Jongen hand verloren na vuurwerkongeval in Den Bosch

Op de Veldwijkstraat in Den Bosch is zaterdagavond rond half zeven een vuurwerkongeval geweest. Volgens een getuige hoorde mensen een harde klap en gegil, toen ze gingen kijken troffen ze daar een jongen zonder hand aan. Een ambulance kwam ter plaatse en heeft het slachtoffer naar het ziekenhuis gebracht. Politie doet onderzoek.

Bron

triest, ik heb dat zoveel meegemaakt strijkerbommetjes net verkeerd afgetaped of verkeerd gebouwd of te lang in hand.

En dit kan weer het toekomst beeld worden als je het consumenten vuurwerk blijft aanpakken en veroordelen, dan gaan ze zelf wat fabriceren van zwaardere spullen.

Dit soort berichten gaan we nog heel veel lezen als dadelijk de regels in België worden aangescherpt.
Als er dadelijk alleen nog maar knallers te krijgen zijn met 0,5gr flash zullen de Poolse webshops servers bij moeten plaatsen.

Toch, ik gun dit echt niemand. Nog niet eens mijn ergste vijand. Ik heb medelijden met deze jongen en wens hem echt het beste. Hopelijk dat men eens verstandig kan omgaan met vuurwerk, het is immers geen speelgoed.

Altijd vreselijk nieuws. Mogelijk is het iets waar ie wat aan kon doen of misschien is het niet door eigen toedoen, het maakt eigenlijk niet uit, dit is gewoon vreselijk.

Toch, ik gun dit echt niemand. Nog niet eens mijn ergste vijand. Ik heb medelijden met deze jongen en wens hem echt het beste. Hopelijk dat men eens verstandig kan omgaan met vuurwerk, het is immers geen speelgoed.

Ergens is het ook weer wél speelgoed. Daarom is het zo belangrijk dat mensen zich bewust worden van het gevaar dat het met zich mee brengt.

Maar hoe krijg je dat voor elkaar? Vooral wanneer zwaar illegaal vuurwerk zo makkelijk te verkrijgen is zoals nu het geval is.

''Hopelijk dat men eens verstandig kan omgaan met vuurwerk''

ja kijk dit is voor mij geen vuurwerk meer een hand blaas je er niet gauw vanaf en ik heb genoeg gezien. Dus het moet iets behoorlijk zwaar zijn geweest. Tja ik kan zo iemand niet veroordelen we zijn allemaal jong geweest en ik ben ook geen heilige geweest.

tja,erg vervelend. Een handicap voor het leven. Dat gun je echt niemand.
Maar tegelijkertijd schaadt hij ook de gehele vuurwerkbranche en zet hij onze traditie in een kwaad daglicht.

ook is dit weer voer voor tegenstanders ...

Erg vervelend voor iedereen !!!

Dit soort berichten gaan we nog heel veel lezen als dadelijk de regels in België worden aangescherpt.
Als er dadelijk alleen nog maar knallers te krijgen zijn met 0,5gr flash zullen de Poolse webshops servers bij moeten plaatsen.
Maar wat zou nou de reden zijn dat ze in België de regels gaan aanpassen... en niet alleen in Belgie?? want even off topic waarom is roken, drank en bijv auto rijden wel leeftijd gebonden en vinden mensen dat heel normaal. Maar een 13 jarige met een cobra.. dan is het... ja he het is oud en nieuw en dan komt het nu door de wetgeving en controle 's.. dat heet je kop in het zand steken.. maar dat is mijn mening. In China zie je GEEN kinderen met vuurwerk spelen.. het is namelijk geen speelgoed..

klopt dat heb ik 1 keer gezien door een fam lid die iets is....was een vent arm weg is buiten het nieuws gehouden. hoorde dat het lont uitging, lontje erop geplakt van 1 of andere sierpot en .............triest

Voor de media is alles een cobra 6... maar ik vraag me persoonlijk wel sterk af hoe al die ongelukken toch kunnen gebeuren... vorig jaar ook al. iedereen zou toch oppassen met dergelijk zwaar vuurwerk zou je verwachten...

Ben net terug uit Duitsland van de demo bij Toschpyro.
Kreeg te horen van mijn buurvrouw dat het een vriendje van haar zoontje betrof en het is gebeurd met een cobra 6.

Dit soort spul hoort van de markt te verdwijnen.

Dus geen geknutsel maar waarschijnlijk verkeerd geproduceerde troep van di blasio. Zou ondertussen wel eens in een europese rechtszaak voor mogen komen........

Kijk ik ben geen voorstander van illegaal vuurwerk, maar ik zou wel zeggen dat het vuurwerk blijft. En dus als men het afsteekt telt het zelfde qua voorschriften als we die kennen in Nederland. Echter is het wel erg wat is gebeurd, en medeleven daarvoor!

Ben net terug uit Duitsland van de demo bij Toschpyro.
Kreeg te horen van mijn buurvrouw dat het een vriendje van haar zoontje betrof en het is gebeurd met een cobra 6.

Dit soort spul hoort van de markt te verdwijnen.
Ben het volledig met je eens, dit is geen vuurwerk meer. Voor de toekomst van oud en nieuw zou het beter zijn dat al het illegale knalwerk verdwijnt.. Triest voor die knul. Ben zelf fysiotherapeut dit zou voor mij einde carrière zijn

Back
Bovenaan