Japan Tag 13-06-2009

Ich auch aanwezig :) Japanse gedoe lijkt me ook cool, wij vertrekken rond een uur of 1 die kant op (~3uur rijden, wij doen het vast in 2 over de autobahn :P)

Denkt een ieder aan de milieusticker op de auto? Sinds dit jaar verplicht in Düsseldorf. Er staan op veel plekken in dit soort steden tegenwoordig speciale radarposten. Die maken een foto van je auto. Blijkt er geen sticker op te zitten, dan ontvang je een prent van 40 euro thuis. En daarnaast kan de politie je natuurlijk ook aan de kant zetten en toeristen zijn uiteraard een geliefd slachtoffer hierbij.

Denkt een ieder aan de milieusticker op de auto? Sinds dit jaar verplicht in Düsseldorf. Er staan op veel plekken in dit soort steden tegenwoordig speciale radarposten. Die maken een foto van je auto. Blijkt er geen sticker op te zitten, dan ontvang je een prent van 40 euro thuis. En daarnaast kan de politie je natuurlijk ook aan de kant zetten en toeristen zijn uiteraard een geliefd slachtoffer hierbij.

Naast het knopje thanks wil ik nog even een handmatige thanks doen ;) Ben helemaal van die regeling op de hoogte maar ik zou het straal vergeten zijn :)

edit: lol.. aanvragen duurt weer dagen natuurlijk. Dan maar via de andere kant dusseldorf in of 40euro riskeren :)

Laatst bewerkt:
En het volgende bericht wil ik jullie toch ook graag meegeven:

Dertig kinderen besmet in Düsseldorf
Een Japanse school in de Duitse plaats Düsseldorf blijft tot zeker eind volgende week dicht, nadat dertig kinderen besmet zijn geraakt met de varkensgriep. Dat hebben de Duitse gezondheidsautoriteiten vandaag laten weten.

De besmette kinderen zijn in quarantaine geplaatst. De autoriteiten houden er rekening mee dat het aantal besmettingen oploopt. Ook veel kinderen die nog niet zijn getest op de varkensgriep voelen zich niet lekker. De school telt in totaal 560 kinderen.

Düsseldorf ligt in de aan Nederlands grenzende deelstaat Noord-Rijnland-Westfalen. In de deelstaat zijn nu meer dan veertig mensen besmet met het
virus.

http://www.spitsnieuws.nl/archives/varkensgriep/2009/06/dertig_kinderen_besmet_in_duss.html

Naast het knopje thanks wil ik nog even een handmatige thanks doen ;) Ben helemaal van die regeling op de hoogte maar ik zou het straal vergeten zijn :)

edit: lol.. aanvragen duurt weer dagen natuurlijk. Dan maar via de andere kant dusseldorf in of 40euro riskeren :)

Sorry, was erbij vergeten te vermelden dat je bij Dekra.nl een spoedaanvraag kon doen. Ik heb gisteren zo'n sticker besteld voor 12,50, vandaag ontvangen.

Echter twijfel ik nu vanwege het grieprisico.

Ik neem het risico gewoon...dan worden wij maar een beetje ziek!
Medicijnen genoeg in Europa om weer te genezen hoor!
Als het doorgaat natuurlijk!

Laatst bewerkt:
Over een uurtje of 3 gaan wij richting Düsseldorf. Ik wil eerst even de evenementen gaan bekijken in de stad. Wie van jullie is bereid mij een mobiel nummer te geven per PM om daar contact te kunnen leggen? Ik zou echt heel graag bij jullie staan om naar de show te kjken!

Ik las op vuurwerkbelgie dat deze show op de Duitse tv wordt uitgezonden, WDR 3 ofzo? Kunnen wij die gewoon ontvangen in Nederland?

net even op tv gezien, wat een bagger camera werk zeg.. vanuit 5 of 6 camera's, op de grond en helicopter werd er zowat om de 10 seconden van beeld geswitcht echt irritant was das, ook veel in en uitgezoom wat het niet ten goede kwam.

over de show, hele leuke effecten gezien maar vond er geen bal aan.. vanaf tv gezien dan. voor mij was het gewoon geen show, niemand wist ook goed waneer het echt afgelopen was, volgens mij duurde het 25 minuten dus er werden ook stukken bom voor bom geschoten.
ben eerlijk gezecht blij dat ik niet heel dat stuk ben gaan rijden daarvoor incl hotel en alles, hoppelijk komen er deze week nog films van members waar het vuurwerk beter op te zien is dat ik dan mijn mening moet bijstellen.

gr kevin

Hmm hoor van Arjan per SMS dat het ook niet echt tof was? Nou weet ik bij hem helaas nooit zeker of ie serieus is :p

Ik moest helaas stand-by blijven wegens een virus uitbraak op m'n werk, maarja als het zo tegenviel, ben ik blij dat ik ook maar niet gegaan ben.

Niet echt tof is het goede woord niet, de afgelopen 2 jaar heb ik alleen een betere versie van het vuurwerk tijdens Japantag gezien. Dit jaar ook zeker weer mooie bommen gezien, maar viel bepaalde momenten behoorlijk stil en heb het nu eigenlijk na 3 jaar die kant op geweest te zijn wel gezien met de vrij standaard zaken die elke keer terugkeren zoals veel goud, hartjes bommen en smilies... Ik let daarbij ook wel eens op hoe het publiek reageert en soms wilden mensen al weglopen omdat niet duidelijk was of het verder ging voor ze.

Ik wil wel zeggen dat de Japanse stijl van een show schieten veel meer om de kunst gaat dan alleen maar wat bommen wegschieten, dus in die zin begrijp ik de rust in deze show wel, alleen vraag ik me af of alles wel helemaal goed ging en of dat werkt met zoveel publiek. Soms had je wat blokken alleen links, dan weer rechts met niets erboven.. naar mijn idee ging ook niet alles af maar dat weet ik natuurlijk niet zeker.

De pc staat hier nu te renderen, dus over pak en beet een half uur/ tot een uur staat de film online :wink:

Ik heb het gister ook op de WDR gezien leuk om te zien, maar ik zou er nooit heen gaan, dat geld trouwens voor alle shows die Blaeser Feuerwerk uit Stolberg schiet...
Dit is gewoon hun manier van schieten bommetje voor bommetje en op het laatste een beetje herrie.

Verder vond ik de effecten ook niet echt speciaal die figuren bommen schiet bijna elk duits bedrijf, er zaten wel mooie colour changing met pistil bommen bij maar niet echt de moeite waard.

et was aardig! Was gezellig met mn maat! Maar om daar nou 1.5 uur in de parkeerplaats te moeten wachten en dan nog es een uur wachten voordat je et centrum uit bent.. is mij gewoon te veel!

Showtje was idd aardig, maar er ging wel et een en ander mis! Veel saaie stukken ertussen en idd bommetje voor bommetje..

maar al met al wel een gezellige avond gehad! En et deutsche vrouwvolk blijft niet vervelen :D

Ook weer terug uit Düsseldorf, ik heb wel een leuke show gezien.
Het was ook een erg gezellige dag, lekker gebbqd en wat gedronken.

Hier een filmpje van de show van gister, kijk en oordeel zelf:

Polka's am Rhein

Polka's am Rhein

Zo, wat een SUPER dag hebben gehad.........:bonk:

Er komt nog een filmpje aan over de randzaken maar eerst even het vuurwerk.

Grtz. sjoHARMa

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan