Jongen met tas vol mortiervuurwerk opgepakt.

ylke

VWC lid
Jongen met tas vol mortiervuurwerk opgepakt.

Politieagenten hebben dinsdagavond een 17-jarige jongen uit Capelle aan den IJssel aangehouden op de Aert van Nesstraat in Rotterdam. Hij bleek een plastictas met vijfentwintig mortiervuurwerkgranaten bij zich te hebben. De jongen hield zich met twee andere personen verdacht op op de Joost Banckertplaats. Bij het zien van de agenten zette hij het op een rennen. Bij zijn aanhouding bleek hij de tas vol vuurwerk bij zich te hebben.* Zwaar vuurwerk in ouderlijk huis* Op het politiebureau verklaarde de jongen dat er in zijn ouderlijk huis en kelder nog meer illegaal vuurwerk zou liggen. Samen met het Team Explosieve Verkenning is diezelfde avond nog een onderzoek in gesteld. Er werden Cobra’s, nog meer mortiergranaten en ander knalvuurwerk in verschillende gevaarsklassen aangetroffen. De politie heeft de zaak in onderzoek. Al het vuurwerk is in beslag genomen en zal worden vernietigd.

Bron

Laatst bewerkt:
Politieagenten hebben dinsdagavond een 17-jarige jongen uit Capelle aan den IJssel aangehouden op de Aert van Nesstraat in Rotterdam. Hij bleek een plastictas met vijfentwintig shells (stukken proffesioneel vuurwerk red.) bij zich te hebben. De jongen hield zich met twee andere personen verdacht op op de Joost Banckertplaats. Bij het zien van de agenten zette hij het op een rennen. Bij zijn aanhouding bleek hij de tas vol vuurwerk bij zich te hebben. Op het politiebureau verklaarde de jongen dat er in zijn ouderlijk huis en kelder nog meer illegaal vuurwerk zou liggen. Samen met het Team Explosieve Verkenning is diezelfde avond nog een onderzoek in gesteld. Er werden Cobra’s en ander knalvuurwerk in verschillende gevarenklassen aangetroffen. De politie heeft de zaak in onderzoek. Al het vuurwerk is in beslag genomen en zal door de politie zelf afgestoken worden tijdens de jaarwisseling

Politieagenten hebben dinsdagavond een 17-jarige jongen uit Capelle aan den IJssel aangehouden op de Aert van Nesstraat in Rotterdam. Hij bleek een plastictas met vijfentwintig shells (stukken proffesioneel vuurwerk red.) bij zich te hebben. De jongen hield zich met twee andere personen verdacht op op de Joost Banckertplaats. Bij het zien van de agenten zette hij het op een rennen. Bij zijn aanhouding bleek hij de tas vol vuurwerk bij zich te hebben. Op het politiebureau verklaarde de jongen dat er in zijn ouderlijk huis en kelder nog meer illegaal vuurwerk zou liggen. Samen met het Team Explosieve Verkenning is diezelfde avond nog een onderzoek in gesteld. Er werden Cobra’s en ander knalvuurwerk in verschillende gevarenklassen aangetroffen. De politie heeft de zaak in onderzoek. Al het vuurwerk is in beslag genomen en zal door de politie zelf afgestoken worden tijdens de jaarwisseling

Je moet journalist worden hehe :wink:

Heb veel slechte media berichten gezien omtrend vuurwerk. Maar deze slaat toch echt alles. Wat is de bron van dit bericht?
AD,Telegraaf of dichtbij?
Hier kan ik me toch zo kwaad om maken. Wat was de gedachte van de journalist toen hij dit slechte stukje media typte? Het is augustus dus veel mensen intereseerd het op dit moment niet. Dus laat ik de boel maar is lekker overdrijven en opjutten.
Wat mij betreft pleuren ze deze idioot gelijk buiten. Want het gaat werkelijk waar helemaal nergens over.Hoe krijg je mensen op de kast en angstig? Juist door ze verkeerd voor te lichten, en ze onjuistheden voor te schotelen. Typisch nederlandse Journalistiek, om te janken is het zo slecht:cry:

nog ff door fietsen en R zit in de maand .
tijd om te gaan scrabbelen .
weet iemand de woord waarde van : mortiervuurwerkgranaten .
ik mag aannemen dat je aardig wat punten binnen sleept

Mortiervuurwerkgranaten? Inderdaad het langste woord tot nu toe, ben benieuwd of ze dit nog gaan overtreffen dit jaar. Elk jaar draait het weer om sensatie, hier kunnen we helaas niets aan veranderen.

Meestal ben ik het niet eens als er geroepen wordt hier dat iets "geen vuurwerk meer is", maar als er iets geen vuurwerk is zijn het wel mortiergranaten. Mortiervuurwerkgranaten, lijkt wel een woord verzonnen door een vuurwerkliefhebber om de overdrijvingen in de media belachelijk te maken, maar het is echt!

