Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Het idee/dagdroom fantasietje om in luxemburg in de zomer ofzo een knalcamping te organiseren lijkt steeds meer een optie als ze zo bezig blijven met het aanpakken van ons oud en nieuw feest.

Het idee/dagdroom fantasietje om in luxemburg in de zomer ofzo een knalcamping te organiseren lijkt steeds meer een optie als ze zo bezig blijven met het aanpakken van ons oud en nieuw feest.
Ik stem er mee in!
Is er genoeg animo voor?
Wil best eens kijken wat er te regelen valt.

De Rijksoverheid website geeft nog altijd 10:00 aan, dus mocht ik worden aangehouden duidt ik wel even nadrukkelijk aan dat de RIJKSOVERHEID mij foutieve informatie heeft geleverd!

PS: Ik benadruk dit mede omdat mocht dit echt doorgevoerd zijn, ze dit dan ook snel zullen veranderen, zo niet.. weten we allemaal genoeg :) (Psychologisch inspelen op het monitoren van de metadata, o.a. op aangehouden, rijksoverheid en geleverd als keywoorden..)

*Klik voor Bron*

Laatst bewerkt:
De Rijksoverheid website geeft nog altijd 10:00 aan, dus mocht ik worden aangehouden duidt ik wel even nadrukkelijk aan dat de RIJKSOVERHEID mij foutieve informatie heeft geleverd!

Mocht het er op 31 december nog staan dan gewoon uitprinten en de desbetreffende persoon die jou dan zou
sommeren te stoppen oid het formulier onder zijn neus houden, maar zoals jij al aangaf zal dit vast en zeker nog wel worden aangepast en dan valt er weinig te printen.

PS: Ik benadruk dit mede omdat mocht dit echt doorgevoerd zijn, ze dit dan ook snel zullen veranderen, zo niet.. weten we allemaal genoeg :) (Psychologisch inspelen op het monitoren van de metadata, o.a. op aangehouden, rijksoverheid en geleverd als keywoorden..)

*Klik voor Bron*

Op dit moment klopt deze informatie ook nog omdat de voorgestelde aanpassingen ook nog niet officieel bekrachtigd zijn zoals in meerdere posts in dit topic is uitgelegd. Pas na vermelding in de Staatscourant is het publiekelijk officieel kenbaar gemaakt en zullen bronnen zoals Rijksoverheid.nl ook worden aangepast. Je kunt er vanuit gaan dat binnen nu en ca. 2 maanden dat officieel is.

Kijk, weet je wat het is? We hebben tegenwoordig de luxe dat we al heel vroeg in het proces informatie krijgen. Maar het maken en aanpassen van wet- en regelgeving is een complex en langdurig proces waar heel veel formele stappen bij komen kijken. Het nadeel van het hebben van info vroeg in het proces is dat velen van ons geen kennis of ervaring hebben met dergelijke processen en verwachten dat het allemaal wel even gedaan wordt en dan niet begrijpen dat het maanden kan duren voordat het officieel is.

In principe hebben we hier nog te maken met een snel traject van enkele maanden, er zijn voorbeelden waar het tot 3 jaar duurt voordat een aanpassing erdoor is. Daarna volgt nog een proces van ca. 3 a 4 maanden voordat de aanpassing formeel bekrachtigd en publiekelijk kenbaar is gemaakt. Dus dan zijn ze al 3 jaar bezig geweest en dan nog moeten ze een aantal maanden wachten totdat het echt kan worden toegepast. "Vroegah" in de tijd van de achterkamertjespolitiek hoorden we vaak pas in de laatste fase van het politieke proces over nieuwe wetten en wetswijzigingen.

Het voordeel van nu is dat je sneller info hebt waar je op in kunt spelen, het nadeel is dat er tussentijds nog van alles kan veranderen en je voor het hele proces veel geduld moet hebben. Maar zoals het nu gaat, gaat het altijd in Den Haag...

oh echt stront mensen, ik woon 50 meter van de duitse grens. De woonwijk eindigt 5 meter voor de grenspaal. Ik kan dus vol hard legaal stoken in Duitsland en tegelijk het vuurwerk door de hele wijk laten dreunen. fack de overheid, lebe Deutschland!

als het 10 KG kruit inhoud nou is is. Dan is het goed 20x500 grammers :) Maar kom op gaan ze straks kinderen van 12 aanhouden met 10kg aan pakjes rotjes.Waar hoog uit 1 kg waardeloze kruit inzit.

oh echt stront mensen, ik woon 50 meter van de duitse grens. De woonwijk eindigt 5 meter voor de grenspaal. Ik kan dus vol hard legaal stoken in Duitsland en tegelijk het vuurwerk door de hele wijk laten dreunen. fack de overheid, lebe Deutschland!

NICE !!! Stook dan maar dubbel zo hard voor ons!!! Laat maar lekker dreunen !!

Jezus, da's echt geniaal!

Euhm, officieel mag je in Duitsland ook pas 's avonds afsteken...

Euhm, officieel mag je in Duitsland ook pas 's avonds afsteken...
maar dan moeten Duitse burgers die last hebben van het vuurwerk bij de Duitse politie gaan klagen etc. En als ik dan wonder boven wonder een boete krijg is het toch niet veel. En een vriend die in Duitsland woont steekt ook gewoon midden in de woonwijk vuurwerk af, en als de polizei hem ziet stoken rijden ze door. Bomt hun echt niks :wink:

maar dan moeten Duitse burgers die last hebben van het vuurwerk bij de Duitse politie gaan klagen etc. En als ik dan wonder boven wonder een boete krijg is het toch niet veel. En een vriend die in Duitsland woont steekt ook gewoon midden in de woonwijk vuurwerk af, en als de polizei hem ziet stoken rijden ze door. Bomt hun echt niks :wink:

Waarom zou je de kat om het spek binden, als dit daar uit de hand loopt kan de ergenis van de Duiters wel eens nare gevolgen hebben voor hun "tolarantie".
Mijn advies : wacht gewoon tot 18.00, hoe moeilijk, zwaar en vervelend het ook is. We moeten toch echt met z'n allen voorkomen dat de regels straks nog verder worden aangescherpt ?

het is voor 500 meter bos tot aan de eerste Duitse huizen dusja opzich ben je eerder de Nederlanders tot ''last'' want die wonen 5 meter verderop hahaha

Waarom zou je de kat om het spek binden, als dit daar uit de hand loopt kan de ergenis van de Duiters wel eens nare gevolgen hebben voor hun "tolarantie".
Mijn advies : wacht gewoon tot 18.00, hoe moeilijk, zwaar en vervelend het ook is. We moeten toch echt met z'n allen voorkomen dat de regels straks nog verder worden aangescherpt ?

Ja Torr aan de ene kant heb je gelijk met met we moeten met zen allen voorkomen dat de regels verder aangescherpt worden.
maar ik heb al wel eens eerder gezegd en je kent het spreek woord.
geef ze een vinger en ze nemen je hele hand en die vinger is ze al gegeven als het wets voorstel zoals het er nu ligt doorheen komt.
zoals het er nu uitziet worden de afsteek tijden verkort en de verkoop dagen zijn al met een dag gekort.
als men nu al niet kan omgaan met de "overlast" dan zal men dat nooit niet kunnen hoe netjes wij ons ook zouden gedragen.
kom op ik kan me niet anders herrineren als dat ik als jochie van 7 jaar buiten stond om te genieten van de geur de beleving die onze hobby zo mooi maakt en ik denk zo velen van ons precies weten wat ik bedoel.
ik laat mij dit niet afpakken in de zin dat ik men hobby laat verpesten door wat mensen in den haag het gaat toch over een aantal jaar verboden worden.
dus ik zeg geniet nog van onze hobby zo lang het mag duren zolang je niks vernield of dat er iemand gewond raakt zeg ik leven en laten leven.

en is gewoon nu echt door het is goed gekeurd door de eerste kamer . en je mag pas van 18:00 maar je mag nog wel 25 kilo in hius hebben .en ga er maar van uit dat dit laaste jaar woord van vuurwerk !!!!!volgend jaar is het verbod er en drukken ze al door plan is alemaal al gemaakt geniet maar gewoon van laaste jaar vuurwerk en dan is de hobby verloren :sad:het boeid ze niks al lopen ze die miljoen mis met oud nieuw krijgen we wel weer nieuwe belasting aanslag voor :mad: na ze moeten aleen nog kerst stopen en dan is de maat vol ben ik weg uit ned

Info van Rijksoverheid 11-09-2014

Vuurwerk kopen

Als particulier kunt u alleen op vastgestelde verkoopdagen vuurwerk kopen bij vuurwerkwinkels die daar een vergunning voor hebben. Ook geldt een minimumleeftijd en mag u niet meer vuurwerk kopen dan wettelijk is toegestaan.

Wanneer vuurwerk kopen
U kunt in 2014 op 29, 30 en 31 december vuurwerk kopen.

Minimumleeftijd vuurwerk kopen
U moet minimaal 12, 16 of 18 jaar zijn om vuurwerk te kunnen kopen. De minimumleeftijd hangt af van het soort vuurwerk. Op de verpakking van het vuurwerk staat welke leeftijd u moet hebben.

Tabel: soorten vuurwerk
Categorie Leeftijd Gebruik Gevaar Geluid
I Vanaf 12 jaar Gebruik in besloten ruimte (binnenshuis) Weinig gevaar Bijna geen geluid
II Vanaf 16 jaar Gebruik buitenshuis in een afgebakende plaats Weinig gevaar Laag geluidsniveau
III Vanaf 18 jaar Gebruik buitenshuis in een grote open ruimte Middelmatig gevaar Geluidsniveau niet schadelijk voor uw gezondheid
Vuurwerk kopen bij legale vuurwerkwinkel
Alleen vuurwerkwinkels met een vergunning mogen vuurwerk verkopen. Het vuurwerk dat u in deze winkels koopt, moet voldoen aan wettelijke eisen. U kunt een legale vuurwerkwinkel herkennen aan een bordje met de tekst: "Verkoop vuurwerk. Roken en open vuur verboden".

Hoeveel vuurwerk kopen en bewaren
U mag niet meer dan 25 kilo vuurwerk kopen en in huis bewaren.

Vuurwerk afsteken

Als particulier mag u alleen rond Oudjaar vuurwerk afsteken. Ook geldt een minimumleeftijd. Illegaal vuurwerk is verboden, omdat dit gevaarlijk kan zijn.

Wanneer vuurwerk afsteken
U mag vuurwerk alleen afsteken tussen 31 december 18.00 uur en 1 januari 02.00 uur. U kunt een boete krijgen als u vuurwerk afsteekt buiten de toegestane afsteektijden.

Minimumleeftijd vuurwerk afsteken
Op de verpakking van legaal vuurwerk staat welke leeftijd u moet hebben om het te mogen afsteken. De minimumleeftijd (12, 16 of 18 jaar) hangt af van het soort vuurwerk.

Back
Bovenaan