Jeugd Journaal - Chinees Nieuwjaar

Pyro-rola

VWC lid
Me moeder zei dat er iets over Chinees nieuwjaar kwam op het Jeugd Journaal.
Ik heb dus snel mijn mini-dv camera erbij gepakt en het gefilmd:)
Helaas kon ik het niet overzetten van MPG naar WMV dus heb ik het geupload naar Blip.tv
Hier het filmpje:

http://blip.tv/file/653667

Groeten,
Pyro-rola

Leuk man, bedankt voor het delen, altijd interessant om wat beelden uit China te zien van het nieuwjaarsfeest.
Valt me overigens op dat ze een leuk feitje niet noemen, zou je voor het Jeugdjournaal juist wel verwachten. Dat is namelijk dat de Chinezen het nieuwe jaar inluiden met zoveel mogelijk familie om zich heen, hiervoor moeten ze dus erg ver reizen. Wellicht hebben jullie het gezien op tv, maar miljoenen Chinezen gaan dus in de week voor de viering met het openbaar vervoer op pad, zij hebben dan ook vaak luiers om, zodat ze gewoon kunnen blijven wachten en niet uit een rij o.i.d. hoeven te stappen, het is dan echt een mierenhoop. :wink::bonk::rolleyes:

:bye:

Leuk man, bedankt voor het delen, altijd interessant om wat beelden uit China te zien van het nieuwjaarsfeest.
Valt me overigens op dat ze een leuk feitje niet noemen, zou je voor het Jeugdjournaal juist wel verwachten. Dat is namelijk dat de Chinezen het nieuwe jaar inluiden met zoveel mogelijk familie om zich heen, hiervoor moeten ze dus erg ver reizen. Wellicht hebben jullie het gezien op tv, maar miljoenen Chinezen gaan dus in de week voor de viering met het openbaar vervoer op pad, zij hebben dan ook vaak luiers om, zodat ze gewoon kunnen blijven wachten en niet uit een rij o.i.d. hoeven te stappen, het is dan echt een mierenhoop. :wink::bonk::rolleyes:

:bye:

Zeker leuke filmpje dit :) en valt me ook op dat ze dat ene feitje vergeten dat familie juist bij elkaar willen zijn,,

wellicht al op nieuws is is dat miljoenen chinesen vast zitten op luchthavens enzo wegens de sneeuwstorm,, dat wordt weer niet vermeld in de jeugd journaal.

maar goed :) interessante aflevering is het wel

Back
Bovenaan