Mortiervuurwerkgranaten? Inderdaad het langste woord tot nu toe, ben benieuwd of ze dit nog gaan overtreffen dit jaar. Elk jaar draait het weer om sensatie, hier kunnen we helaas niets aan veranderen.

?mortiervuurwerkgranaatshell?

Deze dingen zijn wel ontzettend gevaarlijk.
Zo gevaarlijk zelfs dat het in het kantoortje nog even moet worden uitgestald voor een foto in t plakboek.

Bij deze deze jongen is een buurjongenvan me en een van me beste maten. Maar wat over hem gezegd en geschreven is vandaag over de media slaat werkelijk alles. Op teletekstpagina van tv Rijnmond : jongen loopt met granaten rond in de stad. Wat denken ze , terrorist ofso?? Mafkezen. Hij had afgesproken zo heb ik vernomen op de Pathé schouwburg in rotterdam en helaas hij loopt tegen de lamp, probeert te ontkomen maar word in een paarvsyraten verderop opgepakt, daarna reden ze naar onslze straat met een politie busje en een zwart busje die van de opruiming dienst was. Ze komen aan en rennen meteen de kelder binnen en vinden 8 cobras 5 pakjes nitraten en een Shell, dit spaarde die op tot oud en nieuw om op een normale manier af te steken. Hij vind dat gewoon te gek en dit jaar ging doe voor shells want die wou die proberen. 25 stuks 4 inch met 2 kokers, opzich een pracht deal, namelijk 95 euro. Maargoed nu word die neergezet als een terrorist op allemaal forums van het ad dichtbij en weet ik veel wat meer en dat gaat me echt te ver die gozer heeft geen strafblad is gewoon jong en vind het laatste jaar de leukste jaar. En dat het snugger is om in het centrum van rotterdam aftespreken nee absoluut niet, maar die gene waar die die deal mee wou sluiten wist niets in rotterdam te vinden en wou dus naar het centrum. Aghja... Nu zit die gozer in zak en as en niet omdat die gepakt word maar voornamelijk door wat er gezegd word want dat gaat werkelijk nergens over. Volgens mij zijn er allemaal jong geweest allemaal zeventien geweest allemaal wel eens domme dingen gedaan maar om iemand die je niet kent zo in de krant internet en weet ik veel wat te zetten. Dan ben je gewoon een zielig persoon

Bij deze deze jongen is een buurjongenvan me en een van me beste maten. Maar wat over hem gezegd en geschreven is vandaag over de media slaat werkelijk alles. Op teletekstpagina van tv Rijnmond : jongen loopt met granaten rond in de stad. Wat denken ze , terrorist ofso?? Mafkezen. Hij had afgesproken zo heb ik vernomen op de Pathé schouwburg in rotterdam en helaas hij loopt tegen de lamp, probeert te ontkomen maar word in een paarvsyraten verderop opgepakt, daarna reden ze naar onslze straat met een politie busje en een zwart busje die van de opruiming dienst was. Ze komen aan en rennen meteen de kelder binnen en vinden 8 cobras 5 pakjes nitraten en een Shell, dit spaarde die op tot oud en nieuw om op een normale manier af te steken. Hij vind dat gewoon te gek en dit jaar ging doe voor shells want die wou die proberen. 25 stuks 4 inch met 2 kokers, opzich een pracht deal, namelijk 95 euro. Maargoed nu word die neergezet als een terrorist op allemaal forums van het ad dichtbij en weet ik veel wat meer en dat gaat me echt te ver die gozer heeft geen strafblad is gewoon jong en vind het laatste jaar de leukste jaar. En dat het snugger is om in het centrum van rotterdam aftespreken nee absoluut niet, maar die gene waar die die deal mee wou sluiten wist niets in rotterdam te vinden en wou dus naar het centrum. Aghja... Nu zit die gozer in zak en as en niet omdat die gepakt word maar voornamelijk door wat er gezegd word want dat gaat werkelijk nergens over. Volgens mij zijn er allemaal jong geweest allemaal zeventien geweest allemaal wel eens domme dingen gedaan maar om iemand die je niet kent zo in de krant internet en weet ik veel wat te zetten. Dan ben je gewoon een zielig persoon

Tja, risico van het vak, mijn naam stondt ook open en bloot in de krant/ internet.
Ik loop nu taakstraf ervoor, en iedereen vindt het belachelijk dat je voor een beetje vuurwerk 180 uur krijgt. en dan heb ik nog een voorwaardelijke straf staan.
Tis ook super krom, beter kopschopper worden, 70 uur werkstraf hoorde ik dat 1 van de daders gehad had, belachelijk.

Journalisten zijn ook media geil, denken niet bij na wat voor gevolgen het voor de persoon kan hebben.
En als ze zelf een keer wat fout doen en in de krant staan zouden ze dat ook niet waarderen.

Back
Bovenaan