/of beperkingen. Dat heb ik persoonlijk van meerdere betrokkenen gezien en zelf ook gemerkt. Diverse winkeliers en importeurs, ook verschillende die hier op het forum actief zijn, hebben op één of andere manier bijgedragen terwijl dat vorig jaar absoluut niet zo was. Datzelfde geldt voor meerdere liefhebbers. Daar heeft niemand het verder over, maar dat is wel gebeurd.

We zijn met z'n allen dan wel niet tevreden met het eindresultaat maar voor nu was dit het maximaal haalbare. Ondertussen wordt er doorgeschakeld en gewerkt aan tal van plannen om ook de komende jaren tegengas te blijven geven. Terwijl het seizoen voor de branche inmiddels is gestart en ze daar nu wel iets anders aan het hoofd hebben blijven ze ook nu doorgaan. En niet alleen binnen de BPN maar ook door winkeliers, andere importeurs, liefhebbers, enz.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap natuurlijk heel goed waar de emotie vandaan komt en dat mensen deze kwijt moeten en willen. Maar zoals wijzelf vinden dat niet alle vuurwerkliefhebbers over één kam geschoren moeten worden, geldt dat in dit verhaal ook voor diverse mensen binnen en buiten de branche en die worden dan echt tekort gedaan!!

Ik wordt er wel een beetje moe van dat er maar mensen blijven roepen dat "de branche er niets aan doet" en "alleen maar ja en amen zit te knikken", "zich naar de slachtbank laat afvoeren", enz. Iedereen mag dat natuurlijk vinden maar realiseer je wel dat je daarmee een hele groep ondernemers en liefhebbers heel erg tekort doet. Dat wil ik graag ook een keer gezegd hebben.

Precies, wat je zegt klopt.
Alleen de vuurwerkbranch heeft wel wat laat tegengas gegeven vind je ook niet?
De afgelopen jaren kon je al een wellicht totaalverbod aanvoelen komen.
Het is aan de branches om hier wat in de media te laten zien.
De afgelopen maanden / jaren heb ik letterlijk NIKS vernomen van tegengas van deze branch.
Hierin ben ik zeker teleurgesteld , ze hadden gezamenlijk met een actie moeten komen om de regering ervan te overtuigen oid. En nee dan bedoel ik niet een online petitie ;)
De komende jaren heeft t tegengas geen zin meer. Als iedereen blijft afsteken kunnen ze 2 dingen doen.
Of ze draaien het terug of ze geven alsnog het legale de schuld en brengen een totaalverbod in.
Deze regering kennende is het het 2e ben ik bang voor.

Maar VwStunter met jouw reactie geef je eigenlijk juist aan dat jij je moedwillig naar de slachtbank laat leiden, heb je dat wel in de gaten?

Hoezo heeft het geen zin meer om tegengas te geven? En hoe weet je dat er de afgelopen jaren niets gedaan is? Ikzelf weet wel beter. Dat jij niks hebt ervaren komt omdat jij ook geen doelgroep bent. Jij bent toch al voorstander van het afsteken van vuurwerk? Je hebt een punt dat er dit jaar pas door veel meer mensen actief is gedaan aan tegengas, maar dat kwam omdat het nu pas echt concreet werd.

Velen van ons meten het alleen maar af aan media-aandacht. Maar die maken van iets bijna alleen maar nieuws als het commotie teweeg brengt. De branche en de BPN hebben de afgelopen jaren tientallen pogingen ondernomen om media-aandacht te krijgen. Maar de media heeft alleen maar interesse als er iets negatiefs te melden is. Dan hangen ze binnen 5 min. aan de telefoon voor een reactie. En als er dan in die reactie steekhoudende argumenten worden aangedragen of positieve punten worden benoemd worden die niet uitgezonden of opgeschreven. Dan kun je je beter richten op andere manieren en dat is ook gebeurd.

Ik deel overigens zeker jouw vrees dat als iedereen lak heeft aan de afsteekbeperking dat de tegenstanders van vuurwerk dat dan aangrijpen om een totaalverbod alsnog/alweer op de agenda te krijgen.

Tientallen, misschien wel honderden, mensen hebben dit jaar een enorme hoeveelheid tijd, energie en geld gestoken in het voorkomen van een totaalverbod en/of beperkingen. Dat heb ik persoonlijk van meerdere betrokkenen gezien en zelf ook gemerkt. Diverse winkeliers en importeurs, ook verschillende die hier op het forum actief zijn, hebben op één of andere manier bijgedragen terwijl dat vorig jaar absoluut niet zo was. Datzelfde geldt voor meerdere liefhebbers. Daar heeft niemand het verder over, maar dat is wel gebeurd.

We zijn met z'n allen dan wel niet tevreden met het eindresultaat maar voor nu was dit het maximaal haalbare. Ondertussen wordt er doorgeschakeld en gewerkt aan tal van plannen om ook de komende jaren tegengas te blijven geven. Terwijl het seizoen voor de branche inmiddels is gestart en ze daar nu wel iets anders aan het hoofd hebben blijven ze ook nu doorgaan. En niet alleen binnen de BPN maar ook door winkeliers, andere importeurs, liefhebbers, enz.

