Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

yep.. alles laten we maar toe moet verandering in komen!

Nou zou zeggen neem het voortouw in handen en begin,wie weet volgen er wel een paar.
Maar verwacht er niet te veel van. Ik ben overal voor in dus zal de tweede zijn die het touw vast zal pakken.

Topic is gister geopend. Geef het een kans man!!

Sorry niet naar gekeken!

En een demonstratie is het nu te laat voor. 100 man op een zaterdag in Den Haag dan is de kamer toch gewoon gesloten. Nee voor demonstratie en aktie is het te laat. Kans gehad, niet genomen over en uit!

Volgens mij moet het dan ook nog eerst in de staats courant etc komen toch ?
Ik vrees ook dat we er dit jaar al aan vast zitten, maar alleen omdat het op de site nu staat van de rijksoverheid wil ik toch eerst officieel wat horen.
Want volgens mij stond ergens vroeg in dit jaar op die elfde site dat we ook maar twee verkoopdagen zouden hebben ;)

Ik hoop dat iedereen goed beseft dat dit helemaal niets te maken heeft met veiligheid of overlast.

Ze drijven ons in het nauw en dagen ons uit om de wet te overtreden.

Om op die manier de hele zooi te verbieden.

Deze maatregel doet namelijk niets aan het geknal voor 31 december, die jongens blijven rustig doorknallen.

Nu proberen ze echter de liefhebbers te naaien die wachten tot 31 december.

Ze zijn vuurwerk dus volledig aan het criminaliseren.

En het zal werken, want niemand zal zich een ruk aantrekken van deze maatregel, zoals men o.a. hier kan lezen.

We staan er niet goed voor.

Dat klopt het heeft ook niks met de overlast te maken,maar ja zolang er niemand wat aan doet,of probeert er iets aan te doen zal het gewoon door gedrukt worden,en volgend jaar word het weer strenger.
Daarom zou ik de jongens van vwc, en Toon van Fpm,vuurwerkfans,realpyros,en alle andere die ik vergeten ben om eens een keer de koppen bij elkaar te steken en iets op touw te zetten om eens een keer tegengas te geven,en niet af te wachten hoe het gaat lopen 31 dec want dat weten we wel hoe dat het afloopt.
Het is ook jullie hobby en als er een verbod komt bloeden de form's ook dood.

Zaterdag is een mooie dag om de handen in een te slaan in Bree,mooier kan niet tijdens vuurwerk proberen het vuurwerk te redden.Want ook al staat het nog nergens zwart op wit maar iedereen weet dat het totaal verbod gaat komen.

Dit kunnen we niet zomaar laten gebeuren.
Ons sinterklaasfeest staat ter discussie en het kabinet is hard op weg om ook ons oud en nieuw feest te vernietigen. Meerdere tradities worden gewoon in een paar jaar weggevaagd, zonder dat we het eigenlijk echt door hebben. Er blijft bijna niets van onze mooie decembermaand over... En omdat er een kleine groep mensen is, die niet normaal met vuurwerk om kunnen gaan, verbieden we maar meteen het gehele begrip vuurwerk? De overheid is gewoon te laf, te LAF om de problemen/probleemgevallen te zoeken en aan te pakken. Nee joh, laten we maar meteen de hele groep aanpakken, zijn we daar ook weer vanaf!! En ook geen emotionele(meelevende) gedachte van: goh, "misschien pakken we van wel heel veel onschuldige mensen hun hobby af"...

Ongelofelijk.

Nogmaals, dit kunnen we niet laten gebeuren. Misschien moeten we de overheid bestoken met mails. En dan bedoel ik natuurlijk niet dreigmails, maar gewoon mails om ons gevoel te tonen. Toch proberen ze met ons mee te laten voelen. Kleine kans dat het lukt, maar we moeten toch iets proberen? We laten dit toch niet gewoon gebeuren?

Je hebt helemaal gelijk nismo maar je weet ook hoe wij Nederlanders zijn.
Zolang het een ver van men bed show is kan het ons niks schelen.
Pas als het te laat is komen wij Nederlanders in actie.
En naderhand maar klagen.
Ik ga de laatste paar jaren volledig genieten van onze hobby.

Je hebt helemaal gelijk nismo maar je weet ook hoe wij Nederlanders zijn.
Zolang het een ver van men bed show is kan het ons niks schelen.
Pas als het te laat is komen wij Nederlanders in actie.
En naderhand maar klagen.
Ik ga de laatste paar jaren volledig genieten van onze hobby.

Daarom moeten we niet blijven wachten,ik wil best het voortouw nemen maar heb de middelen niet.
Had ik die wel was ik een jaar geleden al begonnen,daarom nu het verzoek aan de heren van de form's maak een begin en wie weet krijgen we een stuiterbal effect.Je moet ergens beginnen.

Ben vanmiddag op het gemeentehuis in midden Drenthe geweest en heb gevraagd naar de nieuwe regels. Van de nieuwe vuurwerkregels hebben ze nog niks binnengekregen, en hebben daarom nog niets op de website aangepast. Wel zeiden ze dat dit erg moeilijk wordt om te handhaven. Over carbid waren ze wel duidelijk. Omdat gemeentes zelf mogen bepalen of er in de gemeente carbid geschoten mag worden, hebben ze mij verteld dat dit op oudjaarsdag gewoon volgens de bestaande regels mag. Dus carbidschieten in de gemeente midden Drenthe mag gewoon vanaf 10:00

dat is mooi om te horen .
dan is het zeker de moeite waarde om daar eens naar te infomeren :D
ik zou immers ook niet weten wat het grote probleem is met carbid .
want dat gebeurt al op afgelegen plaatsen buiten de stad of dorp .

ik hoop dat ze hier de tijden voor carbid niet aan zullen passen .
En ander zie ik een meeting in midden Drenthe wel zitten .
tja wat moet je dan :p
weet je naar mate de tijd vordert stijgt het gevoel van onvrede over de nieuwe regeling .
herkennen jullie dat .
het gevoel van onvrede bestaat voornamelijk uit de gedacht dat het voor jou verkloot is .
de daders waar het daadwerkelijk om draait gaat vrij uit .
daar sta je dan met jaren lang goed gedrag . :mad:

Ik vind het zowiezo rommelig. Gaat het dit jaar al in of volgend jaar? zijn de verkoopdagen ook beperkt of niet? Beetje rommelig dus. Word een spannend vuurwerkseizoen denk ik :)

Back
Bovenaan