Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

@ mikeapd
Tja...
Ruben de schuld geven is wel erg gemakkeijk. Hij heeft gewoonweg dezelfde passie.
Hij maakt er alleen films van, ik durf te wedden dat sommige leden hier precies hetzelfde zijn. Dus spreek een groep aan met hetgeen wat jij denkt dat fout is, ga echter geen persoonlijke verwijten maken...

Dus jij wil zeggen dat als iemand met een bekend YouTube kanaal zegt: jongens ga door met afsteken en laat de overheid maar merken hoe goed het te handhaven is, goed bezig is? We weten allemaal dat hij voor veel jongere een groot voorbeeld is, dus wanneer hij dat zegt zullen zijn fans het doen. Als hij zo gek is op zijn passie kun je ze beter waarschuwen voor de consequenties en dat is het totaal verbod.

Dit gaat totaal niet over zijn films van producten, maar puur over het feit dat hij mensen aanspoort door te gaan, ze zijn hier nou eenmaal streng en dat los je niet op door bewust door te gaan waar mensen een hekel aan hebben en niet te vergeten bij veel mensen op het verbied lijstje staat. (en NL is goed in verbieden)

Of denk jij wel dat oud en nieuw zo voorgoed door zal gaan?

PS: dit gaat niet over illegale vuurwerk stokers, dit heb ik zelf vaak zat gedaan, dus een heilig boontje ben ik niet.

Oja, ik zie mensen voor te stellen om categorie 1 af te gaan steken voor 10 uur/ meeting. Leuk als je 15 bent, maar als je 20+ bent en je gaat kindervuurwerk afsteken... :bonk:

Oja, ik zie mensen voor te stellen om categorie 1 af te gaan steken voor 10 uur/ meeting. Leuk als je 15 bent, maar als je 20+ bent en je gaat kindervuurwerk afsteken... :bonk:

Ik ben 40+ en vind dat nog steeds leuk. Maakt niet uit hoe oud je bent. Het is je passie of niet.

Ik hou van cat 1 t/m 4

Nou, die kogel is ook door de kerk.

Probleem met cat. 1 is weer dat de gemiddelde cop daar niet van afweet en het genoeg reden vind je spul voor 's avonds ook in beslag te nemen. Of een lolbroek gooit er toch een rotje of nitraatje tussendoor waar ze jou op aankijken. Loop je daarvoor weer met geknepen billen.

maar dan is het dus helemaal niet te reguleren :wink:

ik denk dat de politie nog wel komt met een reactie eerlijk gezegd...die kunnen dit nooit aan joh.

Nou, die kogel is ook door de kerk.

Probleem met cat. 1 is weer dat de gemiddelde cop daar niet van afweet en het genoeg reden vind je spul voor 's avonds ook in beslag te nemen. Of een lolbroek gooit er toch een rotje of nitraatje tussendoor waar ze jou op aankijken. Loop je daarvoor weer met geknepen billen.

Is het er nu 100% doorheen?

oke dan dus het nieuwe besluit staat nu officieel vast .
wie zich niet aan de regels houd kan een boete verwachten .
het licht er maar net aan hoe hoog die boete is, maar dat is nog geen in beslag name .
gelukkig maar want we zijn wel mensen die af en toe foutjes maken :devil:
als je besluit om met cat 1 stoom af te blazen zoek dan een plek op waar je zeker weet dat je niemand tot last bent .
ik denk dat het allemaal wel wat mee gaat vallen want alles went

Dat word dan toch behoorlijk inhouden de hele dag.
Maar de traditie om, om 10 uur iets af te steken zet ik voort!

