Jongen (12) overleden bij vuurwerkincident Haaksbergen, man arrestatie

Richardus

VWC lid
Bij een vuurwerkincident in Haaksbergen is een 12-jarige jongen overleden, meldt de politie. Een andere jongen is naar het ziekenhuis gebracht.

Volgens de politiewoordvoerder hadden de kinderen geen schuld aan het incident. Ze waren omstanders terwijl een man een klaphamer gebruikt. Zo'n apparaat wordt gebruikt om bijvoorbeeld magnesiumpoeder te laten ontploffen.

Bij die klap zou het slachtoffer om het leven zijn gekomen.
https://nos.nl/artikel/2411457-jongen-12-overleden-bij-vuurwerkincident-haaksbergen-man-arrestatie

Vreselijk.. Moest even opzoeken wat dat precies was zo’n klaphamer
Oogt inderdaad erg link, maar ja is het vuurwerk?

Verschrikkelijk toch, maar wederom makkelijk scoren door het vuurwerk te noemen. Heeft werkelijk geen ene moer met vuurwerk te maken.

Tja, je maakt een knal met een chemicalie.

Afgrijselijk dit natuurlijk, voor de nabestaanden en de man zelf ook, die dit natuurlijk ook niet gewild had.

En, knuppel in hoenderhok; had deze man een klaphamer ter hand genomen als hij gewoon goed en legaal had mogen knallen?

Ik begreep van RTLnieuws dat een klap hamer legaal is. Koppen bij NOS en RTL zijn inmiddels aangepast. Desalniettemin blijft het vreselijk nieuws

En het poeder zelf dus ook legaal...? Apart. Lijkt me allemaal stuk minder veilig dan iets CE gekeurd met een lont.

Door het vuurwerkverbod van de afgelopen twee jaarwisselingen heeft het, net als carbidschieten, aan populariteit gewonnen.
https://www.tubantia.nl/regio/dit-i...arbidschieten-niet-zonder-risico-is~a87c6b7d/

Tja. Ik weet het niet me vandaag niet ergeren maar genieten.
Maar toch erger ik me aan de reacties die onder dit artikel op sites zoals nu.nl staan.
De anti vuurwerk mensen draaien werkelijk alles richting een vuurwerkverbod (wat er notabene al is!).

Dat er slachtoffers vallen door een klaphamer (geen vuurwerk): tijd voor een verbod.
Wanneer er slachtoffers vallen door illegaal vuurwerk: tijd voor een verbod.
Wanneer er juist minder slachtoffers zoals afgelopen jaar: zie je wel, tijd voor een verbod.

Het maakt dus niet uit hoe deze jaarwisseling verloopt, voor velen is de uitkomst altijd een verbod.

Maar goed ik ga weer met de kids en (hun:wink:) cat 1 aan de slag

Back
Bovenaan