Begrijp me niet verkeerd, ik snap natuurlijk heel goed waar de emotie vandaan komt en dat mensen deze kwijt moeten en willen. Maar zoals wijzelf vinden dat niet alle vuurwerkliefhebbers over één kam geschoren moeten worden, geldt dat in dit verhaal ook voor diverse mensen binnen en buiten de branche en die worden dan echt tekort gedaan!!

en ik word er een beetje moe van dat de branche jaren lang hun klep gehouden heeft onder het mom van"zolang er niks gebeurt aan de afsteektijden waarom moeten wij dan wijzigingen aankaarten".

zolang het goed ging is er niks aan gedaan terwijl je dit al jaren aan zag komen toch.
en al zouden we gaan demonstreren dan zijn er altijd een paar hersenloze bij die (zwaar)vuurwerk afsteken en is het gelijk gedaan, dus wat je ook doet je snij je eigen in de vingers en heeft de politiek alle azen in handen.

ik denk dat er op de 31ste heus wel een hoop illegaal gaan stoken maar dat gebeurde de vorige jaren ook al toen het om 10.00uur al mocht en dat zal niet veranderen.

maar dit is mijn mening en jij hebt de jouwe en zo zullen er nog veel mensen een mening hebben maar ik blijf erbij dat de branche jaren te laat pas tegengas zijn gaan geven.

Als de branche zo veel doet waarom blijft het dan nu weer zo stil nu de eerste kamer een besluit heeft genomen.?? ze hebben der eigen haggie gered door te voorkomen dat het 3 dagen verkoop blijft en nu valt het weer stil,totdat ze weer aan hun portemonnee komen.
Er zijn zo veel mensen die staan te springen om wat te doen tegen deze nieuwe regels maar kunnen niets beginnen als eenling,waarom gebruiken ze alleen de form's om der zooi te verkopen en niet om de handen in een te slaan en eens een keer echt laten zien hoeveel mensen er op tegen zijn. Als een handje vol kleurlingen het voor elkaar krijgt Nederland op zijn kop te zetten over zwarte piet waarom kon of kan een branche waar miljoenen in om gaan niet zorgen voor een beetje meer weerstand.
En kom dan niet van je weet niet wat er achter de schermen allemaal is gebeurd, want nee dat weten wij niet en dat is nou net het probleem,we worden dom gehouden,eigenlijk het zelfde als onze regering met ons doet. Dus sta ik er niet van te kijken dat 31 december de oorlog uitbreekt want dat is ten slotte het enigen wat je kan doen om van je te laten horen dat je het er niet eens mee bent.

Er zijn zo veel mensen die staan te springen om wat te doen tegen deze nieuwe regels maar kunnen niets beginnen als eenling,waarom gebruiken ze alleen de form's om der zooi te verkopen en niet om de handen in een te slaan en eens een keer echt laten zien hoeveel mensen er op tegen zijn.

Hier is het BPN ook mee bezig door winkeliers de mogelijkheid te geven "lid te worden" en deze inkomsten te bebruiken om hier mee bezig te blijven.

Maar ik moet gizmo75 helemaal gelijk geven omdat "wij" hier niks horen wil niet zeggen dat er niks gebeurt, niet alles hoeft aan de buiten wereld kenbaar gemaakt te worden.

En tevens wacht ik nog steeds op officieel berichtgeving dat de afsteek tijden definitief zijn en nee dat het op de site van de overheid staat zegt mij nog niets, want ergens dit jaar stond daar ook al op dat we andere verkooptijden zouden hebben....

Maar ik moet gizmo75 helemaal gelijk geven omdat "wij" hier niks horen wil niet zeggen dat er niks gebeurt, niet alles hoeft aan de buiten wereld kenbaar gemaakt te worden

Inderdaad niet alles hoeven we te weten,maar kan me niet herinneren ook maar iets te hebben gelezen van die kant.

Hier is het BPN ook mee bezig door winkeliers de mogelijkheid te geven "lid te worden" en deze inkomsten te bebruiken om hier mee bezig te blijven.

Maar ik moet gizmo75 helemaal gelijk geven omdat "wij" hier niks horen wil niet zeggen dat er niks gebeurt, niet alles hoeft aan de buiten wereld kenbaar gemaakt te worden.

En tevens wacht ik nog steeds op officieel berichtgeving dat de afsteek tijden definitief zijn en nee dat het op de site van de overheid staat zegt mij nog niets, want ergens dit jaar stond daar ook al op dat we andere verkooptijden zouden hebben....

We leven in 2014 he, niet in de middel eeuwen. Wil je dingen voor elkaar krijgen heb je krachten nodig en dat is ook een fout van de branche die denken het wel op hun eigen kracht te kunnen. Er ontstaat nu een beeld in Nederland dat merendeels tegen vuurwerk is. Door acties, spellen, publicaties had de branche veel meer populariteit kunnen winnen. Nu staan de kranten vol dat vuurwerk gevaarlijk is, slecht voor het milieu en overlast bezorgt en geen enkele weer spraak van de branche. Als ik een normaal burger ben en niets met vuurwerk heb zal ik het ook geloven als de kranten ermee vol staan

@Nismo
De branche denkt dat ze NIET minder omzet zullen draaien. In die zin heb je wel gelijk geven maar ik denk dat de branche wel minder omzet gaat draaien en als dat zo is, Kan het dan nog terug gedraaid worden? Ik denk het niet. En is dit niet al een stap naar een totaal verbod?

De burgers, wij, hebben hier geen last van want als ze allemaal failliet gaan in Nederland is onze zorg niet. Wij rijden vrolijk naar België en de laatste dagen naar Duitsland. En voor veel ondernemers is het een extra zakcentje maar een investering van 50.000 euro voor een bunker heb je niet binnen 2 jaar eruit. Juist de ondernemers die nu pas begonnen zijn, zijn denk ik het hardste de dupe van het verhaal. Wij fans, liefhebbers van vuurwerk en mensen die traditie in ere houden houden zich toch niet aan de regels

Inderdaad geeft dit even een kans. Ik ben ervan overtuigd dat men zal antwoorden. Men heeft namelijk vanuit de BPN zelf om dit topic gevraagd.

Back
Bovenaan