Laten we een beetje reëel blijven,wij kunnen ons aan de wet houden zodat er geen totaal verbod komt, maar als je alle form's bij elkaar pakt heb je nog niet eens 1% van de mensen die vuurwerk afsteken.
Dat wil zeggen dat 99% niet weten wat er speelt en er dus scheid aan hebben of dom weg niet weten hoe de vork in de steel zit.Voor die gene die wel op een form kijkt of filmpje op youtube, het blijft je eigen verantwoordelijkheid ook al zegt iemand dat je moet afsteken, zolang hij geen mes op je strot zet hoef je het niet te doen. Dat wil niet zeggen dat ik het geen stomme zet vind om mensen aan te zetten tot.
Ik zelf ben van mening dat het totaal verbod er hoe dan ook komt,ze zijn een weg ingeslagen en daar wijken ze niet van af,of jij nou om 10 of 18:00 begint.Het groten probleem zit hem bij de ondernemers die hebben ze verplicht om te investeren om vuurwerk te mogen verkopen, alleen hebben ze daar altijd al schijt aan gehad en zullen die het moeten doen met een schade vergoeding die hun zelf vast stellen.
Dit staat nergens beschreven maar zo denk ik er over.Daarom zal ik zelf niet los gaan om 10 uur zoals ik normaal altijd deed maar er gaan zeker dingen de lucht in tussen 10 en 18:00 samen met mijn kleine want ik vind dat die niet de dupe moet worden van het wanbeleid van onze regering. Mocht ik een boeten krijgen betaal ik die graag en zal de pot op die manier sponsoren.

Lache hoor. We verkorten de tijd en we krijgen geen weerstand. 1-0 zegt de regering. Geen demonstraties, geen weerwoord, makkie...

We steken ons kop nog meer in het zand, we verbieden het gewoon, geen weerstand, 2-0 zegt de regering...

Hoe gemakkelijk is het al de burger te programmeren???

Hoe gemakkelijk is het al onze zin door te drammen???

Hoe vaak riep ik het al. NL gaat hierdoor kapot, en ´onze´ EU ´vrienden´ lachen ons uit.
Stelletje losers die niet eens om kunnen gaan met een dag vuurwerk...
Kansloos.

Als er een totaalverbod komt zoals velen hier denken.
Lachen man.
Wat denken ze nu zelf
Belgische en duitse verkopers, om nog maar te zwijgen over de handelaren zullen het gat met groot genoegen invullen.
Zal niet ze overzien zijn.
Misschien niet heel de dag geknal.
Maar 12 uur,stil valt niet voor elkaar te krijgen.
Op sommige liefhebbers na die lekker cat 1 afsteken dan.
De rest zal om 12 uur blijven knallen, vooral de `normale consument`.

Nee hoor, het zullen enkel die paar liefhebbers zijn die dan om 12u knallen. De rest gaat braaf binnen champagne proosten. Reality sucks.

Lees hier reacties van menig mensen die zeggen : ''Er zijn mensen die aansporen om wel gewoon af te steken dat is slecht bla bla''

Ik heb al mijn jaren me netjes gehouden aan de regels in Nederland.
Ik ga gewoon de straat op op oudjaarsdag. Het zit niet in me om zomaar alles te accepteren.
Ik zou ook gewoon iedereen aanraden om gewoon af te steken omdat de vuurwerkbranch vooral loopt op oudjaarsDAG. Niemand pakt mij dat traditiegevoel af. Ik zal me veel verplaatsen en ik denk dat komend oud en nieuw veel mensen nog met mij mee zullen doen.

En voor alle azijnzeikers hier die zeggen: Ha! je verpest het voor iedere liefhebber:
Ga de politiek in want ja knikkers is precies wat ze willen. ;)

En voor alle azijnzeikers hier die zeggen: Ha! je verpest het voor iedere liefhebber: Ga de politiek in want ja knikkers is precies wat ze willen. ;)

Het is hun goed recht om dat te zeggen, net als het jouw eigen verantwoording is om gewoon te gaan stoken. Om deze mensen te bestempelen als azijnzeikers vind ik dan ook beneden alle proporties naar de mensen die juist hopen dat als de regels worden nageleefd er misschien nog jaren lang vuurwerk kan worden afgestoken. Daarmee doe jij deze mensen tekort en als ik nog meer van zulke uitspraken lees dan zal ik ook zeer zeker een waarschuwing gaan uitdelen.

Back
Bovenaan