Je ideale budget?

Tigers

VWC lid
Je kent het wel, elke jaar wil je weer een nieuwe box of groeit je verlanglijstje. Om dat allemaal te realiseren groeit vaak ook je uitgaven/budget.
Maar wat is voor jullie nou de sweetspot?

Ondanks dat ik weet dat er best wat liefhebbers jaloers zullen zijn op mijn budget, merk ik dat het ook een keerzijde heeft. Het genieten is er op een gegeven moment af omdat je een vuurwerk overload krijgt. Alles klaarmaken kost uren, niet eens over afhalen gesproken, het gevoel dat je illegaal bezig bent, het 'weer' stress en de stappels met compounds staan ook wel eens in de weg.
Soms ben ik wel eens jaloers op degene die voor een paar honderd hun hele collectie uitvoerig samen stellen en er echt van staan te genieten. Ik hoop dat ik dat in de toekomst ook ga kunnen. Vandaar mijn vraag, wat is je ideale budget?

Is lastig te bepalen met die prijsverschillen overal .
In het zuiden krijg je vaak 25% minder voor je geld als hoger op.
Ik doe de laatste jaren mijn best om te minderen, zelfs zo dat ik het tot de laatste week vh jaar onbelangrijk vindt maar dan begint het toch steeds weer te knagen.
Daardoor bespaar ik wel enkele K’s maar door de fomo koop ik dan toch de laatste dagen enkele producten die dan nog verkrijgbaar zijn voor de adviesprijs.
Moet zeggen dat het er niet minder leuk door is, en het scheelt een hoop gesleep en vooral wachttijd in die rijen met mensen.
Dus geen budget maar gewoon een leuk kort showtje voor een normaal bedrag.

Tja wanneer ben je tevreden? Meer vuurwerk wilt niet zeggen dat je meer plezier hebt. In de jaren dat ik veel cakes en compounds had stond ik op ten duur ook maar te stoken om alles op te krijgen. Nu de laatste jaren heb ik maar 3-4 compounds en wat fonteinen, en daar geniet ik net zoveel van. En uiteindelijk moet je allemaal zelf weten wat je met je geld doet. Maar als ik af en toe hier zie wat een FOMO sommige hebben als er een straat filmpje komt van een nieuw product wat het goed doet :bonk: Voorheen had ik daar ook wat meer last van maar achteraf zat ik dan toch altijd van dat als ik het niet had gehaald het ook goed was geweest. Lang verhaal kort, het geeft mij met een budget van 300-500 een beter gevoel dan met een budget van 1000-2000.

Mijn ideale budget is wat ik nu heb.

Voor mij is minder vuurwerk hebben meer relax stoken en meer bewust genieten ipv dat gejakker

Wel bijzonder om jullie reacties te lezen, strekking is toch wel dat een groot budget niet perse meer plezier oplevert.

Wel bijzonder om jullie reacties te lezen, strekking is toch wel dat een groot budget niet perse meer plezier oplevert.
Maar iedereen zit ook weer anders in elkaar. Mijn persoonlijkheid is ook wat meer laid back.

Misschien moet je eens experimenteren met elk jaar klein beetje minder om dan te ervaren waar jouw sweet spot ligt?

Ik had dit jaar een veel kleiner budget dan vorige jaren, plat gezegd was ik gewoon vrij blut 🙃 Ik wou dat ik zo chill was als de mannen hierboven, vooral de laatste 2 maanden geregeld gefrustreerd geweest. Kijken kijken niet kopen.. soms werd ik er gek van 😂 Hoop volgend jaar weer een budget van 1000-1500 te hebben, daar vermaakte ik me altijd prima mee

Volgend jaar ga ik mij echt aan de 1000 euro houden. Dit jaar als ik tel wat ik nog over had een collectie van boven de 2500. Het is gewoon teveel. Volgend jaar 5 compounds en kwaliteit cakes. Wel ga ik wat budget cakes opsparen voor de toekomstige kleine pyro. Die is nu 6 en is lekker met cat 1 aan het stoken

Daar ga ik volgend jaar denk ik achter komen. Wil wel serieus gaan minderen, ik beleef nog steeds heel veel plezier aan deze hobby maar door de gestegen prijzen is de lol er af en toe wel vanaf.

Dit jaar alles bij elkaar ongeveer 3,5k wat de lucht in gaat, qua bedrag dentiek aan 2019 qua hoeveelheid heb ik nog niet te helft. Tot nu toe was 2019 het enige jaar dat het echt too much was, ben ik om 01:45 gestopt met stoken omdat de lol er compleet vanaf was.

Dit jaar stuk of 20 compounds, 3 karton Caïro's, 2 cake sets en een bult los spul.

Volgend jaar sowieso geen dubbele compounds meer, slokt teveel budget in 1 keer op. Het leukste vind ik eigenlijk nog zelf projecten vezinnen maar er zijn steeds meer cakes zonder reserve lont.

Back
Bovenaan