Jan willem Politie VLOG: POLITIE | VUURWERK | OUD & NIEUW |

lbanoa

VWC lid
Oud en nieuw een van de meeste drukke diensten voor hulpverleners. Kijk je mee naar deze extra vlog gemaakt tijdens O&N in Utrecht !

Heb het gekeken. Moet zeggen dat als je het vergelijk met een aantal jaren geleden ze het nu redelijk onder controle hebben. Elk incident is er 1 teveel en vooral het bestoken van de hulpverleners is van de zotte.

Ik denk dat de singelschots hun langste tijd hebben gehad.

Wat een T*fus gasten zijn het toch ook. Heb ooit iemand geholpen met verhuizen uit kanalen eiland op 3 januari. Speeltuin aan achterzijde flat stond gewoon vol met uitgebrande auto’s en huisraad. Halverwege het jaar daarvoor is de auto van diegene vakkundig leeggeroofd terwijl hij op 8 hoog vanaf de galerij alleen maar machteloos kon toekijken.:frusty:

Wat een T*fus gasten zijn het toch ook. Heb ooit iemand geholpen met verhuizen uit kanalen eiland op 3 januari. Speeltuin aan achterzijde flat stond gewoon vol met uitgebrande auto’s en huisraad. Halverwege het jaar daarvoor is de auto van diegene vakkundig leeggeroofd terwijl hij op 8 hoog vanaf de galerij alleen maar machteloos kon toekijken.:frusty:

Tja bedank links meer jaren lang massa immigratie en voila dit is het resultaat

Ik schrik me dood hoeveel gastjes er op de politie en willekeurige omstanders schieten met vuurwerk.

Jammer dat er geen 'no nonsense' beleid gevoerd word. In het filmpje zie je steeds dat de politie niemand kan aanhouden omdat niet duidelijk is wie er op ze schiet.
Ik zou liever zien: hele groep per direct oppakken!

Best wel veel (auto)branden daar.

Ik schrik me dood hoeveel gastjes er op de politie en willekeurige omstanders schieten met vuurwerk.

Jammer dat er geen 'no nonsense' beleid gevoerd word. In het filmpje zie je steeds dat de politie niemand kan aanhouden omdat niet duidelijk is wie er op ze schiet.
Ik zou liever zien: hele groep per direct oppakken!

Best wel veel (auto)branden daar.

Ja en dan zeggen ze ook nog dat het vorige jaren wel erger is geweest

Een mening tegen massa immigratie noem jij al racisme?! Hallo zeg, mag een mens een mening hebben? Je moet je in dit land al hoeden als je een mening hebt tegen bontkragen, buitenlanders, homo's...of voor vuurwerk... laat een mens lekker vinden wat hij wil. Zolang het niet beledigend geuit wordt (zoals hier niet gebeurt), verdelging gepropageerd en de handjes thuisgehouden, mag ieder z'n eigen denken en mening hebben. Formulering binnen fatsoensnormen, niks aan de hand hier op dat vlak.

Ongelooflijk trouwens, die beelden uit de grote steden. Hoe groter hoe meer ghettovorming- en gedrag blijkbaar. Daar mag veel harder opgetreden worden, me dunkt! Zijn rubber kogels niet toegestaan ofzo?

Laatst bewerkt:
Vreselijk naar volk, dit zijn snotapen die vuurwerk alleen maar gebruiken om te gallen.
Het filmpje geeft wel (hoe pijnlijk ook) aan dat oud en nieuw in sommige buurten geen feest is.
Groepjes snotneuzen bepalen daar de stemming, eerst stoer doen en dan snel weg rennen.
Vuurwerk is niet het probleem, je proeft nergens in dit filmpje de Hollandse oud en nieuw traditie.
Het jammeren is dat lokalen kleine veelal pech gevallen groot in het nieuws worden gebracht, terwijl dit soort wijken een veel groter probleem vormen, hier word met opzet de sfeer verkloot.

Kunnen we een positieve discussie starten met mogelijke oplossingen in plaats van negatieve praat over voldoende kogels hebben en vooroordelen over de demografische gegevens van de daders? Aan alleen maar frustratie uiten heeft niemand iets. Ik erger me er alleen maar aan en zou graag willen weten hoe we hier een draai aan kunnen geven zodat het over gaat en weer leuk wordt voor iedereen.

Tjonge jonge, zit dat filmpje te bekijken, maar het is echt niet te bevatten dat mensen zo'n feestdag aanpakken om te gaan rellen al dan niet tegen hulpdiensten. Echt volkomen kansloos, ik geniet juist op deze dag van de gezelligheid, oliebollen en het vuurwerk op een normale manier.

Echt jammer dat dit de toekomst voor de gezelligheid van anderen verpest.

Kunnen we een positieve discussie starten met mogelijke oplossingen in plaats van negatieve praat over voldoende kogels hebben en vooroordelen over de demografische gegevens van de daders? Aan alleen maar frustratie uiten heeft niemand iets. Ik erger me er alleen maar aan en zou graag willen weten hoe we hier een draai aan kunnen geven zodat het over gaat en weer leuk wordt voor iedereen.

Ik trap af:

Word er vanuit de groep gegooid dan moet je heel de groep pakken, ongeacht of je wat gedaan hebt.
Bij dubbele paspoort direct ons land verlaten, bij enkel paspoort 240 uur taakstraf en de 3 opvolgende jaarwisselingen verplicht melden, doe je dat niet dan volgt er direct weer een taakstraf en een boete van 5000 euro.
Celstraf kost ons alleen maar geld en het zijn veelal pubertjes.
Tevens moet je als Officier van Justitie bij onrust in bepaalde wijken direct een samenscholings-verbod kunnen afroepen.
Ben ook voorstander van dat alles onder de 21 die zo'n fout maakt een bootcamp moet volgen waar de discipline erin geslagen word.

(voor de rest ben ik best aardig hoor)

Tja of je wil of niet, toch gebeuren dit soort dingen in wijken met vervelende Marokkaantjes, waar de rest van het jaar ook vaak rotzooi is. Om een probleem op te lossen moet je wel de oorzaak onder ogen zien. Er wordt slechts gebruik gemaakt de gelegenheid van O&N en vuurwerk om te rellen. In de gemeente waar ik woon hebben ze het opgelost d.m.v. een vuurwerkvrije zone, Marokkaanse buurtvaders, extra politie en BOA's etc. Omdat er relatief weinig riotzooi was de afgelopen O&N wordt de vuurwerkvrije zone wellicht opgeheven de volgende O&N.
https://www.bussumsnieuws.nl/nieuws/politiek/123560/-video-burgemeester-tevreden-over-resultaat-vuurwerkverbod

De staat van de Nederlandse politie: schuilen omdat ze bestookt worden met singleshots en nitraten. Wtf. De lange lat erover op zijn minst. Dit land is ziek.

Back
Bovenaan