Jongen (12) zwaargewond na 'aanslag' met vuurwerkbom

Viva la Bang

VWC Moderator
Forumleiding
Een Haagse jongen is gisteren in zijn ouderlijk huis ernstig gewond geraakt door een vuurwerkbom. Een onbekende gooide het explosief naar binnen, meldde de politie vandaag.

Het 12-jarige slachtoffer was alleen in de woning aan de Uitgeeststraat toen er rond acht uur werd aangebeld. Hij deed open, waarna iemand met een capuchon op de vuurwerkbom gooide. De jongen wist nog wel zijn vader en oma te waarschuwen. Hij raakte zwaargewond aan zijn hand.

De politie weet niet wie de dader is of wat de aanleiding was en is op zoek naar getuigen.

Bron: Ad.nl

Een erg raar verhaal wellicht is deze jongen zelf aan het knutselen geweest, en probeert hij zo onder zijn straf uit te komen?
Mocht het verhaal wel waar zijn, dan is het echt te bizar voor woorden en hoop ik dat de dader snel gepakt word

Een erg raar verhaal wellicht is deze jongen zelf aan het knutselen geweest, en probeert hij zo onder zijn straf uit te komen?
Mocht het verhaal wel waar zijn, dan is het echt te bizar voor woorden en hoop ik dat de dader snel gepakt word

Dat was ook mijn eerste gedachte. Ben benieuwd wat er uit het onderzoek komt. Zou te bizar zijn.

Als het werkelijk zo is als dat het bericht weergeeft dan is het echt een zieke actie. Maar zoals hierboven ook al gesuggereerd dacht ik ook dat de jongen misschien ergens onderuit probeert te komen.
Maar ik ga er vanuit (misschien naief) dat de politie wel een onderzoekje instelt waaruit juiste conclusies getrokken kunnen worden.
greetzz

Vind het ook een raar verhaal.
Maar als het zo is zal de dader wel poging tot doodslag ten laste worden gelegd.

Nah geloof dit niet helemaal. Alle feiten wijzen erop dat meneer even de deur open heeft gedaan en een bommetje wou weggooien, die vervolgens in zijn hand is ontploft.

Vraag het me af. Denk niet dat de waarheid "sappig" genoeg is voor de media als er geen sprake was van een "aanslag."

Is een jongen van 12 die verwond raakt door zwaar illegaal vuurwerk dat zo krachtig is als 5 handgranten niet meer "sappig" genoeg?

Ik vind het prima want de discussie is dit jaar een stuk minder dan vorig jaar omtrent vuurwerk. Gelukkig maar!

klopt geen ruk van.
naar binnen gegooit en dan gewond aan zn hand?
hij was savonds alleen thuis, ouders lekker weg, ding geknutselt en afgestoken.

Back
Bovenaan