Jongerentak VVD Apeldoorn is wél voor vuurwerkverbod

MikosjePyro

VWC lid
Jongerentak VVD Apeldoorn is wél voor vuurwerkverbod

De Apeldoornse jongerenafdeling van de VVD staat achter de invoering van een volledig verbod in deze gemeente voor het afsteken van consumentenvuurwerk. De JOVD wijkt daarmee af van het standpunt van de VVD in de gemeenteraad. De jonge liberalen zeggen zich zorgen te maken over de koers van de lokale partij.

Een politieke meerderheid in de Apeldoornse gemeenteraad wil het verbod voor de gehele gemeente bij de volgende jaarwisseling (2020/2021) laten ingaan. De VVD is een van de partijen die daar tegen zijn. ,,JOVD Apeldoorn ziet het vuurwerkverbod echter als een goede maatregel’’, meldt voorzitter Nick Hoogkamp in een schriftelijke verklaring.

Incidenten
‘De JOVD pleit al jaren voor een vuurwerkverbod. Het aantal incidenten rondom Oud en Nieuw blijft ieder jaar stijgen, desondanks er al meerdere regulaties op vuurwerk zijn.’ Het JOVD-bestuur voelt zich niet geremd om zich anders uit te spreken dan de raadsfractie. Sterker: ‘Als onafhankelijke jongerenorganisatie is het aan ons soms de taak om onze moederorganisatie weer op het juiste pad te brengen.’

Vrijheid
Bijzonder is dat de jongeren en de raadsfractie beide een eigen invulling geven van het principe ‘vrijheid’. De raadsleden vinden dat mensen zelf moeten kunnen bepalen of ze vuurwerk afsteken. ‘De JOVD Apeldoorn is van mening dat de vrijheid van het individu om vuurwerk te beschikken niet opweegt tegen de veiligheid van omstanders.’ Vuurwerk afsteken is ‘een directe aanval op andermans vrijheid; je zou je ogen maar verliezen’. ‘Vrijheid is veiligheid, geen vuurwerk.’

Gedrag
De fractie in de gemeenteraad zegt bij monde van vice-voorzitter Tim Kamphuis dat het ,,goed’’ is dat de JOVD een eigen visie laat horen en zo nodig kritisch is. ,,Maar we hebben ook geconcludeerd dat we het hier oneens over zijn. Wij hebben hier een andere visie op wat liberaal is, maar bovenal wat zorgvuldig is en welk probleem we echt moeten oplossen; namelijk het illegale vuurwerk, afsteken bij de afsteektijden en een stuk gedragsverandering. Daar gaat het wat ons betreft om.’’

https://www.destentor.nl/apeldoorn/jongerentak-vvd-apeldoorn-is-wel-voor-vuurwerkverbod~a300e313/

Zijn de jongeren tegenwoordig gebraindwash ofzo? Allemaal voor de minderheden opkomen! Traditie de vernieling in laten gaan, lijkt wel of ze zelf niet eens een hobby hebben gehad!

Ik hoop zelf dat ik nog met míjn zoon over een aantal jaar samen vuurwerk kan afsteken!

Dit verbaast mij enorm! VVD en Jongeren die tegen een verbod zijn? Dat heb ik nog niet eerder gehoord...

Bij de VVD draait het vooral om bedrijven en carrière. Dus dan weet je toch wat voor jongeren dat zijn . Die hebben nog nooit gehoord van genieten .

JOVD is sowieso een linkse club, ze willen bv ook dat de VVD samen gaat met D66.
Dan weet je al hoe laat het is. Ook baseren ze hun gebasel wederom op verkeerde aannames.

Het moge duidelijk zijn dat jongeren die aangesloten en zich inzetten voor een politiek partij absoluut geen weerspiegeling zijn van de gemiddelde jongeren zijn.

Je had net zo goed de lokale scouting kunnen vragen. Leuk voor het clubje VVD jongeren , maar vooral verder niet teveel mee doen.

Niet te geloven. Bovendien is het onzin om te zeggen dat het aantal incidenten als jaren blijft stijgen, dat is echt niet zo.

Dit verbaast mij enorm! VVD en Jongeren die tegen een verbod zijn? Dat heb ik nog niet eerder gehoord...
serieus, dat zijn over het algemeen de grootste kneuzen.... hebben geen jeugd gehad, zijn gepest op school, hebben nooit fikkie gestookt en een splinter in de vinger is al helemaal zeldzaam.... nee verbaasd mij helemaal niets.

Ik denk dat we zo langzamerhand onze eigen politieke partij moeten gaan beginnen .
Ik heb het idee dat de hele meute die aan de touwtjes trekken helemaal de weg kwijt zijn .

Vrijheid is veiligheid

Bullshit, vrijheid is zelf keuzes kunnen maken om dingen wel of niet te doen, zonder onderscheid of iets veilig is of niet.

Onze vrijheid wordt juist aangevallen door politieke partijen onder het mom van veiligheid. Kijk bijvoorbeeld maar naar die sleepwet, onder het mom van veiligheid worden onze vrijheden beperkt. Over tien jaar mag je niet meer je huis uit zonder een helm te dragen op deze manier...

Die kinderen slaan hier volledig de plank mis.

serieus, dat zijn over het algemeen de grootste kneuzen.... hebben geen jeugd gehad, zijn gepest op school, hebben nooit fikkie gestookt en een splinter in de vinger is al helemaal zeldzaam.... nee verbaasd mij helemaal niets.

Exactly, vooral dat vergeten dat men zelf jong geweest is....

Back
Bovenaan