JAPAN - Ruimte vuurwerk afgelopen weekend - geen grap!

Haha die japanners ook altijd met hun dingen :) zal dure pijl zijn geweest :devil:

het was een raket met een soort stof erin....

These luminous orbs will be the result of three clouds of lithium vapor released into the ionosphere by a rocket launched in an experiment to study the atmosphere. The red glow will be caused by sunlight striking the lithium vapor clouds as they disperse. “In the first few seconds after each lithium release, the light should become as large and bright as the moon,” says team member Masayuki Yamamoto, a professor at Kochi University of Technology.

Prachtig, Rollende Babba! :bye:
Misschien een tikkie inefficient, maar ze zijn wel mooi de eerste (toch?) die zoiets doen. Bedankt voor het delen!

Cameo

Ze hebben het er eens over gehad in die uitzending op Discovery Channel, maar dat ze het nu al zouden proberen had ik niet verwacht. Overigens is het niet mooi, maar had het wel in werkelijkheid willen zien, toch weer iets nieuws. :D

Nounou, het lijkt me wel vet.
Maar niet om te zien; volgens mij duurt het verschrikkelijk lang voordat er beweging in te zien is; als je op dat 'filmpje' kijkt van verschillende foto's zie je de sterren gewoon voorbijtrekken. Heeft dus erg lang geduurt. Wel mooi om zo te zien gebeuren hoe de aarde draait.:)
:bye:

Is ooit ook wel eens eens stukje op Discovery geweest waarin men opperde vuurwerk in de ruimte te ontsteken zodat iedereen mee zou kunnen genieten.

Nee dacht dat ik de enige was die dat had gezien. Volgens mij wilden ze het schieten vanaf ruimtestations. Of zoiets als een raket afgeladen met vuurwerk en die de ruimte insturen. Dat eens in de zoveel tijd als feestelijke happening voor hele continenten ofzo

Nee dacht dat ik de enige was die dat had gezien. Volgens mij wilden ze het schieten vanaf ruimtestations. Of zoiets als een raket afgeladen met vuurwerk en die de ruimte insturen. Dat eens in de zoveel tijd als feestelijke happening voor hele continenten ofzo

nee dit was een stof om een test te doen hoe dat zou reageren in de atmosfeer.
Als bij-effect krijg je dit dus te zien.
Als je naar de sterren kijkt kan je zien dat dit wel ongeveer een kwartier heeft geduurd, maar dat is ook niet zo gek, het zit op de rand van de ruimte (35 kilometer hoog) dus ja geen/weinig zwaartekracht.... ik ga hier geen leraar natuurkunde worden... bedenk de rest er zelf maar bij....

Ik heb er overigens zelf een animatie van gemaakt... dan zie je pas mooi hoe groots het is.

Hier de uitleg... als jullie Engels kunnen...

These luminous orbs will be the result of three clouds of lithium vapor released into the ionosphere by a rocket launched in an experiment to study the atmosphere. The red glow will be caused by sunlight striking the lithium vapor clouds as they disperse. “In the first few seconds after each lithium release, the light should become as large and bright as the moon,” says team member Masayuki Yamamoto, a professor at Kochi University of Technology.

Laatst bewerkt:
Back
Bovenaan