Kabinet beperkt verkoop en afsteken vuurwerk

Bye bye daylight vuurwerk!!! Ongelovelijk dit besluit, doordat illegale gedoe zijn de goede mensen die eronder lijden en hun zuur verdiende brood gaan mislopen.... Triest besluit dit!?!

Welk besluit ? Heb jij dan hier een offiecile statement of persbericht vanuit de overheid al gehoord?
Ik heb alleen rtl iets zien brengen en voor de rest media die alles overneemt!

Beetje jammer dit. Veel schreeuwen,zeuren en onjuiste feiten rondbazuinen en op den duur krijg je je zin. Op zich kan ik met deze maatregelen wel leven. Niet dat het de werkelijke problemen aanpakt, maar ja...

Waar ik het meest van baal is dat we ons hiermee op een hellend vlak begeven. Regeltjes blijken toch niet helemaal te werken, dus weet je wat? We scherpen het volgend jaar nóg wat aan. Want denk maar niet dat ze stoppen onze hobby steeds verder te beperken :mad:

Groen Slinks: Werd tijd dat kabinet maatregelen neemt

Het werd tijd dat het kabinet maatregelen neemt tegen de toenemende overlast door vuurwerk, zegt Groenslinks Kamerlid Liesbeth van Tongeren.

"Groenslinks opent ieder jaar een meldpunt waaruit blijkt dat veel mensen flinke overlast ervaren rond de jaarwisseling. Wij willen daarom ook dat gemeenten meer mogelijkheden krijgen voor lokaal maatwerk."

En groen links is ook weer uit hun winterslaap. Die hebben natuurlijk zeer positief gereageerd op dit voor hun heugelijke nieuws.:frusty:

Welk besluit ? Heb jij dan hier een offiecile statement of persbericht vanuit de overheid al gehoord?
Ik heb alleen rtl iets zien brengen en voor de rest media die alles overneemt!

Dat denk ik ja. Waar rook is is vuur zeg ik altijd maar en de media doet de rest ook al berust het niet op feiten. Ik heb het liever ook niet net als alle freaks hier...

Dat denk ik ja. Waar rook is is vuur zeg ik altijd maar en de media doet de rest ook al berust het niet op feiten. Ik heb het liever ook niet net als alle freaks hier...

Wat denk je van mij als winkelier ? Die er zijn brood mee verdiend etc...
Wil niet zeggen dat het mij niet bezig houdt, ik wacht alleen wel af op officieel nieuws. Want voor nu is het alleen maar gissen..

toenemende overlast door vuurwerk
Het wordt weer gepresteerd: twee leugens in vier woorden.
1. Er is afnemende overlast, maar het is natuurlijk nooit goed. Bovendien zal de overlast door zulke regels alleen toenemen.
2. Vuurwerk doet niks. Mensen doen dingen, met vuurwerk. Er is overlast met vuurwerk, niet door vuurwerk. Maar ja, voor zo'n persoon is een rotje misschien al overlast...

Ze maken het alleen maar erger op deze manier,wat een stom volk zit er toch vort in de kamer zeg. denken ze nou echt,we maken weer een regeltje en het volk luistert.
Ik zelf ga nu net het tegenover gestelden doen,ben dit dictatuur land vort zo zat.
Als het dan toch verboden word om overdag iets af te steken,dan ook maar gelijk goed. En maakt het ook niet meer uit legaal of illegaal.
Ik wens de politie het besten er mee,heb bijna medelijden met ze :devil:

Het oud en nieuw gevoel zal lang niet zo sterk meer aanwezig zijn zoals voorheen. Ik twijfel of ik nog wel zo fanatiek zal zijn in deze hobby zoals de laatste 10 jaar.

Deze beslissing is voor 100% anti-vrijheid en anti-rechtsstaat. Net als het gezanik over roken en zwarte piet is dit een schande voor het land. In Nederland wordt per inwoner het meeste vuurwerk particulier afgestoken ter wereld. Juist hier in Nederland zou vuurwerk het hele jaar moeten worden toegestaan en zouden er clubs moeten bestaan voor hobby-pyrotechnici, net als in de USA. Voor gezinnen en kinderen is vuurwerk sowieso heel erg leuk en gezellig. Velen zijn daar kennelijk op tegen. Dat mag, maar respecteren die dan de rechtsstaat niet? Leef en laat leven!

ik moet er eigenlijk er wel een beetje om lachen .
maar goed dergelijke maatregelen hingen eigenlijk al een hele tijd in de lucht .
ik vraag me af vanaf wanneer deze regels zullen gaan gelden .

http://www.rijksoverheid.nl/nieuws

Hier staat nog niks.

Nu ik even over de schok heen ben moet ik ook zeggen dat ik het nog niet helemaal geloof.
Het zou namelijk ook gewoon valse berichtgeving kunnen zijn aangezien het nog niet bevestigd is door een of andere hoge piet in Den Haag.

Hmmm ik kijk in mijn glazen bol.
Ik voorspel jullie het volgende.

De ce keur en regelememt (nederlands idee) valt onze politie staat zwaar.
Omdat ze niet mee willen met een totale versoepeling gaan ze het maar verbieden.
Hoe gaan ze te werk.
Elk jaar trekken ze de riem wat aan.
Dit is pas het begin.
Elke keer wat strakker en strakker..
En in 2016/17 is het voorbij met legaal vuurwerk in ons politie staatje.
Helaas maar dit is de toekomst.

Gewoon alla GROTE steden......auto branden, massale vechtpartijen tegen politie, brandstapels, ME.....
UUhhhhmm 2de kamer, is dit wat jullie willen?? vader en zoon het samen vuurwerk laten afsteken afnemen?? Groepjes jeugd die gezellig op het pleintje astronauten, romeinse kaarsen en wat babypijltjes ontsteken afnemen?? Vriendengroepen die om 00.00 gezellig wat mooi vuurwerk afsteken, de gezelligheid ontnemen?? Waar zijn jullie in godshemels naam me bezig? En dat door het aanzwengelen van drie burgermeesters, 1 maf, 1 boer en een,tjaaaa laat maar!!!!

Om 10.00 gaat hier een dikke bak herrie de lucht in...bye bye.

tja, Ik vind het jammer. Het gaat me niet eens zozeer om het vuurwerk, maar om de manier hoe onze overheid werkt. De betutteling wordt steeds erger en ik kan nu alvast vertellen dat de burgers het steeds meer zat worden.
Wat vuurwerk betreft? Ik stook altijd alleen in de avond omdat ik aan het werk ben. Die maatregel maakt mij persoonlijk niet veel uit, maar ik vind het echt van den zotte. Voor de mensen die overdag altijd stoken en veel plezier hebben.
De verkoopdagen verminderen? Ze zijn niet goed wijs. Dat gaat toch niet werken mensen? Je werkt je nu al een slag in de rondte en dan moet je het nog meer gaan doen. Ik snap het niet meer... Nederland is de weg een beetje kwijt.
greetzz

Back
Bovenaan